Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson wyprawowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebof11
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Górki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:48, 25 Sty 2010    Temat postu:

Wrzuć jakieś foto Simsona którego zakupiłeś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:11, 16 Lut 2010    Temat postu:

I mnie się pokazać pora.
Mój właściciel Elwood... Darek
zamiast czterech, wziął dwa koła,
by w dalekie jechać kraje.

Imion nadał mi aż sześć,
by z atencją chwałę nieść,
po tych kątach czterech świata
przez najbliższe cztery lata.

Choć projekty zacne ma
mogę dziś pokazać wam
tylko me profile dwa
bo zbyt brzydki amfas mam.

P.S.
Data na fotach, to zmyła jakaś. Projekcja miała miejsce wczoraj, hej!





To w zasadzie dzięki papko1314 i jego obywatelskiej czujności ElSimek zmienił właściciela (dzięki!).
Ponieważ silnik robiony na oryginałach (S60) zostawiam go w takim wydaniu.
Zajmę się nim w połowie marca i o postępach nie omieszkam poinformować.
Studiowałem statnio "prace" kolegi Syzyfa i jestem pełen podziwu, a jego zapał, jako mego rówieśnika godny naśladowania.

Przygotowania do wyprawy komentuję sobie spokojnie na blogu www.biesowisko.blox.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:01, 16 Lut 2010    Temat postu:

Podróżnik i na dodatek poeta Happy
Ja również śledzę Twoje przygotowania i trzymam kciuki za powodzenie wyprawy. Taka podróż ma z pewnością jedyny w swoim rodzaju urok.
Sam mam tylko skromne doświadczenie rowerowe w tym względzie: kiedyś w pojedynkę przejechałem w 7 dni Polskę od morza na południe, śpiąc w hamaku w lasach i było to niezapomniane przeżycie :]

Simson całkiem fajny, choć na pewno trochę pracy trzeba będzie w niego włożyć. Jeśli moja relacja z przebudowy w czymś Ci pomoże, to świetnie.
Czekam na dalszy rozwój wypadków Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madoń
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:15, 16 Lut 2010    Temat postu:

No cóż, widać ze dorwał się do niego jakiś zapalony "tjuner" ale zapał mu się skończył w trakcie prac Happy Ale czuje że trafi w dobre ręce i teraz odzyska swój dawny blask Happy Lakier jak na moim motórze ;D Mam kilka pytań, a mianowicie:
-będziesz kontynuował wątek tarczy hamulcowej i założysz zacisk, czy zdejmiesz tarcze i zostaną hamulce bębnowe?
- elektrykę zrobisz według oryginału czy po swojemu???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:19, 16 Lut 2010    Temat postu:

Ja nigdzie się nie ruszę, to przynajmniej wiersz pozostanie.
Wiesz Syzyf, że miałem koncepcję uzbroić rower w zestaw dwusuwa i nim śmignąć? Znajomy z Wrocławia jako jeden z pierwszych w Polsce zrobił taki zestaw i to w takim kształcie, w jakim jest teraz proponowany do sprzedaży. Fajna sprawa, ale to projekt na później. ;]

Z modyfikacji na szybko to:
- zbiornik z PE o pojemności 15-18l o wiele wytrzymalszy niż blaszak, no i dwukrotnie więcej paliwa zmieści (wsparcie kumpla),
- boczna stópka (jest centralna),
- instalacja12V (do wymiany osprzęt) - obecna na razie szwankuje,
- modyfikacja łożyska główki ramy,
- wzmocnienie ramy i osłona silnika
- grubsze szprychy w kołach,
- stelaże pod sakwy rowerowe.

Obecnie biedzę się nad kontrolą temperatury silnika, bo to kluczowa dla mnie sprawa na długich przelotach (i umiejętnność bieżącego schładzania w trakcie jazdy).

Poczytałem trochę o tych czujnikach i wskaźnikach temperatury i ustaliłem, że pomiar odbywa się przy gwincie świecy w silnikach chlodzonych powietrzem, a nie jak tu koledzy proponują w żeberkach cylindra od strony gaźnika.
Znalazłem taki komplet czujnik CHT i wskaźnik CHT do silników dwusuwowych na stronie: http://www.faston.pl/akcesoria-2.html
Poprosiłem mailem o cenę i gabaryty wskaźnika. Jak się dowiem, to zapodam również we właściwym dlań linku.


Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Wto 19:30, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:35, 16 Lut 2010    Temat postu:

Mnie się wydaje, że pomiar temperatury powinien jednak być na cylindrze a nie na głowicy. Chcesz nie dopuścić do przegrzania, ale to przegrzanie dotyczy tłoka i tulei, a nie głowicy. Sama głowica pewnie może mieć większą temperaturę niż cylinder (komora spalania) i zapewne ma taką.
Bardziej istotna wydaje się być temperatura tłoka i tulei, jako części ruchomych i narażonych na zatarcie. Głowica się nie zatrze.
Ja raczej skłaniałbym się do pomiaru mniej więcej w połowie długości tulei i od strony gaźnika.
Link nie działa przez kropkę na końcu - poprawiłem:
http://www.faston.pl/akcesoria-2.html
Dodatkowe chłodzenie... Chyba wchodzi w grę tylko dodatkowa dmuchawa zamocowana centralnie od przodu (zakłóca przebieg powietrza) albo dwie mniejsze po bokach cylindra (mniej zakłócają), uruchamiane automatycznie powyżej jakiegoś progu. Może wentylatory o średnicy 120mm do komputera by się nadały (z dodatkową metalową siatką ochronną).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:39, 16 Lut 2010    Temat postu:

Jeszcze troche poczytałem i podstawowym parametrem jest Cylinder Head Temperature (CHT) czyli temperatura głowicy cylindra, stąd te wsie czujniki mają symbol CHT w silnikach chłodzonych powietrzem i osadzane są na gwincie świecy zarowej.
W linku podanym wyżej dokładnie widać, jak ten czujnik wygląda. To czujnik przewodowy do pomiaru temperatury powierzchni.

Prawdopodobnie istnieje liniowa zależność między temperaturą cylindra i głowicy i pewnie jest to tylko kwestia metodologii. Tak mniemam.

W motocyklach moi kumple montują liczniki Vapor produkcji Trailtech mające tą możliwość. Generalnie zastepują one wszystkie standardowe mierniki (prędkości, przejchanych km itp.). No, ale to nie półka Simsona i były to zwykły przerost formy nad treścią.
W każdym razie rozkminię te czujniki ze wskaźnikami, i o ile zastąpią tradycyjne "czucie pieca" w rozsądnej cenie (a nie cenie nowego silnika), to spróbuję je adoptaować na "nasze" podwórko, jako ciekawa alternatywę, dla klasycznej organoleptyki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:13, 17 Lut 2010    Temat postu:

Widzę, że zapał narasta Wink (1) Papko czujny jak zawsze :P
Jednak bez modernizacji się nie obędzie: zawieszenie też bym proponował zmienić, najlepsze w tym wypadku będzie zawieszenie od MZ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:01, 18 Lut 2010    Temat postu:

Mam cenę czujnika (105zł) i wskaźnika (240zł), które to raczej dyskwalifikują zestaw ekonomicznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cegła
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:05, 18 Lut 2010    Temat postu:

Jak by dać tak cały 'panel' od jakiegoś japońskiego moto ( mbx , ns1 )
i tam od razu był by tam :

- obrotomierz
- czujnik temperatury
- prędkościomierz
- i inne kontrolki

Myślę warto by było w takie coś zainwestować - wyszło by znacznie taniej


P.S tylko nie wiem jak by to pokazywało tzn żeby nie zwyżało ani nie zaniżało
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:44, 21 Lut 2010    Temat postu:

Pomyślę nad tym.
Od dzisiaj przynajmniej mam gdzie. Zaparkowałem właśnie Simsona w mini-mini warsztacie, czyli piwnicy sąsiada. Jak przysposobię teren, to wolne wieczory poświęcę na rozbiór i poważny przegląd zawodnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:39, 21 Lut 2010    Temat postu:

Dobry taki sąsiad Happy. Czyli ruszamy ostro:)

Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Nie 19:40, 21 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:47, 13 Mar 2010    Temat postu:

Druzja!
W zasadzie już wsio ustalone. ElSimson nie zostanie poddany praktycznie żadnym modyfikacjom.
Jedyne, to wzmocnienie ramy - via enduro (fabryczne). Dodatkowo osłona silnika, stelaż na sakwy i obcięcie siedziska, kosztem powierzchni ładunkowej. Wsio wg projektu mego kumpla.
Za tydzień wkleję mapkę wyprawy.
Właśnie wróciłem z Kolosów i widzę, ze brakuje kozackich pomysłów. To, co czeka ElSimosna możecie zobaczyć tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=m6iH-3YRCxM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5ky_Qxm62rA&feature=related

Zwłaszcza ten link
http://www.youtube.com/watch?v=6jbdl6M-9mk&feature=related


Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Nie 0:07, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:10, 14 Mar 2010    Temat postu:

Nie w wiem czy było ale mógłbyś alarm zamontować na pewno będziesz nocował a wiadomo jak to na wschodzie jest chyba nie chciałbyś się obudzić bez simka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:25, 14 Mar 2010    Temat postu:

Polecam alarm GTX Racer AM6
Pamiętaj o zapasowym module i może tej cewce sterującej. Lepiej mieć niż nie mieć ;]

Tu masz schemat:
http://img706.imageshack.us/i/schemate.jpg/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 9 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin