Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Elektryka simson s51 enduro

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:06, 13 Cze 2010    Temat postu: Elektryka simson s51 enduro

Witam.Mam problem z elektryką w simsonie s51 enduro z zapłonem elektronicznym.Chodzi oto gdy mam podłączony akumulator to wszystko fajnie działa, ale gdy włączę światła(obojętnie drogowe lub mijania) to spada napięcie w akumulatorze niema ładowania.Gdy mam odłączony akumulator to mam światła z iskrownika nie wiem dlaczego słabe (wymieniałem już cewki ładowania i świetlną); działają tez kierunkowskazy.
Instalacja w simsonia to 12 V.
Widziałem na jakimś forum stacyjkę z Ursusa w Simsonie i doradźcie mi co robic czy zmieniać stacyjke z oryginału na traktorową czy zostawić oryginał
(oryginalnych stacyjek miałem chyba z 5);
Jakie powinna iść napięcie z iskrownika i do ilu volt powinna ładować akumulator?
Nie wiem czy to prostownik czy jakiś regulator napiuęcia ;p

Z góry dziękuję ;]
PS. Elektryka była zepsuta od czasu gdy kupiłem motorek tylko z tatą cos udało mi się wykombinować i jest tak jak napisałem powyżej Happy

TAG-SYZ ELEK-INSS


Ostatnio zmieniony przez MrKrzysiek95 dnia Nie 18:39, 13 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:27, 13 Cze 2010    Temat postu:

Wszystko wskazuje na to, że masz światła przód/tył podłączone do cewki ładowania zamiast do świetlnej. Ta cewka ma ok. 21W mocy natomiast żarówki 35W+5W=40W, więc nic dziwnego, że świecą słabo.
Trudno określić w którym punkcie, bo może to być na samej cewce, za mostkiem albo nawet są podłączone za ELBĄ.
Nie wiem, czy masz u siebie układ EWR, bo to określa sposób podłączenia kabli do stacyjki.
W każdym razie z wiązki 4 kabli wychodzących z silnika, kabel od cewki świetlnej ma kolor czerwono-biały i on ma zasilać żarówki przód/tył.
Jeśli masz EWR, to kabel czerowono-biały ma być podłączony na styk potrójny stacyjki (na samym spodzie, w wycięciu dekla z numerami). Do niego mają być podłączone 2 kable idące na żarówki (biało-czarny na żarówkę przednią, szary na tylną) oraz kabel od styku 59 układu EWR (biały).
Jak na schemacie:
http://www.akf-shop.de/moser/s51-1c1.png

Jeśli nie masz EWR, to kabel czerwono-biały z cewki ma być podłączony do styku 59 stacyjki. Kable idące do żarówek mają być na styku 56 (kolory jak wyżej).
Tak, jak na tym schemacie (jest on do platynek, ale chodzi o sens):
http://www.akf-shop.de/moser/s51-1b.png

ELBA powinna ładować aku do napięcia ok. 14,3V


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 19:29, 13 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:11, 13 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki wielki Happy
A mógłbyś wytłumaczyć co oznacza "EWR"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:23, 13 Cze 2010    Temat postu:

EWR (inne oznaczenie: ESB1), to moduł elektroniczny zawierający prostownik (mostek prostowniczy) oraz układ elektroniczny zapobiegający przepalaniu się żarówek.
Ma postać plastikowej kostki z 6 stykami i z reguły jest w prawym schowku:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:41, 13 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki mam EWR w prawym schowku
A jeszcze jedno zmieniać stacyjkę z oryginału na traktorową?( wychodzi taniej oryginalna 80 zł a od ciągnika 15 zł to jednak róznica)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:57, 13 Cze 2010    Temat postu:

Nie znam stacyjki od Ursusa, więc trudno mi coś powiedzieć. Ale generalnie wymieniać można cokolwiek, jeśli ustali się przyczynę usterki. Być może stacyjce nic nie dolega i problem leży tylko w złym podłączeniu. Sprawdź połączenia zgodnie ze schematem i wtedy zadecydujesz. Rozbierałem niedawno stacyjkę i tam w środku nie ma się za bardzo co zepsuć.
Zresztą zawsze przed kupnem nowej można spróbować ją rozebrać i naprawić - nie jest to trudne: tutek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:12, 13 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki wielkie wpuszczę troszkę "WD-40" i zobacze co się dzieje Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:43, 14 Cze 2010    Temat postu:

Wszystko podłączyłem tak jak napisałeś i wszystko pięknie działa;
- akumulator nierozładowuje się ;
- światła są z iskrownka ;
- śa kierunki i wszystko inne;

Wielkie Dzięki za pomoc Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:10, 14 Cze 2010    Temat postu:

To cieszę się, że wszystko się udało naprawić i obyło się bez przeszczepu stacyjki z Ursusa Wink (1)
Czy temat zamknąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:25, 14 Cze 2010    Temat postu:

Pojawił się niestety jeden problem ;
Jak zrobić światła postojowe na zgaszonym silniku?Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:50, 14 Cze 2010    Temat postu:

Z tym będzie problem, ponieważ sądząc ze schematu, producent przewidział światło postojowe tylko na przód.
Na schemacie Mosera, do którego podałem ci wcześniej link jest błąd: światło postojowe (Standlicht, kabel czerwono-szary) jest podłączony na styk 59b stacyjki, co jest bez sensu bo będą one świeciły na pozycji 2 stacyjki zamiast na 3. Ten kabel powinien być podłączony do styku 57a, który tam nie jest oznaczony.
Tak jak na schemacie z innego Simsona:
http://www.akf-shop.de/moser/s50b1.png
Tak więc wystarczy kabel od żarówki przedniego światła postojowego podłączyć na styk 57a, który w pozycji 3 stacyjki będzie zwarty ze stykiem 30 i przód będzie świecił przy zgaszonym silniku.
Gorzej jest z lampą tylną, ponieważ ona jest u ciebie całkiem inaczej podłączona i trzeba by trochę namieszać w instalacji aby to zrobić.
Nie jest to specjalnie trudne ale...
Decyzja należy do ciebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:24, 14 Cze 2010    Temat postu:

Hmmm jest dobrze ale nie chce zrobic aby było źle;
Zastosuje sie do twoich wskazowek i tego schematu i spróbuje to zrobićHappy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin