Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson - pytania :)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:31, 02 Kwi 2012    Temat postu: Simson - pytania :)

Witam ! Jestem tutaj nowy na forum. Mam kilka bardzo ważnych pytań Happy Otóż sezon się zaczął więc trzeba coś zakupić. Planuje simsona S51. Nigdy nie miałem z nimi styczności, ale sądzę,że z jazdą dam radę.

1.Jak wygląda zmiana biegów w Simsonie s51 ? jedynka w dół reszta góra ?
Macie może schemat skrzyni biegów ? Gdzie jest luz itd. ?

2. Jaki najlepszy olej do mieszanki ? Jestem pilarzem więc zaufam takiej marce jak Stihl. Polecacie ten olej ?

3. Olej przekładniowy jaki ? Elf 10W40, Castrol MTX SAE 80W, Motul Transoil 10W40. Chodzi mi o taki lepszy, żeby skrzynia ładnie pracowała. Wymieniłem jedne z najlepszych. Znacie jakieś dobre ? Może trochę tańsze ?

Wiem, że takich tematów była masa, ale wymieniłem jakie oleje mam na myśli i czy takie polecacie. Co do oleju do mieszanki nie polecajcie mi Mixola, gdyż nawet go nie wleje, chociaż jest tani, ale wolę zadbać o simka i lać mu dobry olej, żeby mi trochę posłużył. Z góry dziękuję koledzy. Serdecznie Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:34, 02 Kwi 2012    Temat postu:

1. tak jak mówisz, luz jest pomiędzy każdym biegiem
2. mieszanka 1:50, myślę, że Stihl będzie ok
3. do simsona wystarczy w zupełności hipol, ale jak kto woli
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:39, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki, na takiej odpowiedzi mi zależało Happy A można wiedzieć jaki rodzaj Hipola do skrzyni ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:00, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Ja jeżdżę na Hipolu 75W90 i jest wszystko ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:32, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki. Prawdopodobnie do skrzyni wezmę Hipola, skoro jest dobry to nie warto przepłacac na inny. A jeszcze mam pytanko z obrotomierzem oryginalnym. Kumpel mi podrzucił przed chwilką, bo miał na zbyciu. Wiecie jak podłączyc taki obrotomierz ? Chodzi mi o ten oryginalny co jest w Comforcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:39, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Lewy dekiel silnika musi być przystosowany pod napęd obrotomierza, ponadto potrzebujesz napęd i linę, masz te rzeczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:42, 02 Kwi 2012    Temat postu:

znaczy się dostałem od niego też linkę obrotomierza. Za kilka dni kupuję sima to cos pokombinuję Wink (1) Lepszy jest zapłon platynki czy elektronic ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:53, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Lewy dekiel tak ma wygladac
[link widoczny dla zalogowanych]

A jeśli chodzi o zapłon to różnie mówią, w elektroniku jak się coś zepsuje to może się to okazać kosztowne, a platynki sam ustawisz w warunkach garażowych i się nie ma co tam za bardzo zepsuć, najwyżej przestawić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:59, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Aha. Mi to będzie obojętnie, ale lepiej platynka i 12V Wink (1) dobra jak będę miał jakies problemy lub pytania dam znac. Na razie koncze, bo po robocie jestem zmęczony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel723
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:24, 03 Kwi 2012    Temat postu:

matekk91 napisał:


A jeśli chodzi o zapłon to różnie mówią, w elektroniku jak się coś zepsuje to może się to okazać kosztowne, a platynki sam ustawisz w warunkach garażowych i się nie ma co tam za bardzo zepsuć, najwyżej przestawić.


Nie wiem co masz na myśli że jeśli się coś popsuje to jest kosztowne. Cześci do elektronicznego i platynkowego kosztuja tyle samo moim zdaniem lepiej już jak coś to kupować elektronika raz jak dobrze wyregulujesz nie musisz nic robic przez pare lat a jak ja mialem platynki to jak nie kondensator sie zepsuł to platynki sie zyżyły itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Wto 7:26, 03 Kwi 2012    Temat postu:

pawel723 napisał:
matekk91 napisał:


A jeśli chodzi o zapłon to różnie mówią, w elektroniku jak się coś zepsuje to może się to okazać kosztowne, a platynki sam ustawisz w warunkach garażowych i się nie ma co tam za bardzo zepsuć, najwyżej przestawić.


Nie wiem co masz na myśli że jeśli się coś popsuje to jest kosztowne. Cześci do elektronicznego i platynkowego kosztuja tyle samo moim zdaniem lepiej już jak coś to kupować elektronika raz jak dobrze wyregulujesz nie musisz nic robic przez pare lat a jak ja mialem platynki to jak nie kondensator sie zepsuł to platynki sie zyżyły itp.


Na to można spojrzeć z dwóch stron Happy ja osobiście wolę platynki wydają mi się bardziej "patenciarskie" że tak powiem, można zrobić ładowanie nie tylko z jednej cewki można podłączać różne bajery kombinować z elektryką Wink (1) nie wiem jak jest z tym w w elektroniku ale ja główne takie tematy znalazłem z platynowym zapłonem, Ja uznaje zasadę "wszystko ma swoje + i - " jaki zapłon ci się trafi na chybił trafił tak będzie to dobry zapłon jeśli jest nie wyżyty Simson ma to do siebie że są solidne i łatwe do naprawy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:01, 03 Kwi 2012    Temat postu:

pawel723 napisał:
matekk91 napisał:


A jeśli chodzi o zapłon to różnie mówią, w elektroniku jak się coś zepsuje to może się to okazać kosztowne, a platynki sam ustawisz w warunkach garażowych i się nie ma co tam za bardzo zepsuć, najwyżej przestawić.


Nie wiem co masz na myśli że jeśli się coś popsuje to jest kosztowne. Cześci do elektronicznego i platynkowego kosztuja tyle samo moim zdaniem lepiej już jak coś to kupować elektronika raz jak dobrze wyregulujesz nie musisz nic robic przez pare lat a jak ja mialem platynki to jak nie kondensator sie zepsuł to platynki sie zyżyły itp.


No jak dla mnie to by było to kosztowne...mam platynki i się spisują bardzo ładnie, nic do nich nie dokładam bo nie potrzeba, ew koszt kondensatora 6 zl? platynki 6zl? ale jak się odpowiednio dba o sprzęt to będzie długo służyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:40, 03 Kwi 2012    Temat postu:

schwalbe96 napisał:
pawel723 napisał:
matekk91 napisał:


A jeśli chodzi o zapłon to różnie mówią, w elektroniku jak się coś zepsuje to może się to okazać kosztowne, a platynki sam ustawisz w warunkach garażowych i się nie ma co tam za bardzo zepsuć, najwyżej przestawić.


Nie wiem co masz na myśli że jeśli się coś popsuje to jest kosztowne. Cześci do elektronicznego i platynkowego kosztuja tyle samo moim zdaniem lepiej już jak coś to kupować elektronika raz jak dobrze wyregulujesz nie musisz nic robic przez pare lat a jak ja mialem platynki to jak nie kondensator sie zepsuł to platynki sie zyżyły itp.


Na to można spojrzeć z dwóch stron Happy ja osobiście wolę platynki wydają mi się bardziej "patenciarskie" że tak powiem, można zrobić ładowanie nie tylko z jednej cewki można podłączać różne bajery kombinować z elektryką Wink (1) nie wiem jak jest z tym w w elektroniku ale ja główne takie tematy znalazłem z platynowym zapłonem, Ja uznaje zasadę "wszystko ma swoje + i - " jaki zapłon ci się trafi na chybił trafił tak będzie to dobry zapłon jeśli jest nie wyżyty Simson ma to do siebie że są solidne i łatwe do naprawy


Ja także wolę platynki jakoś bardziej do mnie przemawiają no i tak jak kolega schwable96 napisał można dużo pobawić się z cewkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volks
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:46, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki panowie za porady. A wiecie, gdzie można kupić takie większe chlapacze do simsona ? Nie chodzi mi o te zwykłe, tylko takie dłuższe gumowe. Dodałbym link, ale nie mogę, bo jeszcze nie jestem zarejestrowany 24h. na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:23, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Nie wiem gdzie można takie chlapacze kupić ale możesz sobie zrobić samemu takie chlapacze do sima mój znajomy wycią sobie z gumy taki długi wiszący chlapacz do sima wielkości jak 2 zwykłe może nie wygląda to jakoś superowo ale sprawuje się bardzo dobrze Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Następny
Strona 1 z 17

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin