Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Blokowanie magneta biegami, klin, lżej na 1 czy 4 biegu ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plastus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kozłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:21, 21 Lut 2013    Temat postu:

No wszyscy pisali że ja (cytuje) ''gówno wiem'' a i tak wyszło na moje jak syzyf wszystko wytłumaczył. (dzięki syzyf)
Sad (1) Confused :evil 8) że konstruuje zapłon cdi i zadaje głupie pytania i nic nie wiem i co żal **** ściska . :budzjelopa . I jak odkręciłeś magneto? jakim sposobem co było ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:52, 21 Lut 2013    Temat postu:

Syzyf porównam to troche do innej sytuacji ale wydaje mi się podobnej, dlaczego uczą mnie na kursie żeby przy wymianie koła wrzuca się jedynkę? Bo wtedy koło się nie będzie obracało, tzn będzie ciężej je obkręcać. Dziwne teorie tu snujecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:53, 21 Lut 2013    Temat postu:

stasiu007 napisał:
uczą mnie na kursie żeby przy wymianie koła wrzuca się jedynkę

I słusznie uczą Happy

Tylko te sytuacje nie są takie same, bo zależy czym kręcisz: wałem silnika, czy kołem.
Przy blokowaniu magneta kręcisz wałem tzn. chcesz mu utrudnić obrót i wtedy przełożenie w skrzyni musi być odwrotne, czyli musisz "większym" kółkiem zębatym napędzać "mniejsze" (tak jest na biegu 4).
Jeśli odkręcasz koło, to musisz podobnie poruszać "większą" zębatką, która napędza "mniejszą", co powoduje opór (tak jest na biegu 1).
Pisząc "większe", "mniejsze" mam na myśli przełożenie na zębatkach, czyli wzajemny stosunek liczby zębów na danym biegu.
Przemyśl to sobie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plastus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kozłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:57, 21 Lut 2013    Temat postu:

Wymiana tylniego koła (jego unieruchomienie) a unieruchomienie magneta biegami i jego odkręcenie to całkiem co innego poczytaj o przełożeniach w necie :look (do stasia)

Ostatnio zmieniony przez plastus dnia Czw 22:59, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:58, 21 Lut 2013    Temat postu:

Czy ja mówię o tylnym kołe tempaku?


Spokojnie. - Pustack


Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Czw 22:59, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plastus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kozłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:03, 21 Lut 2013    Temat postu:

a co przednie koło w simie tak chcesz wymienić hehe co za rużnica w jakim pojeździe i które koło wyrażej sie jakoś nobie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:06, 21 Lut 2013    Temat postu:

Jakbyś czytał dokładnie to pisałem o samochodzie, Ja Pzd co tacy ludzie na forum robią? Czytaj ze zrozumieniem, chyba nie pisze aż takich skomplikowanych zdań, idzie się domyślić że o samochód chodzi, i licz się ze słowami!
A co do Twojego postu Syzyf to chyba nie do końca masz racje, na jedynce mniejsze koło większe napędza większe, chodzi mi tu oczywiście o koła zębate.
W sumie napisałeś że tak samo jest na 1 jak na 4. Może ktoś jeszcze się wypowie?


Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Czw 23:14, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:42, 21 Lut 2013    Temat postu:

Najpierw to zaznaczcie czy mówicie o sytuacji czy blokujecie wał, żeby odkręcić magneto czy blokujecie tylko koło, bo tak jak pisze Syzyf są to odwrotne sytuacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:54, 22 Lut 2013    Temat postu:

Pustack: już to napisali - chodzi o utrudnienie obrotu magneta, bo:
plastus napisał:
jak klin zetnie to najlepiej wrzucić najwyższy bieg 4 lub 3 i nacisnąć tylni chamulec i odkręcamy (magneto, dop. Syzyf)

Na co
stasiu007 napisał:
Lepiej najniższy bieg, wtedy koło ciężej przekręcić Wide grin

Na co
plastus napisał:
najwyszy bo przełożenia wtedy pracują w drugą strone na 4 silnikowi jest trudniej przekrencić a na jedynce łatwo.


----------------------------------------------------------------------
stasiu007 napisał:
na jedynce mniejsze koło napędza większe

Tak, ale patrząc od strony silnika, jego wału. Na tej samej jedynce, jeśli zaczniesz kręcić kołem, to koło większe będzie napędzało mniejsze - stąd opór na jedynce przy odkręcaniu.

P.S. Tępaku pisze się przez "ę" Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:09, 22 Lut 2013    Temat postu:

Sorki Syzyf za małego orta, naprawdę rzadko używam takiego słowa więc nie byłem pewien pisowni.
Różnie można by interpretować te sytuacje, ale masz sporo racji w tym co piszesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maras.85
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:27, 01 Mar 2013    Temat postu:

Właśnie jak najwyższy.....odkręcając śrubę na magnecie poruszasz wałem prawda? A kiedy wał(silnik) ma najlżej obrócić kołem? Na jedynce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:46, 01 Mar 2013    Temat postu:

Udzielę się w danym temacie. Przykładowo: przy ustawianiu rozrządu w samochodzie jak wiadomo należy zakręcić wałem/kołem aby ustawić znaki tak? który wtedy rzucamy bieg, aby zakręcić tym kołem bądź wałem? najwyższy! wtedy jest najmniejszy opór. Na pierwszym biegu nie zakręcimy wałem/kołem.
A co jeżeli nie możemy odkręcić koła zębatego u wałka rozrządu? bierzemy wtedy klucz nasadowy, wrzucamy pierwszy bieg (największy opór) naciskamy na hamulec i odkręcamy śrubę.
W Simsonie jest podobnie. Na pierwszym biegu ciężko jest zakręcić kołem (tak samo koszem sprzęgłowym który jest połączony z wałem za pomocą małej zębatki) gdy Simson stoi na stopkach i ma podniesione tylne koło, możemy sobie pokręcić magnetem na pierwszym biegu jak i na ostatnim...
Osobiście gdy nie mogę odkręcić magneta to - wrzucam pierwszy bieg, siadam no motorek i naciskam na hamulec. Później odkręcam nakrętkę wału. Ale to nie jedyna metoda aby odkręcić koło zamachowe.
Podsumowując: pierwszy bieg - największy opór. Ostatni bieg - opór najmniejszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:19, 03 Mar 2013    Temat postu:

Okazało się że koledze z problemem pierścień pękł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek5000
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Pole Malbork
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:09, 22 Cze 2013    Temat postu: klin magneta

Siema. Zakładam nowy klin magneta i niemoge wbic go do końca nawet jak mocniej wbijam młotkiem,czy ten klin może wystawać i być troche luźny ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:21, 22 Cze 2013    Temat postu:

Co do scięcia klina to racja że zaczyna zgrzytac w silniku.Lepiej by nie było luzu bo łatwiej go ściąć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin