Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przełącznik zespolony - problem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:46, 05 Cze 2010    Temat postu:

Ja niestety nie mam u siebie modułu, więc nie powiem ci, czy można go rozebrać. Może ktoś próbował i się wypowie?
Ale Pustack naprawił swój moduł na podstawie tego tematu, bez grzebania w środku - wystarczyło podłączyć z zewnątrz jedną diodę Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:20, 05 Cze 2010    Temat postu:

Miernik będę musiał chyba sam sobie kupić, choć i tak się pewnie będzie przydawał co jakiś czas. Jeżeli jednak będę miał za mocne magneto to jest możliwość, że mi ELBĘ i EWR spali?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:39, 05 Cze 2010    Temat postu:

Trudno mi coś na ten temat powiedzieć - nie miałem kontaktu z magnetem typu "super moc" Wink (1)
Ale jak będziesz miał miernik, to sobie zmierzysz napięcie na cewkach i będziesz wiedział co tam się dzieje. Jedno jest pewne: 20-30 zł wydane na miernik będą jednymi z lepiej wydanych pieniędzy, bo on ci się przyda nie raz i nie tylko do Simka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:23, 07 Cze 2010    Temat postu:

Cewka iskry wykazała na mierniku po mocnym kopnięciu 170V. Według mnie to chyba trochę dużo. Jak rozwiązać ten problem. Nowy mocniejszy moduł mogę kupić na allegro np. [link widoczny dla zalogowanych]
jego to chyba już nie spali, boje się jeszcze o ELBĘ i EWR. Na mierniku ustawionym na 200V (na innym napięciu nie sprawdzałem bo mniejszego nie da się ustawić, mój miernik jeszcze nie doszedł) cewka ładowania i świetlna nic nie wykazała, nie wiem czy czasem też nie są dobite...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:52, 07 Cze 2010    Temat postu:

"Cewka iskry" - to mi nic nie mówi, gdzie to napięcie zmierzyłeś.
Powinieneś odłączyć od modułu kabel od styku 14 i mierzyć napięcie przemienne między masą a tym kablem. Być może to było to (nie mierz czasem napięcia na kablu idącym do świecy, bo spalisz miernik).
Jeśli tak, to podczas silnego kopnięcia 170V może być OK - podczas normalnej pracy instrukcja mówi o 400V z tej cewki.
Aby zmierzyć napięcie na cewce ładowania musisz podłączyć się do 2 kabli od niej wychodzących, czyli w wiązce 4 kabli z silnika: czerwono-żółty oraz czerwono-szary (napięcie przemienne).
Na cewce świetlnej mierzysz między kablem czerwono-białym a masą (też przemienne).
Przy tych 2 ostatnich cewkach raczej nie zmierzysz napięcia podczas kopnięcia - silnik musi pracować na średnich obrotach.
I więcej optymizmu: nawet jak się coś spali to może da się naprawić Happy


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 17:55, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:00, 07 Cze 2010    Temat postu:

cewka iskry - miałem na myśli cewkę NN. Plus podpiąłem do całego czerwonego kabla (14) a minus do masy. Naprawdę mocno kopnąłem i było 170V (tak jak normalnie kopałem to mniej więcej od 110V do 150V). A ten moduł co link wcześniej dałem to może być? Dodam jeszcze, że mierzyłem napięcie między masą a 15 w cewce butelkowej i żadnego napięcia nie wykryłem. Więc coś w module musiało pójść. Mam kasę na ten za 35zł więc jeżeli pozwolicie to go kupię Happy

Ostatnio zmieniony przez Stachu45 dnia Pon 19:07, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:12, 07 Cze 2010    Temat postu:

Odnośnie modułu, to nie potrafię powiedzieć, czy jest dobry - nie mam modułu u siebie, więc nie kupuję.
Napięcie między masą a 15 jest stałe - musiałbyś mieć miernik na zakresie pomiaru napięcia stałego do 750-1000V. Ale nie wiem, czy taki krótki impuls miernik w ogóle wychwyci.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 19:13, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:10, 09 Cze 2010    Temat postu:

Te trzy kabelki co wchodzą do stacyjki do niepodpisanego styku (kable 56, 58, 59), podłącza się do tego wejścia na samym spodzie stacyjki? (potrójne wejście)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:09, 10 Cze 2010    Temat postu:

Do tego potrójnego styku mają być podłączone 4 kable (patrzę na schemat, który podałeś: [link widoczny dla zalogowanych] ): czerwono-biały od cewki świetlnej, czerwono-biały idący do przełącznika świateł krótkie/długie w manetce na kierownicy, szary do lampy tylnej oraz biały do styku 59 EWR.
Ten styk jest na spodzie stacyjki, w prostokątnym wycięciu w metalowym deklu, na którym są wybite numery styków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:15, 10 Cze 2010    Temat postu:

No to w takim razie dobrze myślałem. Trochę będzie podłączania przy tej stacyjce ale myślę, że dam sobie radę Happy

A więc tak: Przyszedł nowy wzmacniany moduł (diody po 1300V, tyrystor 800V 12A). Pochodził pół godziny, zaczął mulic i zdechł... Znów nie ma iskry... Zauważyłem, ze cewka butelkowa robi się bardzo gorąca w trakcie pracy (nie wiem czy to ma coś wspólnego)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:20, 10 Cze 2010    Temat postu:

Zmierz rezystancję cewki butelkowej między stykami 1 i 15 (powinno być chyba ok. 3 omów). Czy to normalne, że cewka się grzeje w elektroniku, to musiałby się wypowiedzieć ktoś inny.
Czytałem jeszcze taką opinię, że uszkodzenia modułu może powodować cewka zapłonowa w iskrowniku dając za duże napięcie. Jeśli tak jest, to pozostaje kupić jakąś markową MZA albo przewinąć, nawijając mniej zwojów.
Jak sprawdzić miernikiem moduł masz napisane w przyklejonym temacie. Jeśli się uszkodził, to dobrze by było wiedzieć jaki element siadł - może z tego da się wyciągnąć jakieś wnioski.
I przy okazji: wyrazy współczucia z powodu straty kolejnego modułu Sad (1)


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 21:21, 10 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:42, 10 Cze 2010    Temat postu:

Na błędach człowiek się uczy Happy Między 1 a 15 stykiem cewki butelkowej mam 5 omów. Rezystencja między masą a cewka NN wynosi 663 oma (powinno być 540-560), miedzy masą a impulsatorem wynosi 14 omów (powinno być 24-30). Mierzenie rezystencji cewek ładowania i świetlnej nic nie wykazało, czyli raczej też coś nie gra. Coś jeszcze musi nie grac, bo moduł, który kupiłem za 35 zł był jakieś 2x mocniejszy i według nie powinien się spalić, a jednak... Teraz zastanawiam się nad kupnem całego statoru firmy MZA, bo chyba bez tego się nie obejdzie. Może cewka butelkowa ma też na to jakiś wpływ, bo mam założoną 12V ale nie wiem czy do electronica czy platynkowca i nie wiem czym one się różnią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:57, 10 Cze 2010    Temat postu:

Cewka butelkowa w elektroniku jest podobno krótsza niż przy platynkach. Moja od platynek ma 8,7 cm (metalowy korpus). Zobacz jakie jest na niej oznaczenie (u mnie 8352. 1/2)
Podobno nowe impulsatory mogą mieć około 15 omów (rzekomo mają być koloru czerwonego).
W instrukcji jest podane, że są 2 rodzaje cewek NN zapłonowych:
- z rdzeniem o wysokosci 15 mm mają rezystancję 500-600 omów
- z rdzeniem o wysokości 18 mm mają mieć 650-780 omów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:54, 11 Cze 2010    Temat postu:

Przy tym " spalonym" module (jak dasz radę) sprawdź co konkretnie się spaliło. Jeżeli dioda prostownicza to być może nie będzie tragedii. Gorzej będzie gdy winne będą kondensatory albo tyrystor.
Cewka butelkowa w elektroniku jest krótsza, a dokładnie ma 4,7 cm ( moja, metalowy korpus ).
Jak mierzyłeś opór cewki ładowania? Jeśli do masy to źle bo jest to cewka bezmasowa.
PS. Może zmieńcie temat Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stachu45
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miastko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:49, 16 Cze 2010    Temat postu:

Wracam znów do przełącznika zespolonego. Happy Nie jestem na 100% pewny ale wydaje mi się, że między 83R a 83L w przełączniku kierunków nie powinno być żadnej łączności, u mnie na mierniku wykazuje kilka omów. Jak przełączam stacyjką to jak jest 0 1 2 3, to na 1 świeci postojówka. Tak powinno być w moim schemacie? Na jakim ustawieniu stacyjki świecą kierunkowskazy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin