Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson wyprawowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:02, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Regenracja przodu prosta, przeglądając forum znalazłem:
- 2 x simering Corteco
- 2 x osłony gumowe amortyzatora
- 2 x sprężyna
- 2 x podkładka miedziana 6x2x1
- 2 x szpilka M6
+ olej. koszt około 40zł

Tylne amortyzatory od 250MZ?

Patrząc jak wygląda tłumik do wersji enduro (bo tylko na tym polega optyczna różnica?), to jego wysokie umiejscowienie może zabrać mi miejsce na szpej (sakwy, kufry), więc chyba zostanę przy normalnym, tyle, że jakim?

Pozostaje mi więc:
- tylne zawieszenie od MZ 150/250
- jaki tłumik?
- jak z tym gaźnikiem?


Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Pon 18:08, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:18, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Tłumik spawany, o tym w dziale tuning mechaniczny. Zawieszenie to chyba obojętnie jakie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:37, 06 Kwi 2009    Temat postu:

A propos zawieszenia, moja waga przed wyjazdem to będzie około 90kg (powinienem dojechać do 83kg w trakcie).
Do tego:
- szpej (namiot, śpiwór, kuchenka, przybory, ciuch podstawowy, itp) = 15kg
- zapas wody 10l na pustynnych odcinkach = 10kg
- zapas paliwa (powiększony zbiornik + ... 12l) = 12kg
- żarcie bieżące + szturmowe + napoje = 6kg
- części zapasowe = 2/3kg
Dodatkowe obciążenie wynikajace z modyfikacji = 10kg
W porywach generalnie mogę wlec ze sobą do 150kg...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
House
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Cieszyna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:00, 06 Kwi 2009    Temat postu:

150 czyli max. obciazenie simka Wink (1) Enduro na trasy sie nie nadaje , ten tlumik tlyko przeszkadza ... A tlumik do S51 to najzwyklejszy węgier lub orginal po co spawak ? To chyba bedzie zwykle S70 bez membran 4 płuków itp .... A silnik to oczywiscie też najlepiej samemu składać Wink (1) Może jeszcze owiewka tiger pod która zmieszcza siej akies duperele w tym np. navi ? Gaznik do s70 to chyba 19 n1-11 będzie dobry i najlatwiejszy w obsludze , oczywiscie ksiażka E. Wernera sie przyda też Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szisz
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sobolew-mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:23, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Bierz Simsona S51 Enduro. Ma wzmocnioną ramę i półkę. To że tłumik idzie górą to nie problem. Wymieniasz pedał hamulca tylnego, kupujesz inne mocowanie i kolanko i puszczasz dołem Happy A wzmocnienie ramy i półki zostaje Wink (1)
Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madoń
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:28, 06 Kwi 2009    Temat postu:

kurde, napalacie się an te enduro a to taki zwykły comfrot z paroma wzmocnieniami... Nie lep0iej dospawać kilka wzmocnień???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 21:11, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Zapłon jak ma być bezstykowy to tylko VAPE, oryginalny nie jest zbyt pewny.
Co do gaźnika o dobry będzie AMAL, tylko trafić na sprawny egzemplarz będzie ciężko. Do takiego typu motorka to dobry będzie nawet zwykły BING, przynajmniej jest bezawaryjny i oszczędny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:41, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Mógłbyś wprawić sobie tam membrane myślę że było by to dobre rozwiązanie ze względu na poprawe elastyczności silnika i zmniejszenie spalania, także skrzynie mugłbys zmienić albo na 5b albo dać 4bieg od sr80 miałbyś niższe obroty przy prędkosci którą chcesz jechać Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:05, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Co do samej podróży. Polecam skontaktować się z Bartkiem "Williamem" Mnichem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:11, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Myślę, że membrana to kłopot.

A tu troche profilu trasy (z ubiegłorocznej wyprawy do Afganistanu)


Klasyczny szuter z tarką


Drogi gruntowe


Bezdroża


Skalny szuter


Odludzie


Gdzie się da, bardzo wysoko...


... 4655m.n.p.m.

Takie gebity i podobne warunki czekają simsona...

A o wyczynach Bartka już czytałem, dziękuję!

Dodatkowe pytanie:
Czy podejdą obręcze 19" x 1,85 na przód i tył bez przeróbek zawieszenia?


Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Wto 12:50, 07 Kwi 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
House
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Cieszyna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:53, 07 Kwi 2009    Temat postu:

19 ? troche za duże , wtedy opony bede zbyt niskoprofilowe ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:39, 07 Kwi 2009    Temat postu:

Na stronie AKF znalazłem koło na tył w tym rozmiarze. Muszę patrzeć na temat komplementarnie. Większe koła, większy komfort, mniejsze zużycie bieżnika no ijedną oponą zapasową jestem w stanie obsłużyć dwa koła.
Z drugiej strony budowa pancernika pod ten silnik to też przesada.
Na stronie Kniazia widziałem skrzynię 5-cio biegową w ofercie. Czy ktoś z Was może o nie powiedzieć pare ciepłych słów? Przy większych kołach mogłaby lepiej współpracować z silnikiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:59, 07 Kwi 2009    Temat postu:

Skrzynia 5tka fajna sprawa, ale nikt jej nigdy nie mial na dluzej niz 5-10 tys km, bo to z reguly byly wyzylowane silniki. Kolo 19 cali z tylu nie wchodzi pod blotnik, oraz nie miesci sie na dlugosc w wahaczu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:21, 08 Kwi 2009    Temat postu:

No tak, więc brnę dalej :]
Czy któyś z szanownych kolegów dysponuje fotką lub stawiał swego sima na 19-stkach? (tu poproszę o linka ewentualnie do takiej przeróbki - przód znalazłem do MZ, jeszcze tylko tył)
Rozumiem (jeżeli nie, to poprawiajcie bez cienia kozery), że, żeby wsadzić 19-tki muszę:
- zaingerować w tylny wachacz i postawić na amorze MZ?
- przód zaadoptować z MZ?
Obręcze 19-tki już pancerne znalazłem.

A propos skrzyni 5-tki, znaczy się, że hula znakomicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Śro 13:17, 08 Kwi 2009    Temat postu:

przecież jak wstawisz przód od MZ to go niepotrzebnie jeszcze dociążysz a zależy ci na wadze bo szkoda silnika.

Wahacz tylni musiał byś przedłużyć bo inaczej 19 nie wejdzie. felgi raził bym z aluminiową obręczą żeby też zmniejszyć wagę.

Zastanów sie też nad sprzęgłem i olejem jaki tam wlejesz. bo bo jeśli silnik sie nagrzeje to i olej a jak kolej to zrobi sie z niego woda. i sprzęgło długo nie wytrzyma.

A jak byś zastosował przyczepkę ?? z tyłu zamiast bagażu na simsonie ??

zawsze to chyba łatwiej ciągnąć i możesz więcej załadować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Następny
Strona 2 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin