Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Przełącznik zespolony - problem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:27, 17 Cze 2010    Temat postu:

Kierunki świecą ci na pozycji 1, 2
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:02, 17 Cze 2010    Temat postu:

Kierunki: jak napisał wyżej Seba1994.
Rezystancja kilka omów pomiędzy stykami 83L/R wynika zapewne z tego, że masz w oprawkach żarówki kierunków, które zamykają obwód przez masę.
Na schemacie Mosera, który używasz jest błąd właśnie przy podłączeniu świateł postojowych, które na schemacie są na styku 59b.
Ale mimo to przednia żarówka powinna świecić w pozycji 2 stacyjki a nie 1.
Żeby już się nie powtarzać odnośnie błędu i właściwego podłączenia postojówek: KLIK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:39, 19 Cze 2010    Temat postu:

Jak dostanę nowy moduł to póki co się wstrzymam za odpalaniem simsona. Trzeba szukac problemu gdzie indziej.
Magneto-ładne, prawie jak nowe, magnesy niepopękane (nawet gdyby robiło za mocne napięcie to i tak pewnie wzmacnianego modułu by nie spaliło, więc jest ok);
Stator z cewkami-rezystencje: impulsator-15om, cewka NN-640om, cewka ładowania-0,6om, cewka świateł-1om (nie wiem czy tak powinno być);
Cewka butelkowa-grzeje się, załatwię sobie na dniach EMZA 8351.1/13;
Moduł-pali się(nawet wzmacniany)
i to chyba wszystko co ważne w zapłonie electronic 12V. Najbardziej podpada mi ta cewka butelkowa(może daje jakieś lewe napięcie z powrotem do modułu i dlatego mi się pali.
Proszę o odpowiedź czy cy rezystencje dobre (cewka NN i impulsator dobre, bo już wcześniej pytałem) i czy może być to wina cewki butelkowej. Z góry dziękuję Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:31, 19 Cze 2010    Temat postu:

Tak czytam tu i ówdzie o paleniu się tych modułów i mi jednak najbardziej podpada cewka zapłonowa NN.
Raz, że może dawać za wysokie napięcie a dwa, że podobno może być istotny kierunek jej nawinięcia i faza napięcia w momencie zapłonu. Tzn, jeśli na cewce jest akurat "górna" połówka sinusoidy, to prąd płynący przez tyrystor i diodę na wejściu nie będzie pochodził tylko z kondensatora ale również z cewki i to pali słabszy z tych elementów (albo oba).
Dobrze by było wiedzieć co w module się sfajczyło, ale coś Stachu nie wykazujesz inicjatywy Wink (1) aby to sprawdzić (zajmie to góra 15 minut).
Wiedząc co się uszkodziło, można by podjąć jakieś środki zaradcze i niedrogie.
Przy okazji: masz w okolicy jakiś sklep elektroniczny aby w razie czego coś kupić (np. diody zenera)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:00, 19 Cze 2010    Temat postu:

Moduł udało mi się oddać na gwarancje, więc będę miał niedługo nowy. Na szczęście mam jeszcze ten wcześniejszy moduł i w takim razie chyba sprawdzę co się sfajczyło. Nie wiem czy będę to dobrze robił ale spróbuję, bo w sumie instrukcja sprawdzania jest jasno i czytelnie napisana Happy Tylko najbardziej dziwi mnie to, że simson wytwarza max ok. 400V a ja moduł miałem na 800V i też się spalił. Na dniach wpadnie mi 100zł i może kupie cały stator z cewkami 12V na żarówkę hs1 od kniazia na allegro. Ale moduł postaram się sprawdzić, choć mi pewnie zajmie to trochę więcej niż 15 minut Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:40, 19 Cze 2010    Temat postu:

Moduł może jest na 800V ale być może uszkodzenie powoduje prąd a nie napięcie. Dioda na wejściu 14 modułu wytrzymuje tylko 3A i jeśli teoria o nieodpowiedniej fazie napięcia jest prawdziwa, to prąd rzędu 5-8A może tam się spokojnie pojawić. Ale to można stwierdzić tylko oscyloskopem.
W każdym razie dobrze by było znać przyczynę uszkodzenia modułu, bo wtedy można zrobić jakiś prosty i tani układ zabezpieczający, który zlikwiduje problem raz na zawsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin