Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Brak prądu z modułu na cewke
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik0000000
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:12, 25 Mar 2010    Temat postu: Brak prądu z modułu na cewke

Chłopaki mam problem baaa duży problem, ponieważ dostałem simka do naprawy ktory objeżdzil juz 3 mechaników i nadal stoi! powodem jest brak iskry, kupilem nowy Stator, nowe koło magn, nowe 2 moduły i nadal nie mam prądu na czarnym kablu z modułu na cewke, jest to inst 6v electronik, rok 1985, czy jest mozliwe że czujnik halla jest dupniety? czyli impulsator tzw, po prostu od tygodnia nie moge spac przez to dziadostwo, wszystkie rezystancje na cewkach są ok, sprawdzałem 1000 razy i dalej nichu chuchu!
jesli macie jakies pomysły to dajcie znać, wypróbuje wszystko Happy_ pozdrawiam wszystkich użytkownikow

TAG-SYZ ELEK-ELEK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:49, 25 Mar 2010    Temat postu:

Sądząc z instrukcji to nie jest czujnik Halla lecz zwykła cewka. Wg instrukcji - przy odłączonym module zapłonowym (styk 3) - pomiędzy odłączonym kabelkiem z impulsatora a masą powinna być rezystancja tej cewki 24...30 omów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw 15:45, 25 Mar 2010    Temat postu:

W electroniku jak zgubisz iskrę to ciężko jest ją potem znaleźć na nie oryginalnych częściach.

na początek sprawdź czy wychodzi prąd z cewki (iskronik) i jakie napięcie podaj. Jest to nowa czy oryginalna cewka

nie oryginalne cewki mają to do siebie że po prostu palą moduły co byś nie robił to spali i tak moduł... słyszałem że na allegro moną dorwać jakieś mocniejsze no ale nie testowałem tego.


Wiec najpierw napisz mi jakie napięcie wychodzi z cewki i czy jest oryginalna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:08, 25 Mar 2010    Temat postu:

pawels2004 - a jak on ma zmierzyć to napięcie z cewki skoro nie może zapalić silnika?

bobik0000000 - jeśli chcesz, to mogę Ci podać sposób sprawdzenia tyrystora wewnątrz modułu zapłonowego (bez jego rozbierania). Potrzebna jest żaróweczka 12V/5W oraz akumulator.
To znaczy taki sposób wymyśliłem sobie, bo nie mam modułu aby to sprawdzić. Sprawdzałem na innym tyrystorze i powinno trybić.
Masz schemat wnętrza modułu zapłonowego?


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 16:10, 25 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik0000000
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:54, 25 Mar 2010    Temat postu:

napiecie z cewki to 40 v przy ruchnieciu kopnikiem z ręki, reszta niby gra, ale dalej nie ma wyjscia z modułu na cewke
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:25, 25 Mar 2010    Temat postu:

To ja się podepnę...Syzyf jeśli możesz to podaj ten sposób na sprawdzenie modułu. Będę wdzięczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:20, 25 Mar 2010    Temat postu:

OK, ale na razie opisowy, bo nie mam pod ręką gotowego rysunku.
Kilka słów o działaniu tyrystora, żeby nie robić tego całkiem "na małpkę". Tyrystor to sterowana dioda: przewodzi w jedną stronę jak dioda, czyli trzeba dać "+" na anodę a "-" na katodę aby przewodził. Od diody różni się tym, że zaczyna przewodzić dopiero wtedy, gdy na jego trzeci styk (bramkę) poda się napięcie dodatnie względem katody. Wtedy "zaskakuje" i przewodzi nadal także wtedy gdy na bramce napięcie zaniknie.
W module anoda tyrystora jest na styku 14, katoda na styku 31 a bramka na styku 3.
Do sprawdzenia można użyć aku 6/12V i żarówkę max 5W, albo baterię płaską 4,5V oraz żaróweczkę z latarki.
Zatem sprawdzamy tak:
1. Na styk 14 podajemy "+" aku/baterii
2. Na styk 31 podłączamy jeden styk żarówki a drugi do minusa aku/baterii - żarówka nie powinna świecić
3. Teraz trzeba "odpalić" tyrystor, czyli podać mu na bramkę napięcie dodatnie. Zatem "+" aku/baterii podłączamy do wejścia 3 modułu - żarówka powinna się zaświecić
4. Odłączamy od styku 3 napięcie (odłączamy bramkę) - żarówka powinna nadal świecić, bo tyrystor będzie nadal przewodził
5. Odłączamy "+" aku/baterii od styku 14 - żarowka powinna zgasnąć.

Jeśli to się uda, to znaczy, że tyrystor jest sprawny.
Jest on najbardziej obciążonym elementem układu, więc pewnie to on się fajczy. Może tam się jeszcze uszkodzić kondensator albo dioda prostownicza, ale to trudniej sprawdzić, choć można coś pomyśleć.
Jeśli ktoś to wypróbuje, to niech napisze czy zadziałało Happy

Edit: ponieważ nie posiadam modułu, sprawdzałem to na tyrystorze BT151, czyli takim samym jaki jest w module. Użyłem diody LED i bateryjki 9V. Tyrystor ma dopuszczalny prąd kilka amperów, więc spokojnie powinien wytrzymać 0,5A prądu przy żarówce 5W.
Tym niemniej zaznaczam, że jeśli ktoś to wypróbuje, robi to na własną odpowiedzialność.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 22:36, 25 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw 23:18, 25 Mar 2010    Temat postu:

To teraz sprawdź przewody jeszcze raz, najbardziej do masy sie doczep która idzie od modułu. Następnie odłącz stacyjkę i wtedy bez stacyjki zobacz czy jest. jak nie ma to moduł jest spalony penie. jeśli wymieniałeś moduł na nowy po raz drugi i spaliło to ciężko będzie ci znaleźć rozwiązanie tego problemu. bo albo ten wzmacniany moduł z allegro albo szukaj oryginalnej cewki zapłonowej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik0000000
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:03, 29 Mar 2010    Temat postu:

chłopaki Stator chyba ma masować czy nie? tak wychodzi że cały prąd spieprza na silnik, kurde nie wiem sam gdzie łapy pchać, wszystko nowe a ten dalej w chu... wali, mam nastepny moduł i dalej niciuja, moze wał ma luzy na łożyskach i dlatego? pozdrawiam i dzienksy za wszystko
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:40, 29 Mar 2010    Temat postu:

Syzyf napisał:

Jeśli ktoś to wypróbuje, to niech napisze czy zadziałało Happy



Odważyłem się, Happy no i wypróbowałem.
Podłączyłem wszytko tak jak napisałeś ( Syzyf), no wszystko Ok.
Dam + na nr 3 i żarówka zaświeciła, odłączyłem i dalej świeciła więc chyba (tyrystor) moduł działa.
Wielkie dzięki Syzyf Wink (1).

A Masz/macie jakiś sposób na sprawdzenie cewki butelkowej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik0000000
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:34, 29 Mar 2010    Temat postu:

Znalazłem juz przyczyne, dzieki wam oczywiscie, cały prad ginał na silniku, trzeba bylop tylko z modułu puscic prosto mase na cewke nie przez oryginał mase co przez rame leci motoru az do cewki tylko prosciutko kabelkiem swoim noweym, taka pizdułka a tyle nerwów potrafi zechlać, jeszcze raz dziekuwa za dobre rady , pozdrawiam Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:03, 30 Mar 2010    Temat postu:

Czyli Twoim zdaniem przyczyna była taka że masę zamiast ramą dałeś przewodem i jest git?? Wide grin
Bo tak rozumiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik0000000
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:05, 31 Mar 2010    Temat postu:

tak dokładnie, całkiem nowa masa, od modułu aż do cewki, aha i teraz ma kopa jak trzeba tylko świece mi spawa, dość czesto Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:59, 31 Mar 2010    Temat postu:

Hehe.. No super:D hyhyhy..
Wątpię że to była główna przyczyna, ale Ok.Happy

Więc ja wracam do swojego pytania; Jak sprawdzić czy cewka butelkowa jest sprawna?W Elektroniku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik0000000
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:15, 31 Mar 2010    Temat postu:

no ciekawe pytanie, niby chłopaki pisali ze nie ma jak sprawdzic cewki, nigdy nie bedziesz pewien czy jest dobra do konca, nie wiem nie bede motał tego tematu. jak sie cos dowiem to dam znac!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin