 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter11a
Nowicjusz

Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:55, 03 Kwi 2010 Temat postu: brak iskry dziwny przypadek |
|
|
Witam mam problem z simsonem który nie ma iskry proszę o pomoc, naprawdę przeszukałem internet i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Simson z zapłonem elektronicznym, nowy moduł, nowa cewka WN (butelkowa), nowa cewka NN ,nowy impulsator, wartości zmierzone to przy mocnym kopnięciu cewka NN ok 130V, i opór 571Ω, impulsator 25,2Ω na pozycji buzzer daje charakterystyczne impulsowe piski, odłączałem od moduł kabel gaszenia ze stacyjki, mam nową świece i fajkę oraz kabel WN , moje spostrzeżenia: odłączałem kabel 15 od modułu i przy kopnięciu i dotknięciu do masy przeskakuje iskra, mierzyłem napięcie na nim ale nie pamiętam ile było ale jak podłączyłem do cewki WN to przy kopnięciu było 0, i jeszcze jedno znowu przy kopnięciu i po odłączeniu kabla masowego od cewki WN i pocieraniu o głowice iskrzyło i z tą samą częstotliwością iskrzenia na kablu masowym pojawiała się iskra na świecy. szczerze proszę o pomoc
TAG-SYZ ELEK-ELEK
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:37, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie to wygląda na uszkodzenie modułu, a konkretnie tyrystora w nim. Dlaczego? Iskrzy między stykiem 15 a masą, ale to jest "niskie" napięcie (kilkaset V), czyli cewka NN jest OK. Brak napięcia na 15 po podłączeniu do cewki butelkowej (tyrystor ma zwarcie/przebicie i nie pozwala nan naładowanie się kondensatora w module).
Po odłączeniu masy od cewki WN iskra się pojawia, czyli cewka jest OK a przyczyną jest brak impulsowego przepływu prądu przez cewkę WN.
A brak tego impulsu może wynikać z uszkodzenia tyrystora.
To takie teoretyczne rozważania, ale możesz sam sprawdzić czy tyrystor jest uszkodzony. Przepis tutaj:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/brak-pradu-z-modulu-na-cewke,24534.html
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter11a
Nowicjusz

Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:04, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
-------------------------------------------------------------------------------------
na pewnej stronie wyczytałem i spróbowałem jedną rzecz a mianowicie podłączyłem kabel masy modułu z kablem masy cewki WN i iskra się pojawiła wiec mniemam iż mam gdzieś zwarcie albo jakieś przebicie tylko gdzie? co byście zasugerowali
do wcześniejszej wypowiedzi chciałem dodać żę moduł jest nowy
Ostatnio zmieniony przez Dexter11a dnia Sob 18:06, 03 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:27, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ale czy zrobiłeś to tak: odłączyłeś masę od modułu (styk 31), kopnąłeś, potem podłączyłeś masę modułu (31) do masy cewki WN i pojawiła się iskra na świecy?
Tak na marginesie: jeśli wcześniej zrobiłeś tak, że podłączyłeś styk 15 modułu do masy i kopnąłeś, czy też jednocześnie kopnąłeś i zwierałeś styk 15 do masy (a nie cewki WN), to mogłeś właśnie w ten sposób uszkodzić tyrystor.
Ale ja nie mam elektronika i temat interesuje mnie z czystej ciekawości. Opieram się tylko na wewnętrznym schemacie modułu i mogę się mylić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter11a
Nowicjusz

Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:54, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
najpierw podłączyłem nowy moduł tak jak ma być dopiero jak nic nie działało to zacząłem kombinować, kabel 15 od modułu pocierałem o głowice i kopnąłem i iskrzyło (gdzieś wyczytałem ten sposób), a na stronie którą podałeś do sprawdzenia tyrystora gość miał podobny problem i zrobiłem tak jak on, kabel masy modułu(31) podłączyłem bezpośrednio z kablem masy cewki WN(1) i iskra jest, i właśnie gdzie jest to zwarcie albo przebicie, a może cewki od ładowania albo świateł mogą mieć zwarcie i zakłócają sygnał sam nie wiem będę jeszcze próbował we wtorek, podajcie jakieś własne sugestie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:31, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Cewka NN to jest ta w statorze ( zapłonowa) ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:06, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Cewka NN (Niskiego Napięcia) - tak, to jest ta w statorze.
Jeśli po połączeniu masy modułu (31) kabelkiem z masą cewki WN masz iskrę, to znaczy, że masa na moduł po prostu nie dochodzi. Nie masz zwarcia, przebicia itp. Musisz zobaczyć miejsce, w którym łączy się z masą motoru kabel idący od styku 31.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:44, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też skorzystam bo jak powszechnie wiadomo też nie mam iskry w elektroniku.
A macie jakiś sposób na sprawdzenie tej cewki NN ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:59, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety nie znalazłem w instrukcji, jaką rezystancję powinna mieć cewka NN w elektroniku. Może ktoś wie, to mógłbyś sobie zmierzyć omomierzem. Cewka spalona nie będzie miała "przejścia" między masą a wyprowadzeniem na moduł (też można sprawdzić omomierzem).
Pewnie można też "zmierzyć" napięcie na styku 14 modułu podczas kopnięcia (albo lepiej odłączyć kabel od styku 14 i mierzyć na tym kablu). Miernik ustawiony na napięcie przemienne i zakres powyżej 200V (lepiej 1000V). Nie będzie to pomiar dokładny, raczej wskazanie, że cewka jakieś napięcie daje, rzędu 100V. Tylko lepiej tam łap nie pchać, bo pewnie może trochę prąd kopnąć
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:09, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra, dzięki
A jakie mogą być inne usterki tej cewki? Tylko spalenie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:41, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Oprócz tego mogą być zwarcia między zwojami, co spowoduje efekt podobny do zmniejszenia liczby zwojów. To właśnie można wykryć omomierzem (mniejsza rezystancja niż powinna być). Jednak czasem takie zwarcie pojawia się dopiero po nagrzaniu się cewki i tego się nie wychwyci. Na tej cewce jest także dodatkowo spore napięcie, więc mogą być przebicia i tym samym niższe napięcie na wyjściu. Tego także nie wychwyci się omomierzem. Być może coś by dał pomiar napięcia generowanego przez cewkę przy różnych obrotach silnika, ale jak to zmierzyć skoro są kłopoty z brakiem iskry.
Tak więc sprawdzenie cewki na 100% jest bardzo kłopotliwe. Sądzę jednak, że jeśli cewka daje jakieś napięcie przy kopnięciu, nie jest spalona (przerwa), to można przyjąć że jest OK i posprawdzać inne elementy instalacji.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 21:43, 04 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:42, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki.
Przy okazji wpisania w google znalazłem na simsony.net takie cuś:
" Jeżeli kogoś by to interesowało to nowa cewka zapłonowa iskrownika ma około 540-560ohm rezystencji (oporu). Informacja z pewnego źródła. "
To prawda?
Sprawdziłem już moduł, cewkę butelkową , impulsator ( tak na 50 % ), i teraz mi została ta cewka NN.
Dzięki
Są jakieś różnice między cewką zapłonową w zapłonie mechanicznym a elektronicznym?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter11a
Nowicjusz

Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:51, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki Syzyf za pomoc ale styk kabla 31 z masą modułu jest na pewno dobry, a po drugie to masę sprawdzałem w taki sposób, że kabel masy modułu dotknąłem do głowicy i kabel masy cewki WN też dotknąłem do głowicy i iskry nie było, więc wychodzi na to że coś zakłóca masę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:23, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dexter11a napisał: | kabel masy modułu(31) podłączyłem bezpośrednio z kablem masy cewki WN(1) i iskra jest |
Dexter11a napisał: | kabel masy modułu dotknąłem do głowicy i kabel masy cewki WN też dotknąłem do głowicy i iskry nie było |
Tego nie rozumiem, bo to przecież są takie same sytuacje. Chyba, że w pierwszym przypadku połączyłeś oba kable, ale one nie były podłączone do masy
Dexter11a napisał: | styk kabla 31 z masą modułu jest na pewno dobry |
Mnie chodziło o drugi koniec tego kabla, który dochodzi do styku 31 - ma on być podłączony do masy motoru i radziłem sprawdzić miejsce jego połączenia z masą motoru a nie modułu.
Pustack - przeoczyłem to ale w pierwszym poście tego tematu Dexter11a napisał, że zmierzył rezystancję cewki NN i wyszło mu 571 omów. Masz więc dane z 2 różnych źródeł i są to wartości podobne.
Cewki zapłonowe NN w platynowcu i elektroniku różnią się dość znacząco: w elektroniku jest ona nawinięta dużo cieńszym drutem i ma więcej zwojów, zobacz:
- [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:54, 06 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ok to sprawdzę.
No racja, dzięki za te zdjęcia
Idę do garażu i zastosuje się do Twoich wszystkich instrukcji i napisze co i jak.
PS.
Już jestem
Więc tak:
Moim zdaniem cewka NN jest w porządku bo napięcie przy mocnym kopnięciu to ok 140V, a tak normalnie to około 80-100V w zależności od kopnięcia, a opór wynosi 550-553 ohm. Więc myślę że jest ok.
Zostały mi dwie części zapłonu do sprawdzenia: koło magnesowe i impulsator.
Impulsator właściwie już sprawdziłem i opór wynosi ok 16-17 ohm więc to pewnie on jest winny, ale na 100% pewny nie jestem.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 20:00, 06 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|