Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson - pytania :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:11, 24 Kwi 2012    Temat postu:

No tak, ale nie powinna ta przerwa wskakiwać, jest to prawie, że niemożliwe podczas jazdy, trzeba chcieć ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:39, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Noo... Już się zdecydowałem... Wybór padł na simsona z wielu powodów: dobry na moje drogi, manualna skrzynia ( trzeba się nauczyć, ale to nie problem), tanie i łatwo dostępne części w razie naprawy. V-max mnie nie interesuje, ale żeby tak 60km/h jechał Happy W razie pytań na pewno będę tutaj pisał, ale dużo rzeczy już się dowiedziałem, więc nie powinno być problemu z niczym, ale jeszcze dręczy mnie sprawa oleju do mieszanki. Sporo tematów na ten temat było i tutaj się już parę razy pytałem, ale jaki polecacie olej taki żeby nie zostawiał syfu a był dość tani. Cena oleju Husqvarny i Stihla trochę mnie odstrasza nie wspominam nawet o Castrolach.Pozdrawiam.

Np. taki: http://www.ioleje.pl/produkt,359/platinum-moto-2t-10w-40-1l.html


Ostatnio zmieniony przez Volks dnia Czw 21:00, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:16, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Ja leje taki:
http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/2067,106/sil-oil-olej-do-dwusuwow-100ml--czerwony/
tylko, że za litrę daje 16 zl i nazwa troszkę inna "HusqOil" i jest w miarę ok, ten co podałeś też powinien być, kiedyś jeździli na mixolu i było dobrze Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Czw 21:23, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Ja też jeżdżę na tym Happy te 100ml kosztuje u mnie na stacji 5zł i jest light Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:42, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Wiesz co. jest takie powiedzenie. Jak dbasz tak masz. Więc jak na początek przygody z Simsonem radziłbym ci zainwestować w droższy olej, ponieważ:
-nie będziesz miał takiej wprawy w oszczędzaniu silnika
-nie raz zdarzy ci się, że przekręcisz silnik ponad normy
-oraz przynajmniej na początku koledzy bedą cię podpuszczali abyś przeciążał motor

Później jak już poznasz możliwości silnika to lej taki na jaki cię stać i staraj się oszczędzać silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Pią 7:43, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Stefan Olej do piły jest dobrym olejem Happy z tego co słyszałem to pracuje na większych obrotach Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:53, 27 Kwi 2012    Temat postu:

No piły kręcą się do 14tyś. Także w dupę więcej niż Simson . Akurat teraz wlałem sobie paliwa z piły i pierwsze co się okazało to, że w ogóle nie widać dymku z tłumika. Dopiero na wysokich obrotach pojawia sie delikatny dymek. I albo mi się wydaje , albo silnik lepiej wchodzi na obroty oraz łatwiej odpala. Także na razie będę podkradał ojcu olej z piły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Pią 7:58, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Dopiero zacząłeś to robić ?? Ja już recydywista ^^ Taty bańka 5l do piły jakoś wpadła mi w oko. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:04, 27 Kwi 2012    Temat postu:

No wiesz mój dopiero zakupił. Więc postanowiłem sprawdzić jakość takiej mieszanki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:44, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Stefan, jeżeli chodzi o kolegów to podpuszczać się nie dam. Simsona będę używał do normalnej jazdy... Z tym olejem to różnie. Ale jestem ciekawy jak się sprawuje olej, który podałem w linku w powyższym moim poście. Oleje z Orlena chyba są dobre jakościowo. Jak nie znajdę odpowiedniego to zdecyduję się na Husqvarne albo Stihla, ale wolę jeszcze poszukać.Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:42, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Nie no wybór należy do ciebie. Wiem tyle, że ja będę jeździł tylko na Stihl-u, bo sprawuje się ekstra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:17, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Olej Stihla jest bardzo dobry sam go leję do pilarki też marki stihl. Oleje do pilarek są dobre, bo są przystosowane do obrotow pilarki a pilarki ładnie obroty wyciągają. Stefan jeżeli chodzi o husqvarnę to też bardzo dobry, ale cena tych oleji też ładna, ale już jakosciowo są dobre. Kusi mnie ten olej, ktory dałem w linku i nikt się jeszcze nie wypowiedział o orlenowskich olejach do 2t. Jeżeli są lipne to zdecyduję się na Husqvarnę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:23, 27 Kwi 2012    Temat postu:

No nie miałem z nim styczności więc ci nie pomogę.
Masz tutaj kilka linków gdzie może coś znajdziesz. Miłej lektury(ja tego nie czytałem)

http://forum.klub-wartburga.pl/printview.php?t=1048&start=0


http://www.skuterowo.com/forums/topic/jaki-olej-uzywacie-w-2t



A tutaj temat z innego forum:


Zamknąłem stare tematy z powodu występującego w nich syfu.
Jaki olej do paliwa ?
OLEJE

W Polsce dostępne są powszechnie następujące oleje:

Lux 10 - niezalecany do Simsona, praktycznie już wcale niestosowany ze względu na brak dodatków uszlachetniających i jego niskie właściwości (API TA). Jest to czysta baza mineralna która nie przechodzi badań jakości. Olej ten był również używany w silnikach czterosuwowych - klasa API SA - do 1960 roku, kiedy to wprowadzono lepszą klasę oleju (SB).
Mixol S - olej, który w czasach PRL był zalecany do Simsona, choć nie było innej alternatywy (w NRD stosowano "Hyzet" MZ 22, a na zachodzie stosowano wyższej klasy olej Castrol 2T). Obecnie olej ten nie jest wart polecenia, kupują go dziadki ponieważ sądzą że to jest jedyny olej do dwusuwa. Na zachodzie nikt od dawna nie produkuje olejów o klasie poniżej API TC, więc daje to do myślenia. Najważniejsze wady to niska klasa (API TA/TB) i pozostawianie nagaru w silniku oraz układzie wydechowym. Lanie go do skuterów skutecznie zapycha cały wydech (foto).
Orlen Semisynthetic 2T - półsyntetyczny olej, niewiele lepszy od Mixolu. Wprawdzie posiada wyższą klasę (API TC), ale na równi z nim można postawić oleje mineralne zachodnich producentów, np. Castrol 2T. Podobnie jak Mixol, pozostawia nagar, choć w nieco mniejszych ilościach. Nie polecam do skuterów - z praktyki serwisowej często widzę zajechane silniki po olejach tej klasy. U kolegi w Piaggio po miesiącu zatykało okno wydechowe w cylindrze.
Orlen Platinum Moto 2T - jedyny olej polskiego producenta, o którym mogę coś dobrego powiedzieć. Jest to wysokiej klasy olej półsyntetyczny (duża zawartość bazy syntetycznej), właściwościami zupełnie odbiegający od poprzedników. Olej nie jest barwiony, posiada charakterystyczny ostry zapach, w dotyku jest bardzo lepki. W wysokoobrotowych silnikach spala się dokładnie, nie pozostawiając nagaru i niebieskiego dymu. Dobrze chroni przed zużyciem. Sam przekonałem się na nim w 70/2, po 7500 km cylinder i tłok wyglądają tak, a tak po przebiegu 14500km. Obecnie po wymianie tłoka przebieg jaki zrobiłem bez wymiany pozostałych podzespołów to ponad 21500 km. Zaproponowałem stosowanie niego kilku osobom do skuterów i również potwierdzają moją opinię. Klasyfikacja JASO FC, ISO L-EGD. Do bardziej wysilonych cylindrów zalecam jednak użycie lepszych olejów zachodnich producentów, które w tej samej klasie mają jeszcze lepsze właściwości. Wady jakie zauważyłem, to pozostawianie cienkiej warstwy beżowego nagaru w komorze spalania oraz świecy (po większym przbiegu warto go usunąć z izolatora). Niezbyt duże ilości odkładają się w kanale wydechowym cylindra - jest to twardy lub lepki nagar. W wydechu po około 10000 km warstwa nagaru miała grubość ok. 1 mm - lecz to taki sam suchy beżowy nagar jak na tłoku, który przypomina pył i łatwo go usunąć.

Inne oleje z którymi się spotkałem:

Agip Flash 2T (MIX 2T) - mineralny olej klasy API TC, niestety zbyt drogi a jakością klasyfikuje się pomiędzy olejami Mixol i Semisynthetic. W skuterach pozostawia nagar na świecy, silniku i kanale wydechowym. Bardzo mocno kopci na zimnym silniku.
Agip Tec 2T (City 2T) - bardzo dobry olej półsyntetyczny, zalecany do wielu skuterów produkcji włoskiej. Klasyfikacja API TC, JASO FC. Cechami fizycznymi można porównać do Platinum Moto 2T (barwa, zapach, lepkość).

Oleje Addinol - produkty zalecane do Simsona:

Addinol Super MIX MZ 405 - wysokiej klasy olej mineralny, polecany szczególnie do klasycznych motocykli wyposażonych w mieszankowy system smarowania. Klasyfikacja API TC, JASO FB, ISO-L-EGB. Stosunek 1:50. Idealny do seryjnych silników Simsona, MZ, jak rówież i skuterów, mopedów.
Addinol Super 2T MZ 406 - wysokiej klasy olej półsyntetyczny o niskodymnej formule. Klasyfikacja API TC, JASO FC, ISO-L-EGD. Stosunek 1:50. Można stwierdzić że odpowiada on olejowi Platinum Moto 2T. Dobry do skuterów.
Addinol Super Synth 2T MZ 408 - w pełni syntetyczny olej przeznaczony do mocno obciążonych silników. Olej biodegradowalny. Stosunek 1:100. Klasyfikacja API TC (TC+), JASO FC, ISO-L-EGD. Dobry olej do naprawdę mocnych setów, jak również do wysilonych silników np. 125 cm3 2T
Addinol Super Bike Racing 2T - w pełni syntetyczny olej przeznaczony do mocno obciążonych silników. Przetestowany w motocrossie, zalecany do wyczynowych silników. Olej biodegradowalny. Stosunek 1:100. Klasyfikacja API TC (TC+), JASO FC, ISO-L-EGD

Oczywiście znajdą się osoby które będą podważać w.w. opinie. Ja zapytam:

Jak długo jeździłeś na tym oleju?
Jak oceniasz działanie oleju?
Jak wyglądałby silnik po przejechaniu 25000 km od remontu?


Dlaczego niemal wszystkie firmy produkujące obecnie motorowery zalecają użycie dobrej klasy olejów półsyntetycznych lub syntetycznych?

Olej zapewnia przede wszystkim dobre smarowanie i przedłuża znacznie okres eksploatacji do czasu remontu silnika.
Silnik produkuje znacznie mniej zanieczyszczeń, nie kopci, poprawia pracę katalizatorów spalin.
Zmniejsza stopień odkładania się nagaru na świecy, tłoku, głowicy i układzie wydechowym. Ma to znaczenie ponieważ chroni przed spalaniem stukowym, zmniejsza ryzyko wystąpienia problemów z instalacją zapłonową oraz przede wszystkim chroni układ wydechowy który w obecnych czasach jest nierozbieralny.
W przypadku silników z wtryskiem bezpośrednim (ditech, purejet) stosowanie gorszych olejów może prowadzić do zakłóceń w pracy silnika spowodowane tworzeniem się nagarów w komorze spalania.


O co chodzi z klasami API, JASO, ISO?

http://www.7thgear.net/7thGear/Porta...il%20specs.pdf


Jakiego oleju użyć w Simsonie? Radzę zwracać na klasyfikację JASO. Klasy API TC nie warto brać pod uwagę, ponieważ jest to koniec skali dla API, a każdy olej mineralny ją posiada.

JASO FB - dla seryjnych silników.
JASO FC - dla seryjnych, lekko i średnio przerobionych silników, w przypadku ostrzejszej jazdy.
JASO FD - dla bardzo przerobionych, wysokoobrotowych silników.



Piszcie naprawdę sensowne wypowiedzi.


Ostatnio zmieniony przez Stefan dnia Pią 20:29, 27 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:47, 28 Kwi 2012    Temat postu:

Stefan napisał:
A tutaj temat z innego forum:...


Czy uzyskałeś Stefan zgodę autora tego opracowania na skopiowanie go tutaj? Przypuszczam, że nie :/
Na każdym przyzwoitym forum takie działania są piętnowane a post wylądowałby w koszu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:22, 28 Kwi 2012    Temat postu:

Syzyf napisał:
Stefan napisał:
A tutaj temat z innego forum:...


Czy uzyskałeś Stefan zgodę autora tego opracowania na skopiowanie go tutaj? Przypuszczam, że nie :/
Na każdym przyzwoitym forum takie działania są piętnowane a post wylądowałby w koszu...



Więc w takim razie przepraszam. Jeżeli rzeczywiście przeszkadza no to go usuńcie.

Przykro mi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Następny
Strona 12 z 17

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin