Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Brak prądu z modułu na cewke
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:26, 31 Mar 2010    Temat postu:

Dobra. A Wiece może jak sprawdzić cewkę zapłonową?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:46, 31 Mar 2010    Temat postu:

Najprościej i najbardziej prymitywnie można sprawdzić przy pomocy omomierza.
Cewka butelkowa ma w środku 2 cewki połączone ze sobą jednym wspólnym odczepem. Ten wspólny w platynkowym ma oznaczenie 15 (piszę "z głowy" bo nie mam pod ręką cewki żeby sprawdzić).
Tak więc jedna cewka (pierwotna) ma zwoje pomiędzy stykami 15 i 1. Ma ona niską rezystancję rzędu kilku omów.
Druga cewka (wtórna) daje właśnie iskrę na świecy i jej uzwojenia są między 15 i wyjsciem na kabel wysokiego napięcia (WN). Trzeba więc odłączyć ten kabel i zmierzyć rezystancję między stykami 15 i wyjściem WN (nie mierzyć razem z kablem i fajką). Ta rezystancja jest dużo większa i wyniesie kilka kiloomów.
Nietstety nie wiem, czy w cewce od elektronika także stykiem wspólnym jest 15 ale zasada będzie ta sama.
Czyli generalnie ma być tak (przy każdej cewce butelkowej):
- pomiędzy stykami 1 i 15 mała rezystancja (kilka omów)
- pomiędzy stykiem 1 i WN duża rezystancja (kilka kilo)
- pomiędzy stykiem 15 i WN duża rezystancja (kilka kilo)
Jeśli przy którymś z tych pomiarów będzie przerwa, to cewka na pewno jest uszkodzona.

Sprawdzić cewkę na 100% samymi przyrządami nie jest łatwo, bo sprawdzenie rezystancji cewek nie gwarantuje, że nie robi się gdzieś przebicie podczas normalnej pracy. Najłatwiej więc po prostu podłączyć ją do sprawnego innego Simsona i zobaczyć.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 22:50, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:38, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Ok.Dzieki.
Sprawdziłem te opory i tak:
-między 1 a 15 ok. 2,5-3 Ω
-miedzy 1 a stykiem WN 2,23 kΩ
-między 15 a stykiem WN 2,23 kΩ
Myślę że ta cewka raczej bedzię dobra.
Dzięki Syzyf.

Teraz potrzebuje jakiegoś sposobu na sprawdzenie cewki zapłonowej w statorze.
Wie ktoś coś na ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin