Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

redukcja spalania
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seru94
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:28, 26 Maj 2011    Temat postu: redukcja spalania

Na prośbę Syzyfa zakładam temat ale nie wiem czy w dobrym dziale. Tak więc czy macie jakieś patenty, usprawnienia na zminimalizowanie strat na spalaniu przez marnotrawstwo gaźnika? Co do regulacji jest dobrze. :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kira
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:21, 26 Maj 2011    Temat postu:

Dysze, zlikwidowanie pocenia się gaźnika, nowe uszczelki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:00, 26 Maj 2011    Temat postu:

Co to znaczy pocenie gaźnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:05, 26 Maj 2011    Temat postu:

Zbyt wiele to w gaźniku dobrze wyregulowanym nie da się zrobić.
Zadaniem gaźnika jest przygotowanie odpowiedniego składu mieszanki paliwowo powietrznej dobrze wymieszanej (choć z uwagi na przejście przez komorę korbową super wymieszanie nie jest aż tak ważne.
Druga sprawa to zapewnienie możliwie najniższych oporów przepływu powietrza. Tu ze względu na kinetykę gazów oraz lepkość powietrza jest pewne pole do modyfikacji.
Jednak przy prawidłowo wyregulowanym silniku i gaźniku i tak są to małe oszczędności.
Spalanie jest wynikiem pokonywania oporu ruchu pojazdu który składa się z dwóch rzeczy :
a) oporów toczenia -> tu należy zadbać aby był jak najmniejszy (odpowiednie ciśnienie w oponach, brak tarcia okładzin hamulcowych, dobrze napięty łańcuch, dobre i prawidłowo nasmarowane łożyska) ,
b) oporów powietrza -> jak wiadomo jest on wprost proporcjonalny do:
1) powierzchni czołowej (można go zmniejszyć pochylając się podczas jazdy) ;
2) współczynnika Cx (np. tak nielubiane owiewki) ;
3) kwadratu prędkości czyli ......... zwiększając prędkość z 40 km/h do 60 km/h opór ten wzrośnie ponad dwukrotnie.

W każdym nowoczesnym silniku większą wagę przykłada się do odpowiedniego dobrania kąta wyprzedzenia zapłony w zależności od ilości mieszanki i przede wszystkim od prędkości obrotowej silnika a w simsonie nie ma takiego zapłonu.
Jak ktoś będzie chciał to niech zerknie jak zmieniają się wartości kąta od prędkości to zrozumie o czym piszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seru94
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:11, 27 Maj 2011    Temat postu:

Aha mi chodziło o zmniejszenie spalanie przez "marnotrawstwo " gaźnika w Tigera nie będę inwestować ,a te opory można pokombinować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:40, 27 Maj 2011    Temat postu:

Przy teoretycznie w pełni sprawnym gaźniku modyfikacje jego lub wymiana na inny (np. 16N na Bing) może przynieść ci oszczędności w granicach .... 3 - 5 % :] podczas jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:46, 27 Maj 2011    Temat postu:

Membrana, bo to chyba zapobiega cofaniu się mieszanki prawda? Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:31, 27 Maj 2011    Temat postu:

tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marshal
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:33, 27 Maj 2011    Temat postu:

I do tego gasbox.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:12, 28 Maj 2011    Temat postu:

Z tego co wiem to do gasboxa musisz mieć inny gaźnik ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Styropian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:25, 28 Maj 2011    Temat postu:

Mi się wydaje, że przerobiony kruciec wystarczy, chyba w temacie o simsonie Kazia było to pokazane, ale nie jestem pewien Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seru94
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:47, 28 Maj 2011    Temat postu:

Ja tu prosiłem o patenty a nie o takie skrajne modyfikacje jak membrana a gaz box to da mi takie śladowe efekty że chyba się go nawet robić nie opłaca. ten temat od Kazia to w patentach jest? ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marshal
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:28, 28 Maj 2011    Temat postu:

To co ty byś chciał? Od razu żeby litr mniej palił? Powoli trzeba robić coś i się uzbiera, a do gasboxa nie trzeba innego gaźnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Styropian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:32, 28 Maj 2011    Temat postu:

Seru94 napisał:
Ja tu prosiłem o patenty a nie o takie skrajne modyfikacje jak membrana a gaz box to da mi takie śladowe efekty że chyba się go nawet robić nie opłaca. ten temat od Kazia to w patentach jest? ;]

Zdaje mi się, że w temacie o jego simsonie, ale głowy nie dam uciąć Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:34, 29 Maj 2011    Temat postu:

Aby zredukować spalanie trzeba dokładnie znać styl jazdy i pod ten styl dokładnie ustawić cały zespół napędowy (układ zasilania, silnik i wydech).
Bez zrozumienia tego nic nie osiągnie się.
Niestety większość przeróbek w naszym kraju robi się na czuja bez jakiejkolwiek wiedzy podstawowej i nie przynosi , bo nie może to oczekiwanych efektów.
Kupowanie i zakładanie cylindrów z milionem kanałów, tłumików strojonych na dziesiątki tysięcy obrotów i regulowanych na oko lub słuch nie może przynosić żadnego pozytywnego skutku.
Podam prosty przykład na podstawie jednego cylindra i różnych układów zasilania i wydechu i różnych ustawieniach. Jest to robione przez zachodnią firmę która posiada hamownię na której sprawdza wyniki swoich prac a nie na czuja.
Wysokoobrotowe strojenie:
;
Niskoobrotowe strojenie :


Każdy ignorant zachwyci się że na pierwszym obrazku jest prawie 14 KM a na drugim "tylko" nieco ponad 7 KM .
Ale żaden ignorant nie zauważy, że do 7500 obr/min to silnik strojony wolnoobrotowo ma wyższą moc !!!

Co to oznacza to chyba proste -> jeżeli właściciel wysokoobobrotowca nie będzie wkręcał silnika na wyższe niż 7500 obroty to zostanie w tyle za właścicielem pojazdem strojonym wolnoobrotowo. Oczywiście mimo generowania na niższych obrotach niższej mocy wysokoobrotowiec będzie nadal ....... znacznie więcej palił gdyż ..... (każdy może poczytać).

Te porównanie jest dla silników idealnie zestrojonych, niestety u nas większość nie ma pojęcia o prawidłowym strojeniu całego zespołu napędowego i dostosowania do takiego strojenia odpowiedniej techniki jazdy.

W naszym kraju ważniejsze jest kto ma ile kanałów , jak strojony tłumik (nie ważne że nie dostrojony do reszty) , jak sportowy gaźnik.
Ciekaw jestem czy Ci domorośli tunerzy przesiadając się do aut będą wiercili i wsadzani po osiem zaworów na cylinder tak jak robią osiem kanałów (to jest dokładna analogia) i dostrajali układy wydechowe w swoich autach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin