Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Blokowanie magneta biegami, klin, lżej na 1 czy 4 biegu ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plastus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kozłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:50, 19 Lut 2013    Temat postu:

z tym rowerem to dobry pomysł weźcie sobie rower tak jak wyżej naciśnijcie tylni chamulec tak nie do końca i zmieniajcie biegi na tym biegu na kturym jest największy opur najlepiej jest odkręcać magneto cała filozofia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Wto 9:12, 19 Lut 2013    Temat postu:

borillo napisał:
Moje zdanie na ten temat jest takie, że jak gówno wiesz, to nie przekazuj tej wiedzy innym.


Like It ! :look Szkoda tylko że adrianojrzan dalej nie wie czy to faktycznie ten klin się ściął :fun
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:12, 19 Lut 2013    Temat postu:

stasiu007 napisał:
skoro klin ustawia magneto w odpowiedniej pozycji, to brak klina powoduje że magneto nie będzie w odpowiedniej pozycji i będzie magneto się kręcić na wale. To takie ciężkie do zrozumienia?


Stasiu magneto nie będzie kręcić się na wale. Podczas gdy silnik pracuje i zrywa klin występuje siła która przestawia magneto o jakąś jednostkę względem wału, klina co skutkuje tak jak przestawiony zapłon. Magneto się tylko przestawia, nie da się zakręconym magnetem kręcić w prawo albo w lewo bez poruszania wału bo magneto jest NABITE na stożek czopu wału korbowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:41, 19 Lut 2013    Temat postu:

a co jest przeważnie spowodowane ścięciem klina? U mnie najczęściej odkręcona nakrętką magneta, nie wiem dlaczego tak się dzieje, bo mam podkładke sprężystą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Wto 12:09, 19 Lut 2013    Temat postu:

w ogóle to te nowe kliny nawet nie pasują co kupię to muszę piłować lekko boki a raz nawet zdarzyło mi się że był za wysoki że nie wspomne o jakości wykonania bo ostatnio stazet przechodzi sam siebie 7 klinów zaden z nich nie był identyczny
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:00, 19 Lut 2013    Temat postu:

Aby klin był dobrze spasowany i się nie ścinał musi być dobrze nabity, magneto musi być dobrze zakręcone. Może też mieć na to wpływ bicie magneta, itp. Dorabiając Klin samemu trzeba pamiętać o tym aby klin był z miększego materiału niż wał korbowy bo w przypadki zerwania, zerwie się klin a nie wypust na klin na wale korbowym. Przy zmęczeniu materiełu, sarym wale, biciu twardym klinie może wystąpić nawet taka sytuacja : http://bikepics.com/pictures/2088689/ . Zdj walu mojej wsk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:50, 19 Lut 2013    Temat postu:

Nie może być za twardy, bo Ci szybciej się zetnie twardość=kruchość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrianojrzan
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:56, 19 Lut 2013    Temat postu:

Dobra panowie a powiedźcie mi co może być tego przyczyną że obracam magnetem w prawą stronę (tłok pracuje normalnie) i słyszę takie 2 pstryknięcia(tak jakby zwarcie.) nie za głośne (ludzkie ucho bez problemu usłyszy). dodam że iskra cały czas jest. lecz na zapłonie nie widzę żeby się iskrzyło lub coś z tych rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:50, 20 Lut 2013    Temat postu:

Może platynki się schodza i to jest to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:39, 20 Lut 2013    Temat postu:

Tak dla ścisłości muszę wziąć plastusia w obronę, bo to on ma rację: jeśli chcemy zablokować magneto (utrudnić obrót wału silnika), to należy wrzucić bieg najwyższy, czyli 3 lub 4 (a nie 1, jak sugerują niektórzy).
W takim ustawieniu wałowi jest najtrudniej obrócić tylne koło, a jeśli jeszcze zablokujemy je hamulcem, to praktycznie nie da się wału obrócić. I o to tutaj chodzi, bo przecież chcemy unieruchomić magneto.

Niepotrzebnie porównujecie to do sytuacji odwrotnej, czyli uruchamiania silnika "na pych". Wtedy źródłem siły jest koło i zależy nam na tym, aby przy mniejszej sile "na kole" łatwiej obrócić wał silnika. Wówczas łatwiej to zrobić z biegu 3 niż z 1, bo jest mniejsze przełożenie widziane od strony koła.
Zatem w sytuacji włączenia biegu nr 4 jest tak:
1. Obracając wałem będzie trudno obrócić koło tylne (o co nam chodzi przy odkręcaniu magneta)
2. Obracając koło tylne łatwiej będzie obrócić wał
Przy odkręcaniu magneta chodzi nam o sytuację nr 1, aby na wale (magnecie) odczuć duży opór, co ułatwi jego odkręcenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Śro 9:48, 20 Lut 2013    Temat postu:

Hehe stasia pewnie krew zaleje jak przeczyta :] :] :] Odkręciłeś w końcu to magneto ?

Ostatnio zmieniony przez kmicic1692 dnia Śro 9:49, 20 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasq
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpacie

PostWysłany: Śro 10:44, 20 Lut 2013    Temat postu:

weź sprawdź tego klina a jak nie to jest druga możliwoś że mogła ci krzywka pęknąć i teraz haczy o platyny i pstryka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlodywedkarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wąsosz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:08, 20 Lut 2013    Temat postu:

Plastus zwracam honor wczoraj wieczorem myślałem o tym co dziś napisał syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:28, 20 Lut 2013    Temat postu:

jakoś mnie krew nie zalała. Wybacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:25, 20 Lut 2013    Temat postu:

plastus - Upominam Cię kolejny raz. Pisałem już do Ciebie na PW z prośbą o zwracanie uwagi na pisownie - nie poskutkowało. Teraz pisze publicznie. Jeśli nie poskutkuje, będę dawał warny a w konsekwencji dostaniesz bana. Nie wymagam od każdego przestrzegania każdej zasady ortograficznej, ale jesteś jedną z osób, której błędy są naprawdę rażące. Litości

Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Śro 22:25, 20 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin