Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Robienie elektryki w Simsonie
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kedar006
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: guvio
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:24, 13 Maj 2010    Temat postu: Robienie elektryki w Simsonie

Witam. W Simsonie s51 Enduro z 83 r chcę zrobić elektrykę bo w nim nic nie ma czyli kierunków sygnału tylko światła. instalację będę robił na 12 V według tego schematu: [link widoczny dla zalogowanych] Będę musiał wymienić iskrownik (bo i tak 2 cewki nie działają) który był na 6 V ale chcę na 12 V czy to w niczym nie będzie przeszkadzało?? (nie pisać że żarówki i cewka butelkowa bo to wiem). Ze starego fiata dużego którego na złom pociąłem mam instalację czyli kable. ale one mają średnicę podobno 1mm a w Simsonie są 0,75 mm patrzyłem u kolegi

TAG-SYZ ELEK-INSS ELEK-ZMIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:40, 13 Maj 2010    Temat postu:

W oryginalnym iskrowniku 12V cewka ładowania jest bezmasowa, zatem nie bardzo zrobisz części odpowiedzialnej za ładowanie wg tego schematu.
Na upartego można jeden jej koniec podłączyć do masy i zasilić z niej światło "stop" oraz użyć ten dławikowy układ ładowania który teraz masz.
Jednak lepsze ładowanie aku będzie, jeśli zrobisz to tak jak w oryginale, czyli cewka bezmasowa, mostek prostowniczy i jakiś regulator napięcia (ELBA albo układ ze skutera).
Przekrój kabli może być większy, więc 1mm będzie OK; ważne aby nie był mniejszy niż zalecane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kedar006
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: guvio
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:50, 13 Maj 2010    Temat postu:

zatem nie bardzo zrobisz części odpowiedzialnej za ładowanie wg tego schematu. -> napisał syzyf
Niewiem oco ci chodzi w tym ale ja kupię taki prostownik na 12V [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:39, 13 Maj 2010    Temat postu:

Ten prostownik nie był oryginalnie stosowany w instalacjach 12V. Moim zdaniem wydawanie tylu pieniędzy na niego jest bez sensu, bo w środku siedzi tylko dioda prostownicza, którą można kupić za 2 zł. Niektóre są też z dławikiem, ale i tak nie jest on chyba zazwyczaj używany, bo ludzie i tak nie podpinają do odczepu częściowego ładowania. Ten na zdjęciu ma zresztą tylko 4 kable, więc do ładowania jest w nim tylko dioda.
74 zł za diodę to jednak przesada Wink (1)

Odnośnie tego, co nie zrozumiałeś - na twoim schemacie jest cewka ładowania, która jest używana w instalacjach 6V. Ma ona jeden koniec na stałe na masie oraz 2 odczepy:
- dla ładowania akumulatora
- dla światła "stop"
Chodzi mi o to, że nie ma odpowiednika takiej cewki na 12V - nie kupisz takiej.
Na 12V są tylko cewki bezmasowe.
Wydaje mi się, że powinieneś trochę postudiować schematy Simsonów z instalacją 12V, np:
[link widoczny dla zalogowanych]
bo chyba nie masz do końca tej koncepcji przemyślanej.
Jak coś, to pytaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kedar006
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: guvio
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:23, 14 Maj 2010    Temat postu:

to dlaczego na schemacie pisze 6V lub 12 V??
iskrowniki na patynki się różnią jeszcze czymś oprócz że cewka stopu 12 V jest bez masowa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:49, 14 Maj 2010    Temat postu:

kedar006 napisał:
to dlaczego na schemacie pisze 6V lub 12 V??

Bo ktoś tak sobie napisał Wink (1)
Mało to głupot ludzie w internecie zamieszczają?

Iskrownik różni się jeszcze mocą cewki świetlnej, która ma 42W bo w tych instalacjach jest z niej zasilana żarówka z przodu 12V/35W oraz tylna 12V/5W.
Nie wiem, czy cewka zapłonowa czymś się różni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kedar006
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: guvio
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:56, 14 Maj 2010    Temat postu:

czyli będę musiał zrobić Simsona na 6V. chciałem na 12 V bo chciałem zamontować wzmacniacz do odtwarzania muzyki.
u mnie cewka zapłonowa jest na 12V na tym schemacie też jest na 12V [link widoczny dla zalogowanych] czyli nie muszę zmieniać??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:05, 14 Maj 2010    Temat postu:

Mnie chodziło o cewkę zapłonową niskiego napięcia, znajdującą się w iskrowniku (nie wiem, czy jest różnica przy 6 i 12V).
Tobie zaś chyba chodzi o cewkę zapłonową WN (butelkową) pod bakiem.
W zapłonie z przerywaczem cewka butelkowa jest chyba taka sama przy 6V i 12V, więc nie trzeba jej zmieniać.
Inna jest przy zapłonie elektronicznym.

Nie wiem, co tam planujesz w końcu zrobić, ale jeśli musisz kupić akumulator, prostownik, przerywacz kierunków i iskrownik (czy też tylko 2 cewki) to lepiej zrobić instalację na 12V niż na 6V.
Oczywiście, jeśli trochę znasz się na elektryce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kedar006
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: guvio
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:33, 14 Maj 2010    Temat postu:

więc będę robił na 12 V według tego schematu [link widoczny dla zalogowanych] więc będe musiał kupić ten iskrownik 12V prostownik (mostek) taki: [link widoczny dla zalogowanych] i elbe. Tylko chyba będę miał problem bo nie będe wiedział gdzie które kable podczepić pod ten prostownik.

Ostatnio zmieniony przez kedar006 dnia Pią 19:34, 14 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:21, 14 Maj 2010    Temat postu:

Syzyf napisał:
kedar006 napisał:
to dlaczego na schemacie pisze 6V lub 12 V??

Bo ktoś tak sobie napisał Wink (1)
Mało to głupot ludzie w internecie zamieszczają?

Iskrownik różni się jeszcze mocą cewki świetlnej, która ma 42W bo w tych instalacjach jest z niej zasilana żarówka z przodu 12V/35W oraz tylna 12V/5W.
Nie wiem, czy cewka zapłonowa czymś się różni.


Nie jestem pewny ale czy nie jest tak że cewka 42W zasila żarówkę z przodu 35W, tylną 5W i podświetlenie licznika? Bo 42W=35W+5W+ xW
Więc to xW czyli 2 W na co idzie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:03, 14 Maj 2010    Temat postu:

Kedar006 - na schemacie, który wybrałeś prostownik (ze zdjęcia) jest opisany jako "Gleichrichter" i podobne oznaczenia czyli "~~+-" znajdziesz na obudowie prostownika. Zresztą jeśli będziesz miał problemy, to pisz.
Warto tylko zwrócić uwagę na jego cenę, która powinna wynosić ok. 3 zł. Na Allegro są firmy, które sprzedają takie prostowniki, jako "specjalne do Simsona" i życzą sobie za niego... 15 zł 8) .

Pustack - moc cewki 42W jest trochę umowna, bo wiadomo że zależy ona od obrotów silnika oraz "siły" magnesów magneta. Tak więc tyle jest dostępne przy jakiś tam wysokich obrotach. Nadmiar pójdzie na wyższe napięcie na żarówki i zostanie przez nie skonsumowany. W skrajnym przypadku doprowadzi do ich spalenia, stąd stosowany w niektórych modelach uklad EWR, który temu zapobiega.
Jak widać na schemacie, oświetlenie licznika jest z akumulatora, ze styku 59b stacyjki.
Tak przy okazji na powyższym schemacie jest błąd - światło pozycyjne przednie jest podłączone też do styku 59b, czyli jest włączane w pozycji 2 stacyjki. Powinno być włączane przy pozycji 3 , czyli ze styku 57 który na schemacie nie jest oznaczony a jest nad stykiem 59b.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kedar006
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: guvio
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:54, 15 Maj 2010    Temat postu:

to mogę robić według tego schematu: [link widoczny dla zalogowanych]
i jak będzie z tym prostownikiem za 15zł? (bo chyba taki tam idzie) po czym można poznać które kable gdzie podłączyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:00, 15 Maj 2010    Temat postu:

Tak, możesz robić według tego schematu (pamiętając o błędzie przy świetle postojowym). Prostownik za 3 zł a nie 15 zł.
Na jego obudowie są napisy, która końcówka jest która. Czasem jest tylko jeden znak "~" i jeden znak "+". Wówczas druga końcówka "~" jest po przekątnej, podobnie jak odczep "-" jest po przekątnej w stosunku do "+".
Kolory kabli wychodzących z iskrownika, które trzeba podłączyc do mostka (czerwono-żółty i szaro-czerwony) masz na schemacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kedar006
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: guvio
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:42, 15 Maj 2010    Temat postu:

Jakie jest działanie Elby?? może się ona spalić tak jak moduł zapłonowy (w elektronikach) jeśli po podłączamy źle kabe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:03, 15 Maj 2010    Temat postu:

ELBA to przerywacz kierunkowskazów oraz układ, który wyłącza ładowanie akumulatora, gdy naładuje się w pełni.
To jest układ elektroniczny, więc oczywiście może się uszkodzić. Przez złe podłączenie kabli raczej nie bardzo, natomiast instrukcja zaleca aby - jeśli nie jest podłączony akumulator - zewrzeć kable, które na niego idą.
Podobno także może się uszkodzić, gdy przy wysokich obrotach silnika wyłączy się stacyjką zapłon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin