Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

redukcja spalania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 12:01, 31 Maj 2011    Temat postu:

No to może się wypowiesz jakie negatywne skutki ta modyfikacja powoduje? Czy według Ciebie usunięcie 0,5mm materiału z denka tłoka i tylko na jego obrzeżu spowoduje osłabienie jego jako całości?

To jest prymitywna modyfikacja, dlatego wielcy magnaci tjunerscy tego nie stosują.

Seryjna produkcja czegoś takiego... chyba żartujesz. Przecież zamiast piłować tłok, można na etapie produkcji po prostu podnieść okna i na to samo wyjdzie.



Te Twoje naukowe teorie. Stojąc na światłach też analizujesz co się stanie jak przekręcisz manetkę o 3* więcej niż normalnie, jeździsz z kalkulatorem przymocowanym do kierownicy?


Ostatnio zmieniony przez marcias dnia Wto 12:02, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:22, 31 Maj 2011    Temat postu:

marcias napisał:
No to może się wypowiesz jakie negatywne skutki ta modyfikacja powoduje? Czy według Ciebie usunięcie 0,5mm materiału z denka tłoka i tylko na jego obrzeżu spowoduje osłabienie jego jako całości?
To jest prymitywna modyfikacja, dlatego wielcy magnaci tjunerscy tego nie stosują.
Seryjna produkcja czegoś takiego... chyba żartujesz. Przecież zamiast piłować tłok, można na etapie produkcji po prostu podnieść okna i na to samo wyjdzie.
Te Twoje naukowe teorie. Stojąc na światłach też analizujesz co się stanie jak przekręcisz manetkę o 3* więcej niż normalnie, jeździsz z kalkulatorem przymocowanym do kierownicy?


1) Otwieranie i zamykanie kanałów dolotowych jest procesem analogicznym do otwierania i zamykania zaworów w silnikach 4T więc każdy może sobie przeczytać jak i dlaczego zmiana taka i w jakim zakresie obrotów wpływa na osiągi silnika ;
2) Dobór długości , przekroju i rozmieszczenia kanałów w silniku jak również ich kształtu spowodowany jest między innymi :
a) strojeniem danego silnika na pracę silnika w pewnym zakresie obrotów ;
b) zapewnienie najlepszej cyrkulacji gazów .

To jakie negatywne skutki dodatkowo wywołuje (lub może wywołać) taka modyfikacja na pewno napisze jej autor gdyż pewnie to analizował.

PS
Wspomniałem tylko hasłowo o aspektach kanałów w silniku 2T gdyż Ty zajmujesz się przeróbkami cylindrów więc mniemam że całą wiedzę na ten temat masz dokładnie opanowaną :] .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 13:40, 31 Maj 2011    Temat postu:

Widzę że głównymi motywy jakimi się kierujesz wypowiadając się w tym temacie jest chęć szydzenia z użytkowników tego forum.

Uważasz że skoro ukończyłeś... technikum (o mój Boże toż to szczyt drabinki edukacji, cała wiedza na temat silników została Tobie bez wątpienia przekazana) to możesz sobie szydzić z innych ludzi. Oczywiście możesz mieć wypracowane negatywne zdanie o innych, szczególnie młodszych (wnioskując po Twoim nicku) ludziach, ale nie musisz się z tym zdaniem publicznie obnosić, ponieważ prędzej czy później to się obróci przeciwko Tobie.


BTW. Dla Twojej informacji. Nie, całej wiedzy na temat silnika i jego faz rozrządu nie posiadłem, ponieważ jest to tak rozległy temat w którym co rusz pojawiają się pewne nowinki przez co myślę że NIKT w 100% tak naprawdę nie może powiedzieć "Wiem WSZYSTKO o silniku cieplnym".

A to że Ty tak właśnie sądzisz (wnioskując po Twoich wypowiedziach), to tylko świadczy o Twoim ograniczeniu.


Ostatnio zmieniony przez marcias dnia Wto 13:42, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:59, 31 Maj 2011    Temat postu:

marcias napisał:

Uważasz że skoro ukończyłeś... technikum (o mój Boże toż to szczyt drabinki edukacji, cała wiedza na temat silników została Tobie bez wątpienia przekazana) to możesz sobie szydzić z innych ludzi.


Mam też za sobą 5 lat SiMR-u na PW tylko .... tam nie uczą modyfikacji 2T 8O .

Nie szydzę tylko staram się uzmysłowić, że zanim użyje się narzędzia należy użyć głowy i posiąść wiedzę. Część jednak osób uważa , że jej nie posiadając (i niewielkie zaplecze techniczno narzędziowe) są w stanie poprawić konstrukcje zaprojektowane przez inżynierów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 15:24, 31 Maj 2011    Temat postu:

Tyle że taka jest prawda - niewielkim kosztem przy użyciu podstawowych narzędzi można z powodzeniem udoskonalić pojazdy stworzone przez inżynierów - szczególnie jeśli chodzi o pojazdy nienajnowszej generacji, gdyż wraz z postępem technologii coraz trudniej jest tą technologię unowocześnić nie sądzisz?

Sam się ze mną zgodzisz że łatwiej jest zwiększyć moc w maluchu który z 650ccm ma z tego co pamiętam 24 KM, niż z nowoczesnego silnika posiadającego chociażby 4 zawory na cylinder, wtrysk bezpośredni i wiele innych rozwiązań pozwalających osiągnąć ponad 100 KM z 1 litra.

Tak samo jest z simsonem który nowoczesną konstrukcją nie jest i mając dostęp chociażby do nowoczesnych tłoków, dlaczego go nie ulepszyć?

Jak długo to wytrzyma to już inna sprawa, ale to że moc się zwiększy pozostaje racją bezsporną, a sposób, jakość i wiedza która jest podstawą tej przeróbki niech pozostanie kwestią do rozstrzygnięcia dla osoby która to będzie robić.

Jeśli komuś kto nie ma żadnej wiedzy w tej dziedzinie, udało się zwiększyć moc, to trzeba mu jedynie pogratulować i mieć nadzieję że jeszcze bardziej się tym zainteresuje sięgając po jakieś publikacje, a nie gnoić go za to, że nie umie uzasadnić dlaczego owa moc się zwiększyła i dlatego że nie skończył odpowiednich szkół.


Ostatnio zmieniony przez marcias dnia Wto 15:27, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:57, 31 Maj 2011    Temat postu:

Nigdy nie byłem przeciwnikiem poprawiania fabryki zwanego tuningiem.
Oczywiście Simson jest konstrukcją starą ale wdzięczną jeśli chodzi o możliwości modyfikacji.
Przez to że starą to ma kilka ograniczeń, które bez znacznych modyfikacji nie są możliwe do wykonania przykład :
Zakładanie tłumików strojonych na 9500 i wyżej obrotów mija się z celem gdyż ....... Simson posiada zapłon statyczny. Jeśli np. Syzyf (ja nie jestem elektronikiem) zaprojektuje nawet analogowy (tańszy) układ zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu to wtedy wyższe strojenie i stosowanie takich wydechów ma sens. inaczej większość energii ze spalania idzie w rurę a nie w podniesienie mocy.
Każdy może to sprawdzić w prosty sposób : jeśli dla strojenia 5500 obr/min obliczono kąt wyprzedzenia 1,8 mm to dla 9500 obr/min powinien to być kąt ..... gdyż ....... (tu każdy może pomyśleć i poczytać dlaczego) a następnie przestawić tak zapłon i próbować odbyć jazdę i opisać efekt.
Z wykresów i danych widać, że jest to silnik konstruowany do tego aby pracował do maksymalnie 8000 obr/min i samo wkręcanie jego powyżej tej wartości jest zupełnie bezcelowe.
Na całym świecie w większości podpatruje się co zrobili inni i próbuje , jeśli rozwiązania się sprawdzają zaadoptować do swoich konstrukcji.
Jest dużo możliwości innych modyfikacji jak obniżenie wagi tłoka, poprawianie niedoskonałości produkcyjnych (polerowanie i usuwanie ostrych krawędzi) które przynoszą oczekiwany efekt bez wpływy na trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji.
Warto się opierać na doświadczeniu tych którzy mają wiedzę i całe zaplecze techniczne i badawcze i na nich się wzorować. To jest nauka teoretyczna którą poparta sprawdzeniem w praktyce na własnym motorku daje nie tylko satysfakcję ale i wiedzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:10, 31 Maj 2011    Temat postu:

Grzegorz1969 napisał:

Przeczytałem temat o Twojej modyfikacji i się zastanawiam :
1) Czy z takim rozwiązaniem spotkałeś się gdziekolwiek (producenci motocykli i motorowerów lub firmy tuningowe) ?
2) Czy jeśli nie spotkałeś się z takimi modyfikacjami lub z taką produkcją seryjną zastanawiałeś się dlaczego Oni na to nie wpadli ? Nie posądzasz ich chyba o brak pilników i pasty polerskiej ;
3) Jeśli to rozwiązanie ma według Ciebie same zalety i nie ma wad to jak myślisz dlaczego nikt na to nie wpadł i tego nie robi ? Nawet najwięksi wynalazcy zanim coś wynaleźli robili wiele nieudanych prób.
4) Czy analizowałeś jakie negatywne skutki przynosi to rozwiązanie ?
5) W jaki sposób mierzyłeś osiągi przed i po modyfikacji i je porównywałeś ?

PS
Jeśli miałbyś trochę więcej wiedzy teoretycznej to od razu wiedział byś jakie negatywne skutki powoduje taka modyfikacja.
Daje Ci słowo, że ja tej modyfikacji nie zastosuje gdyż szkoda mi po prostu cylindra i tłoka.


Myśle że twoje pytania ładnie zgasił marcias.
ale odpowiem na pytanie 4 i 5
Nie analizowałem żadnych negatywnych skutków.
Za to sposób mierzenia osiągów był bardzo skąplikowany i wykonany na bardzo wysokim poziomie w ośrodku badawczym jakim był "prosty odcinek asfaltu". Po złożeniu mojego mega tuningowego tłoka, posadziłem dupsko na motor i zobaczyłem jak sie zbiera, ile pojedzie. I porównałem to z odczuciami z jazdy z przed całej akcji.
Tak wiec jak sam widzisz kolego nie potrzebne mi wykresy i niesamowita wiedza na ten temat żeby wiedzieć że motor na takim tłoku sprawuje się lepiej w wyższej partii obrotów.



A co do negatywnych skutków tej przeróbki... Niestety nie mam aż TAK WIELKIEJ I OGROMNEJ WIEDZY jaka masz Ty.
Wiec prosił bym Cie jako starszego i bardziej doświadczonego, powiedz mi jakie sa to negatywne skutki?

ps. Tylko nie zbywaj mnie jak każdego ( "poczytaj wiecej książek", "musisz zdobyć wiecej wiedzy na ten temat" ) tylko wyjaśnij mi - prostemu człowiekowi jakież to negatywne skutki tam występują?


Ostatnio zmieniony przez suszny dnia Wto 17:12, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seru94
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:12, 31 Maj 2011    Temat postu:

Ale zrobiliście sobie sprzeczkę z Marciasem ,nie róbcie takiego OT bo te tematy mają być czytelne i zrozumiałe ,a nie żeby zaraz szukać po 5 stronach czegoś nowego szukać. Tak więc koniec dyskusji jak zwiększyć moc a oszczędzić spalanie. 1 strona odpowiedziała na moje pytanie pozostałe 2 to totalny OT. Jeśli będę chciał zwiększyć moc to mam cały dział i mnóstwo porad i zwierzeń. :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:27, 31 Maj 2011    Temat postu:

Moim zdaniem problem w temacie został rozwiązany, a dalsza dyskusja ma jak najbardziej sens bo o pierdołach tu nie gadamy.
Dlatego prosiłbym o nie zamykanie tego tematu ani nie karania ostrzeżeniami, możemy się naprawde dużo dowiedzieć od naszego doświadczonego kolegi w tej dyskusji !


Tak jak myślałem, kolega Grzegorz1969 nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie które sam zadał. Po tym jak napisałem swój ostatni post dostałem wiadomość na PW o treści:

" [link widoczny dla zalogowanych]

Przeczytaj całą książkę, to nie zaszkodzi. "

Owszem przeczytałem, i nie znalazłem tu odpowiedzi na moje pytanie ani nic co by jakkolwiek sposób miało powiązanie z tym zagadnieniem.
Jest tu mowa o PŁASZCZU TŁOKA, że nie wolno go obrabiać. Oraz o pierścieniach i ich powiązaniach z przenoszeniem ciepła...

Jeszcze raz pytam.
"Wiec prosił bym Cie jako starszego i bardziej doświadczonego, powiedz mi jakie są to negatywne skutki? "

A może podeślesz mi kolejną stronę książki do poczytania bo przecież "nie zaszkodzi" ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:50, 31 Maj 2011    Temat postu:

Chcesz mniej zrozumiale (nie każdy ma podstawy na temat termodynamiki i naprężeń z nimi związanych oraz zasad dynamiki w ruchu złożonym)
1) Ze względów termodynamicznych (większość się o tym nie uczyła następuje nierównomierna rozszerzalność tłoka i odkształcanie jego ) ;
2) Ze względów dynamiki masa tłoka musi być w osi przechodzącej przez oś sworznia gdyż każda masa (masa tłoka też) ma bezwładność która przy ruchach opóźnionych i przyspieszonych powoduje skręcanie tłoka. To akurat powinieneś wiedzieć ze względów na to że o bezwładności i ruchach niejednostajnych za moich czasów uczono w podstawówce.
Nadal uważam, że zanim się weźmie młotek lub pilnik do ręki to należy wziąć książkę i ją przeczytać ze zrozumieniem.
Piłując tak tłok dodatkowo zmieniasz kierunki strumieni gazów wlotowych i wylotowych powodując , że zamiast wypuszczać jak najwięcej spalin wypuszczasz mniej spalin i więcej mieszanki paliwowo powietrznej.
O tym wszystkim byś wiedział gdybyś przeczytał ze zrozumieniem chociaż jedną książkę o modyfikacjach tłoków napisaną przez człowieka który ma wiedzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:06, 31 Maj 2011    Temat postu:

No mimo że nie znam zasad termodynamiki i dynamiki a poczytałem jedynie tematy związane z podnoszeniem i opuszczaniem okien w cylindrach i jakie idą za tym konsekwencje, podniosłem osiągi w bardzo prosty sposób. Co ciekawsze, jeździłem tak 2 sezony, a mój brat jeździ tak do tej pory.

Ani mojemu ani jego silnikowi sie nic nie stało ! Użytkownicy forum którzy skorzystali z takiej możliwości i którym sam to wykonywałem również nie nażekali, ba w ręcz przeciwnie.

Nie twierdze że nie zachodzą kompletnie żadne straty czy inne złe czynniki. Ale są one tak niewielkie i mało odczuwalne (a raczej nie odczuwalne) jak poprawa pracy silnika po wypolerowaniu przelotu gaźnika.
Jedyne zmiany jakie odczułem to wykręcanie wyższych obrotów i poprawę osiągów.


Tak wiec skończ te swoje mongolskie teorie.


Ostatnio zmieniony przez suszny dnia Wto 19:13, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 20:24, 31 Maj 2011    Temat postu:

Zaskakująca jest Grzegorzu Twoja wiara w doskonałość tłoków simsonowskich i w ogóle wszystkich podzespołów.

Przy wadze tłoka ze sworzniem i pierścieniami która jest równa niecałe 80 gram, usunięcie takiej warstwy materiału to około 2-3% wagi wyjściowej. Teraz sobie możesz zważyć wszelkie dostępne na rynku tłoki, począwszy od ALMOT-a który w komplecie waży ponad 100 gram co daje ponad 125% wagi oryginalnego tłoka. Dalej tłok polski ze stopu zawierającego 20% krzemu czyli tyle co org tłok, kpl waży 58 gram to jest znowu niecałe 75% wagi oryginału.

Kolejnym aspektem jest chociażby ORYGINALNY wał, który z ciekawości ostatnio mierzyłem i okazało się że różnica w średnicy przeciwwag dochodzi do 0,7mm.

Kolejna rzecz to korbowód którego kształt jest daleki od symetrycznego (jest to opisane w temacie o moim simsonie).

Tak więc nie wciskaj nam, że te 2 gramy zmienią cokolwiek w pracy silnika. O innej rozszerzalności tłoka i przez to szybszemu zużyciu/zatarciu nie wspominając, bo jest wiele silników simsonowskich które radzą sobie wiele kilometrów na... chu**wych chińskich tłokach, które nawet nie są owalizowane.



P.S.

Grzegorz1969 napisał:
O tym wszystkim byś wiedział gdybyś przeczytał ze zrozumieniem chociaż jedną książkę o modyfikacjach tłoków napisaną przez człowieka który ma wiedzę.


Oto kolejny popis inteligencji.


Ostatnio zmieniony przez marcias dnia Wto 20:26, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:04, 31 Maj 2011    Temat postu:

marcias napisał:

Oto kolejny popis inteligencji.


Jeśli uważasz, że na forum można zawrzeć w jednej wypowiedzi krótkiej lub długiej całą wiedzę z kilku lat nauki to ...... jesteś w błędzie.
Nie zrozumiałeś chyba do końca o co chodzi z wyważeniem tłoka.
W skrócie :
1) Tłok porusza się ruchem posuwisto zwrotnym ze zmiennym przyspieszeniem i opóźnieniem. Dla tych którym się chce zrozumieć o czym piszę proszę przyjąć, że rozważamy sytuacje przy 6000 obr/min.
Znając skok tłoka każdy absolwent szkoły podstawowej bez problemu obliczy przyspieszenie , gdyż wie także, że GPZ i DPZ prędkości te są zerowe.
2) Wiemy, że średnica tłoko to (dla ułatwienia) 40 mm czyli promień połowę tego. Jeśli przyjmiemy, że tylko z jednej strony tłoka zabraliśmy np 2 gramy materiały to druga strona jest o 2 gramy cięższa. Przez to możemy bez problemu policzyć znając przyspieszenie, masę oraz ramię działania siły jaki moment obrotowy obraca tłok względem sworznia.
Siła ta powoduje, że dolna ścianka jednej strony tłoka silniej naciska na ściankę cylindra i górna ścianka drugiej strony (tu najczęściej przez pierścień) naciska drugą ściankę.
Im większa różnica mas i prędkość obrotowa silnika tym moment obrotowy a przez to nacisk jest większy i szybsze zużycie ścianek cylindrów i tłoka.
Polerowanie ścianek gaźnika , kanałów oraz kolektorów dolotowych i wylotowych przynosi skutek przy wyższych prędkościach obrotowych, gdy jest większy przepływ gazów, przy niższych prędkościach obrotowych nie ma to aż takiego znaczenia (dlatego wcześniej napisałem o 3-5 % maks. oszczędności).
Jeśli ktoś chce zwiększyć moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych powinien poczytać o ...... zmiennej długości kolektorach dolotowych co dają krótkie i co dają długie (to także stosuje się w 2T).
Podnoszenie okien ma oprócz dobrych także negatywne skutki.
Praca tłoka w zasadzie jest od GPZ do otwarcia okna wydechu więc podnosząc okno zmniejszamy także drogę tłoka na jakiej on pracuje ale to ..... chyba wszyscy wiedzą . :look


Ostatnio zmieniony przez Grzegorz1969 dnia Wto 21:16, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:15, 31 Maj 2011    Temat postu:

Grzegorz1969 napisał:
Podnoszenie okien ma oprócz dobrych także negatywne skutki

COŚ ZA COŚ ! ! !



z twoich wypowiedzi wnioskuję iż najlepiej zasiąść do książek, pojąć wiedzę jaką Ty pojąłes i zrozumieć że wszystko jest bez sensu bo wszystko ma negatywne skutki !


Jakież to negatywne skutki tym razem? i do jakiej lektury mnie znowu odeślesz? (Pewnie dalej siedzimy w termodynamice, dynamice i ruchach gazów...)


Ostatnio zmieniony przez suszny dnia Wto 21:16, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:36, 31 Maj 2011    Temat postu:

suszny napisał:
Grzegorz1969 napisał:
Podnoszenie okien ma oprócz dobrych także negatywne skutki

COŚ ZA COŚ ! ! !


Gdyby nie Twój podpis :
"Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!"
to bym zacytował Twoją wypowiedź z tego wątku. :look

Zrozum książki nie gryzą a od nadmiaru wiedzy jeszcze nikt nie umarł.

Rozwiązaniem które nie ma minusów oprócz kosztów jest ..... zastosowanie zapłonu ze zmiennym kątem wyprzedzenia .
Polerowanie kanałów , pozbywanie się krawędzi także nie ma negatywnych skutków. Nawet zmniejszenie masy tłoka czy korbowodu jeśli postępuje się zgodnie z zasadami przynosi efekty.
Sposoby te od dziesięcioleci stosowane są w sportach motorowych i nie tylko przez najlepsze firmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin