 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:46, 05 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja niestety nie mam u siebie modułu, więc nie powiem ci, czy można go rozebrać. Może ktoś próbował i się wypowie?
Ale Pustack naprawił swój moduł na podstawie tego tematu, bez grzebania w środku - wystarczyło podłączyć z zewnątrz jedną diodę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stachu45
Nowicjusz

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miastko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:20, 05 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Miernik będę musiał chyba sam sobie kupić, choć i tak się pewnie będzie przydawał co jakiś czas. Jeżeli jednak będę miał za mocne magneto to jest możliwość, że mi ELBĘ i EWR spali?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:39, 05 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Trudno mi coś na ten temat powiedzieć - nie miałem kontaktu z magnetem typu "super moc"
Ale jak będziesz miał miernik, to sobie zmierzysz napięcie na cewkach i będziesz wiedział co tam się dzieje. Jedno jest pewne: 20-30 zł wydane na miernik będą jednymi z lepiej wydanych pieniędzy, bo on ci się przyda nie raz i nie tylko do Simka.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stachu45
Nowicjusz

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miastko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:23, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Cewka iskry wykazała na mierniku po mocnym kopnięciu 170V. Według mnie to chyba trochę dużo. Jak rozwiązać ten problem. Nowy mocniejszy moduł mogę kupić na allegro np. [link widoczny dla zalogowanych]
jego to chyba już nie spali, boje się jeszcze o ELBĘ i EWR. Na mierniku ustawionym na 200V (na innym napięciu nie sprawdzałem bo mniejszego nie da się ustawić, mój miernik jeszcze nie doszedł) cewka ładowania i świetlna nic nie wykazała, nie wiem czy czasem też nie są dobite...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:52, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
"Cewka iskry" - to mi nic nie mówi, gdzie to napięcie zmierzyłeś.
Powinieneś odłączyć od modułu kabel od styku 14 i mierzyć napięcie przemienne między masą a tym kablem. Być może to było to (nie mierz czasem napięcia na kablu idącym do świecy, bo spalisz miernik).
Jeśli tak, to podczas silnego kopnięcia 170V może być OK - podczas normalnej pracy instrukcja mówi o 400V z tej cewki.
Aby zmierzyć napięcie na cewce ładowania musisz podłączyć się do 2 kabli od niej wychodzących, czyli w wiązce 4 kabli z silnika: czerwono-żółty oraz czerwono-szary (napięcie przemienne).
Na cewce świetlnej mierzysz między kablem czerwono-białym a masą (też przemienne).
Przy tych 2 ostatnich cewkach raczej nie zmierzysz napięcia podczas kopnięcia - silnik musi pracować na średnich obrotach.
I więcej optymizmu: nawet jak się coś spali to może da się naprawić
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 17:55, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stachu45
Nowicjusz

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miastko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:00, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
cewka iskry - miałem na myśli cewkę NN. Plus podpiąłem do całego czerwonego kabla (14) a minus do masy. Naprawdę mocno kopnąłem i było 170V (tak jak normalnie kopałem to mniej więcej od 110V do 150V). A ten moduł co link wcześniej dałem to może być? Dodam jeszcze, że mierzyłem napięcie między masą a 15 w cewce butelkowej i żadnego napięcia nie wykryłem. Więc coś w module musiało pójść. Mam kasę na ten za 35zł więc jeżeli pozwolicie to go kupię
Ostatnio zmieniony przez Stachu45 dnia Pon 19:07, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:12, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Odnośnie modułu, to nie potrafię powiedzieć, czy jest dobry - nie mam modułu u siebie, więc nie kupuję.
Napięcie między masą a 15 jest stałe - musiałbyś mieć miernik na zakresie pomiaru napięcia stałego do 750-1000V. Ale nie wiem, czy taki krótki impuls miernik w ogóle wychwyci.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 19:13, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stachu45
Nowicjusz

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miastko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:10, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Te trzy kabelki co wchodzą do stacyjki do niepodpisanego styku (kable 56, 58, 59), podłącza się do tego wejścia na samym spodzie stacyjki? (potrójne wejście)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:09, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Do tego potrójnego styku mają być podłączone 4 kable (patrzę na schemat, który podałeś: [link widoczny dla zalogowanych] ): czerwono-biały od cewki świetlnej, czerwono-biały idący do przełącznika świateł krótkie/długie w manetce na kierownicy, szary do lampy tylnej oraz biały do styku 59 EWR.
Ten styk jest na spodzie stacyjki, w prostokątnym wycięciu w metalowym deklu, na którym są wybite numery styków.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stachu45
Nowicjusz

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miastko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:15, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No to w takim razie dobrze myślałem. Trochę będzie podłączania przy tej stacyjce ale myślę, że dam sobie radę
A więc tak: Przyszedł nowy wzmacniany moduł (diody po 1300V, tyrystor 800V 12A). Pochodził pół godziny, zaczął mulic i zdechł... Znów nie ma iskry... Zauważyłem, ze cewka butelkowa robi się bardzo gorąca w trakcie pracy (nie wiem czy to ma coś wspólnego)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:20, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zmierz rezystancję cewki butelkowej między stykami 1 i 15 (powinno być chyba ok. 3 omów). Czy to normalne, że cewka się grzeje w elektroniku, to musiałby się wypowiedzieć ktoś inny.
Czytałem jeszcze taką opinię, że uszkodzenia modułu może powodować cewka zapłonowa w iskrowniku dając za duże napięcie. Jeśli tak jest, to pozostaje kupić jakąś markową MZA albo przewinąć, nawijając mniej zwojów.
Jak sprawdzić miernikiem moduł masz napisane w przyklejonym temacie. Jeśli się uszkodził, to dobrze by było wiedzieć jaki element siadł - może z tego da się wyciągnąć jakieś wnioski.
I przy okazji: wyrazy współczucia z powodu straty kolejnego modułu
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 21:21, 10 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stachu45
Nowicjusz

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miastko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:42, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Na błędach człowiek się uczy Między 1 a 15 stykiem cewki butelkowej mam 5 omów. Rezystencja między masą a cewka NN wynosi 663 oma (powinno być 540-560), miedzy masą a impulsatorem wynosi 14 omów (powinno być 24-30). Mierzenie rezystencji cewek ładowania i świetlnej nic nie wykazało, czyli raczej też coś nie gra. Coś jeszcze musi nie grac, bo moduł, który kupiłem za 35 zł był jakieś 2x mocniejszy i według nie powinien się spalić, a jednak... Teraz zastanawiam się nad kupnem całego statoru firmy MZA, bo chyba bez tego się nie obejdzie. Może cewka butelkowa ma też na to jakiś wpływ, bo mam założoną 12V ale nie wiem czy do electronica czy platynkowca i nie wiem czym one się różnią.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:57, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Cewka butelkowa w elektroniku jest podobno krótsza niż przy platynkach. Moja od platynek ma 8,7 cm (metalowy korpus). Zobacz jakie jest na niej oznaczenie (u mnie 8352. 1/2)
Podobno nowe impulsatory mogą mieć około 15 omów (rzekomo mają być koloru czerwonego).
W instrukcji jest podane, że są 2 rodzaje cewek NN zapłonowych:
- z rdzeniem o wysokosci 15 mm mają rezystancję 500-600 omów
- z rdzeniem o wysokości 18 mm mają mieć 650-780 omów
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:54, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Przy tym " spalonym" module (jak dasz radę) sprawdź co konkretnie się spaliło. Jeżeli dioda prostownicza to być może nie będzie tragedii. Gorzej będzie gdy winne będą kondensatory albo tyrystor.
Cewka butelkowa w elektroniku jest krótsza, a dokładnie ma 4,7 cm ( moja, metalowy korpus ).
Jak mierzyłeś opór cewki ładowania? Jeśli do masy to źle bo jest to cewka bezmasowa.
PS. Może zmieńcie temat
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stachu45
Nowicjusz

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miastko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:49, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wracam znów do przełącznika zespolonego. Nie jestem na 100% pewny ale wydaje mi się, że między 83R a 83L w przełączniku kierunków nie powinno być żadnej łączności, u mnie na mierniku wykazuje kilka omów. Jak przełączam stacyjką to jak jest 0 1 2 3, to na 1 świeci postojówka. Tak powinno być w moim schemacie? Na jakim ustawieniu stacyjki świecą kierunkowskazy?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|