 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kedar006
Nowicjusz

Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: guvio Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:35, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
mam jeszcze jedno małe pytanie.
w Simsonie stacyjkę mam przy kierownicy przekręcona do blachy, czy to niczym nie będzie przeszkadzać np w długości kabli że niektóre będą dłuższe??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:52, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Nie, jeśli oczywiście kable będą miały odpowiedni przekrój.
50-80 cm więcej, czy mniej nie powinno sprawiać różnicy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kedar006
Nowicjusz

Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: guvio Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:22, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
zauważyłem że na droższych elbach (ok 50zł) pisze: 12V 2x 21W/ 5A , a na tańszych (ok 35zł) 12V 2x 2,5A. dlaczego są rożne Elby? są do różnych instalacji??
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:47, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tutaj nie jestem pewny i może jeszcze ktoś lepiej zorientowany się wypowie. Przypuszczam, że chodzi o dopuszczalny prąd, który przez ELBĘ może płynąć: 2,5A albo 5A. Nie jest to tylko obciążenie aku, bo do tego dochodzą też inne odbiorniki ciągnące prąd z układu ładowania, jeśli aku daje za mało.
Ogólnie ELBY nie mają i tak żadnego ograniczenia prądowego, więc teoretycznie ta 5A powinna być odporniejsza na przeciążenia.
Jeśli oczywiście o ten parametr tutaj chodzi.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kedar006
Nowicjusz

Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: guvio Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:46, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
jeśli zanim zrobię w Simsonie całą elektronikę tylko wymienię iskrownik (12V) i żarówki na 12V będzie mi wszystko działać? Bo w iskrowniku cewka stopu jest bez macowa czy coś tam
U mnie jest tak:
- kabel od cewki obwodu pierwotnego idzie do cewki butelkowej
- kabel od cewki stopu idzie do stopu a ten drugi kabel od ładowania aku idzie chyba do światła tylnego
- kabel od cewki świateł idzie do przedniego światła
Ostatnio zmieniony przez kedar006 dnia Pon 13:48, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:50, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Wiesz, jak przeczytałem to zdanie o cewce bez macowej , to trochę mnie wątpliwości ogarnęły czy na pewno wiesz co robisz. Bo gdybyś rozumiał schemat wg. którego chcesz przerobić instalację na 12V, to takie pytania by nie padły. Radziłbym ci trochę więcej poczytać - na Forum i z jakiejś książki, np. E.Werner "Jeżdżę ..."..
Ale... jak wymienisz tylko iskrownik, to będziesz miał:
- światła z przodu i tyłu (oba podłączone pod cewkę świetlną)
- działający układ zapłonowy (czyli uruchomisz silnik)
Z powodu braku akumulatora, ELBY i mostka nie będą działać kierunki, klakson oraz światła postojowe. Nie będzie działać też światło "stop", choć to można by zrobić po drobnych zmianach (jakich: napisałem w pierwszym poście).
P.S.
Cewka bezmasowa to taka, która żadnego odczepu nie ma podłączonego do masy.
Cewka masowa - na odwrót: ma jeden koniec na masie.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 21:31, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kedar006
Nowicjusz

Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: guvio Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:52, 21 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie! kupiłem już wszystkie części i już mogę robić Simsona tylko mam jeden problem z tym mostkiem. U mnie na nim jest tak samo zaznaczone jak na tym obrazku czyli tylko " + " [link widoczny dla zalogowanych] i jak rozpoznać gdzie jest " - " a gdzie te znaki : ~
Na tym schemacie [link widoczny dla zalogowanych] jest narysowane że tak prawidłowo trzymamy ten mostek czyli + u góry po lewej więc '' -'' powinien być poziomo a u mnie jak tak trzymam jest pionowo
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:19, 21 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Na schemacie znaki są narysowane tak aby rysunek był czytelny. W prawdziwym mostku styki + i - są po przekątnej. Także styki do podłączenia cewki (~~) są po przekątnej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kedar006
Nowicjusz

Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: guvio Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:43, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
tylko skąt wiedzieć który kable mają iść pod znaki " ~ "
z jednego boku są napisy, czyli jest + i pod drugim złączem jest napis :" AC" pod to złącze ma iść jaki kabel według schematu szaro-czerwony czy żółto czerwony??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:18, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Zdjęcie mostka zamieściłeś takich rozmiarów, że nie widzę tych oznaczeń.
Styki AC, to inaczej te z falkami ~~. To to samo.
Jeśli masz cewkę na 12V bezmasową, to kable czerwono-żółty oraz czerwono-szary mają iść na 2 styki AC mostka. Obojętnie, który kabel podłączysz do którego styku AC (~) byle do AC.
Styki AC (~) oraz +- są umieszczone po przekątnej mostka.
Może rysunek to ułatwi:
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 23:23, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kedar006
Nowicjusz

Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: guvio Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:16, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
W instalacji mają gdzieś iść grubsze kable np od akumulatora lub czegoś innego gdzie jest większe napięcie??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec

Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:49, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Człowieku napisz czy już masz podłączony ten mostek. Syzyf dał ci "widoczne" zdjęcie. A ty piszesz znowu o jakiś kablach. Podłącz ten mostek + ELBA i sprawdź miernikiem czy jest ładowanie. Innymi rzeczami będziesz się martwił później.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kedar006
Nowicjusz

Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: guvio Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:55, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam. Właście mi doszedł iskrownik i nie wiem czy jest na pewno 12 V bo ten gościu ma 2 rodzaje i mógł się pomylić bo cewka stopu jest masowa czyli wszystkie cewki są masowe bo z nich wystaje drucik i jest przylutowany do do tego żelaznego.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:14, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli cewka stopu/ładowania jest masowa, to raczej będzie to na 6V (na oryginalnych schematach nie widziałem takiej cewki masowej na 12V).
Z tym, że dobrze obejrzyj ten lut: czy tam na pewno jest przylutowany drut z cewki. Widziałem jakieś zdjęcie, na którym cewka była bezmasowa a punkt lutowniczy był (bez kabelka).
Jakaś wyraźna fotka by się też przydała (z obu stron).
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 19:18, 30 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kedar006
Nowicjusz

Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: guvio Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:14, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
na każdej cewce z taj samej strony jest drut przylutowany i z drugiej strony też na każdej kapnięte.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|