Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
brak iskry dziwny przypadek
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:47, 06 Kwi 2010    Temat postu:

Dexter11a - sorry, że trochę robimy ten temat dwuwątkowy, ale może Tobie się coś z tego przyda.
Pustack - przyszedł mi do głowy pomysł, jak sprawdzić działanie impulsatora - może wypali.
Pisałeś, że sprawdziłeś działanie tyrystora w module w opisany przez mnie sposób. Podłączyłeś żarówkę i po zwarciu styków modułu 3 i 14 żarówka się zapaliła. Można by to wykorzystać w ten sposób, że podłączasz taki sam układ jak poprzednio ale zamiast "ręcznie" podawać napięcie na styk 3 modułu (poprzez zwarcie z 14), można na styk 3 podłączyć kabel od impulsatora. Jeśli jest sprawny, to powinien "odpalić" tyrystor i przy kopnięciu żarówka powinna się zaświecić i nie zgasnąć. Oczywiście masa (minus) źródła napięcia, które użyjesz do zasilenia żarówki musi być podłączona do masy motoru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter11a
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:02, 06 Kwi 2010    Temat postu:

No właśnie Syzyf w pierwszym przypadku kable masowe modułu i cewki podłączyłem ze sobą razem to się iskra pojawiła, a jak tylko dotknę którykolwiek z nich do masy(rama, silnik) to iskry nie ma, nie zrozumieliśmy się bo styk masy sprawdziłem nie chodziło mi tu przy module, i jeśli chodzi o masę to gdzie bym nie dotknął czy do silnika czy do ramy to iskry wtedy nie ma

Ostatnio zmieniony przez Dexter11a dnia Wto 23:03, 06 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:23, 07 Kwi 2010    Temat postu:

Czyli iskra na świecy jest wtedy, gdy moduł jest podłączony następująco:
- styk 14 prawidłowo (cewka NN)
- styk 3 prawidłowo (impulsator)
- styk 31 nieprawidłowo (do styku styku 1 cewki WN, który został odłączony od masy motoru)
- styk 15 prawidłowo (do styku 15 cewki WN)
- styk 2 odłączony (gaszenie silnika)

Tak sobie popatrzyłem w jakim obwodzie to się zamyka i w sumie jest to możliwe, aby iskra na świecy się pojawiła. Jednak - jeśli dobrze myślę:
- powinna się ona pojawiać 3 razy częściej niż normalnie
- jeśli w tym układzie styk 3 modułu podłączysz do masy, to iskra nadal będzie
Jest to spowodowane tym, że tutaj wyzwolenie tyrystora następuje samoczynnie, bez udziału impulsatora. Po prostu napięcie generowane przez cewkę NN wzrastając, ładuje kondensator w module i powyżej pewnego progu odpali tyrystor wyzwalając iskrę na świecy. Taka iskra nie będzie jednak miała nic wspólnego z normalną pracą modułu, jaka powinna być, ponieważ występuje ona w przypadkowym momencie a nie w punkcie zapłonu. Tym niemniej - jeśli to działa - to może być całkiem niezły sposób na sprawdzenie poprawności działania za jednym zamachem: cewki NN, tyrystora, kondensatora oraz cewki butelkowej. Impulsatora już nie, ponieważ on służy tylko jako zworka (dlatego można by go zewrzeć do masy).

Pytanie co z tego wynika.
Ja na razie Wink (1) widzę tylko jedną przyczynę takiego zjawiska: nieprawidłowe ustawienie potencjometru do regulacji progu załączania tyrystora, czyli tej śrubki umieszczonej pomiędzy stykami. Według instrukcji powinno się ją wówczas trochę obrócić w lewo (przeciwnie do obrotów wskazówki zegara).
Jeśli tak to działa, to może to pomóc także przy usterce Pustacka.

Oczywiście to tylko moje spekulacje i jeśli ktoś ma inne koncepcje, to śmiało Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:11, 07 Kwi 2010    Temat postu:

Znowu dzięki Wink (1)
Więc tak:
Podłączyłem tak jak radziłeś( o ile dobrze zrozumiałem) czyli:
14 - " + " z baterii
31 - jeden styk żarówki drugi do bieguna ujemnego
3 - impulsator
Przy kopnięciu świeciło. Raczej mrugało. Bo to zależy od kopnięcia. Ale myślę, ze skoro to miało pokazać czy impulsator jest dobry to pokazało że jest.
I teraz mam niesamowicie niesamowity problem bo wygląda na do że, wszystko mam dobre.

W jednym z moich postów w tym temacie źle się wyraziłem pisząc" też nie mam iskry w elektroniku" bo iskrę mam, tylko że ona się pojawia raz na 5,6 kopnięć, może częściej. Jest to zróżnicowane. Jeśli już jest iskra to jest bardzo krótko tzn. ( nie wiem jak się wyrazić) Chodzi o to że przy zapłonie rometa ( z którego aktualnie korzystam) przy ruszeniu starterem i sprawdzeniu iskry, iskra przeskakuje ok 4 razy, a na tym elektroniku raz i to słabo - staram się kopać z tą samą siłą.

Ale tak czy tak, myślę ze sprawdzenie elementów zapłonu nie poszło na marne.
Tylko co teraz?
Przewody mam na pewno dobrze podłączone bo mam podłączony sam zapłon( bez świateł, akumulatora i innych rzeczy na których mogłoby dojść do przebicia)

Słaba iskra i nie zawsze to kojarzy mi się z tą cewką butelkową, ale ją również sprawdzałem Twoim sposobem, czyli zmierzyć opór i jest dobrze.

Można powiedzieć że impulsator mam sprawdzony w 50 % bo sprawdzałem dwoma sposobami i w jednym wszyło że jest Ok a w drugim że nie.
Sprawdzałem opór- wynosi ok 17ohm więc według instrukcji za mało.
Teraz sprawdziłem Twoim sposobem i wychodzi że jest dobry. Więc nie wiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:42, 07 Kwi 2010    Temat postu:

To znaczy nie całkiem wyszło sprawdzenie impulsatora, bo żarówka nie powinna mrugać, tylko po kopnięciu zaświecić się i nie zgasnąć. Ważne jest aby minus baterii był także podłączony do masy motoru. Bez tego sprawdzenie się nie uda, ponieważ drugi koniec cewki impulsatora jest właśnie podłączony do masy. To mruganie żarówki może być jeszcze spowodowane tym, że ona jest podłączona do styku 31 - nie pomyślałem o tym, że obwód może tam się zamykać przez rezystor, który jest w środku modułu.
Jeśli jeszcze Ci się chce Wink (1) , to podłącz żarówkę najpierw do plusa baterii, a drugi jej styk do 14. Wtedy styk 31 do minusa baterii oraz na masę motoru. W takim układzie po kopnięciu żarówka powinna zaświecić się i nie zgasnąć.

Jeśli iskra pojawia się na krótko, to może to być właśnie związane ze złym ustawieniem tego potencjometru na module. Wg instrukcji służy on do ustawiania tzw. obrotów użytecznych. Jak tam napisano, przy zbyt wysokim progu załączania tyrystora będą trudności z odpaleniem motoru, bo impulsator będzie dawał impuls dopiero przy wyższych obrotach. Może dlatego iskra pojawia się na krótko, tylko w chwili osiągnięcia przez magneto najwyższych obrotów.

Tak więc możesz spróbować jeszcze raz z żarówką i jeśli się ona nie zaświeci, to spróbuj obrócić śrubkę do końca w lewo i zobaczysz, czy tyrystor zadziała i żarówka się zapali. Gdyby ta regulacja potencjometrem przyniosła skutek, to trzeba by stopniowo obracać go w prawo. To znaczy na moment wyłączyć żarówkę, podłączyć ją, obrócić śrubkę trochę w prawo i spróbować kopnąć. Chodzi o to aby ustalić taką pozycję śrubki aby żarówka się zapaliła przy średnio mocnym kopnięciu.
Ten próg nie może być zbyt nisko, bo - wg. instrukcji - może wtedy przerywać na wysokich obrotach.

Jak Ci się chce, to spróbuj to sprawdzić. Może nie pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi. Z braku innych pomysłów może to doprowadzi do jakiś wniosków Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter11a
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:11, 08 Kwi 2010    Temat postu:

to w takim układzie dlaczego nie ma u mnie iskry przy normalnej masie gdzie leży ten problem Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:20, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Może będzie trochę prościej wyjaśnić mój tok rozumowania, jeśli będziemy mieli schemat modułu zapłonowego.
Może przy okazji ktoś zweryfikuje, czy jest poprawny. Oto mój rysunek:

Przyjmując, że wszystkie połączenia są OK oraz że moduł nie jest uszkodzony, pozostaje tylko ta regulacja potencjometrem.
On na rysunku jest w niebeskiej części (wnętrze modułu) z napisem 100 (ma rezystancję 100 omów).
Z tego schematu widać wyraźnie, że jeśli potencjometr będzie ustawiony za bardzo w jedną skrajną pozycję (albo nawet do końca), to napięcie na bramce tyrystora może być za małe aby go wysterować.

Mała analogia aby łatwiej było to zrozumieć.
W spłuczce klozetowej Wink (1) jest zawór odcinający dopływ wody, który ma regulację poziomu wody przy którym zamyka dopływ. Jeśli wyregulujesz go tak, że już po nalaniu się 1 litra wody, dopływ zostaje odcięty, to spłuczka będzie słabo spłukiwać albo wcale.
Bez względu na ciśnienie wody w instalacji, po "odpaleniu" spłuczki (kopnięciu startera w Simsonie) nie pozbędziesz się zawartości kibelka. Po prostu poziom wody jest zbyt niski.

Tak samo jest tutaj: jeśli potencjometr jest bardzo źle ustawiony, to sprawny impulsator - po przejściu napięcia z niego przez potencjometr - nie wysteruje bramki tyrystora. Natomiast w tym układzie, gdy styk 31 jest połączony ze stykiem 1 cewki WN ale odłączony od masy, iskra na świecy może się pojawić.
Wtedy na bramce tyrystora pojawia się część napięcia z cewki NN, które może wynosić ponad 100V. Wtedy potencjometr także obniży to napięcie, ale i tak ze 100V zostanie np. 3V, które podane na bramkę tyrystora włączą go powodując przeskok iskry.

Oczywiście możesz obawiać się, że śrubka jest fabrycznie ustawiona i powinno być OK. Sęk w tym, że nie wiadomo na jakim magnecie to było ustawiane. Jeśli miało silne magnesy, to napięcie z cewki impulsatora mogło zostać znacznie zmniejszone właśnie regulacją potencjometru. Jeśli Twoje magneto będzie słabsze, to impuls też będzie za słaby. Tak więc akurat w tym przypadku trochę trudno mówić o tym, że moduł został ustawiony raz a dobrze.

Tak więc moja koncepcja na razie jest taka, żeby spróbować skręcić tą śrubkę maksymalnie w lewo i sprawdzić. Piszę w lewo, bo tak jest w instrukcji, choć nie wiadomo jak to tam jest polutowane - jeśli nic to nie da, to spróbować max położenia w prawo.
Podejrzewam, że tam jest zwykły potencjometr, który ma tylko możliwość obrotu o 270 stopni. Zatem można sobie na korpusie i śrubce zrobić lakierem kropkę aby można było wrócić do poprzedniego ustawienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter11a
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:11, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Dzięki Syzyf że pomagasz, niestety próbowałem kręcić już potencjometrem i rezultatu to nie przynosiło, zastanawiam się jednak nad jedną rzeczą jak mówiłem mierzyłem napięcie na wyjściu modułu (15) napięcie było porównywalne z napięciem powstającym na cewce NN 80 - 90 V, szukałem raz jak sprawdzić moduł i wyczytałem że napięcia na wyjściu modułu się ponoć nie da zmierzyć bo jest za wysokie, no i właśnie pisałem już że zaobserwowałem że gdy w czasie kopnięcia i odłączonym kablem masy cewki WN pocierałem o głowice to się iskrzyło i pojawiała się iskra na świecy, próbowałem wtedy zmierzyć napięcie na wyjściu modułu i na zakresie 700V miernika powstawały bardzo duże napięcia i niekiedy pojawiała się 1 czyli brakowało zakresu miernika czyli by się to zgadzało że nie da się tego pomierzyć. Ja już nie wiem w żaden sposób co mu jest proszę o dalszą pomoc i dzieki

chciałbym jeszcze dodać że iskra na świecy pojawiała się tylko jeśli pocierałem kablem masy cewki WN o głowice i się iskrzyło, jak kabel był dobrze przyłączony do masy to iskry nie ma wogule


Ostatnio zmieniony przez Dexter11a dnia Czw 20:14, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:29, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Jeszcze pomyślę, ale spróbuj zmierzyć miernikiem rezystancję między stykami 14 i 15 modułu (z kablami podłączonymi raz np. 14-czerwony i 15-czarny a potem na odwrót).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter11a
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:51, 08 Kwi 2010    Temat postu:

wpięte (14) i (15) - 563Ω - pokazuje rezystancję cewki NN (bo sprawdzałem samą cewkę, na początku napisałem że ma ona 571Ω ale musiałem źle przyłożyć)

wypięte na przemian albo dwa razem to nic mi nie pokazywało

no ja nie jestem jakimś orłem z elektroniki ale może gdzieś jest zwarcie Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:12, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Syzyf dużo pisałeś o potencjometrze na module, tylko że sęk w tym, że ja nie mam tego potencjometru bo mam moduł z allegro wzmacniany...

Dziś nie miałem czasu aby to podłączyć, tak jak pisałeś. Może jutro mi się uda wygospodarować chwilę aby to sprawdzić.
Pisząc że mrugała chodziło mi o to, że zapaliła się w momencie kopnięcia a gdy magneto się zatrzymało to zgasła - logiczne ; nie było prądu.
Ale nie świeciła cały czas bo nie podłączyłem minusa baterii do masy motoru. Jutro spróbuje.
A mam pytanie: czy do tej czynności zamiast baterii mogę użyć akumulatora samochodowego 12V, 66 Ah?


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Czw 21:15, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:16, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Dexter11a - przy odłączonej masie od cewki WN, gdy pocierałeś jej kablem masowym po głowicy, to robiłeś to samo co robi w module tyrystor, czyli gwałtownie włączałeś/wyłączałeś uzwojenie pierwotne cewki WN. Na styku 15 jest kondensator w module i przy kopnięciu jest ładowany przez cewkę NN. Skoro mierzyłeś napięcie na styku 15 i było ono podobne jak na cewce NN, to podejrzewałem zwarcie/przebicie w kondensatorze - stąd prośba o zmierzenie rezystancji między 14 i 15. Mała rezystancja sugerowałaby właśnie zwarcie. Jednak rezystancji nie dało się zmierzyć, czyli jest tam przerwa (kondensator). Oczywiście przebicie kondensatora może występować jedynie przy wyższym napięciu, ale to trudno wyczaić.
Regulacja potencjometrem nic nie dała a moduł Pustacka nie ma go wcale. Ten trop więc był fałszywy.
Zwarcie może gdzieś być, ale nie wiadomo gdzie Wink (1)
Dlatego próbuję szukać jakiegoś logicznego rozwiązania przyczyna/skutek. Na razie jedyny trop, to pojawiająca się iskra na świecy po odłączeniu kabla masy od cewki WN i szorowaniu nim po masie (głowicy).
Chwilowo nie mam pomysłu co dalej Wink (1)

Pustack - podłączenie minusa baterii do masy jest bardzo ważne. Akumulator może być, tylko nie dawaj żarówki większej niż 5W. Czyli tak: żarówka do plusa aku, drugi jej styk do 14. Styk 31 do minusa aku i do masy motoru. Na styk 3 modułu kabel z impulsatora. Nic innego do modułu nie podłączaj, żadnej cewki WN itp. Po kopnięciu żarówka powinna się zapalić i nie zgasnąć. Jeśli zgaśnie sama, gdy magneto przestanie się obracać, to jest źle. Żarówka będzie zasilana z aku a nie ze statora. Kopnięcie ma tylko zaindukować napięcie w impulsatorze, które poprzez styk 3 pójdzie na bramkę tyrystora i go włączy. Będzie on tak długo włączony (a żarówka będzie świecić) aż nie odłączysz żarówki. Wtedy znowu się "zatka".
Fajnie jakbyś to sprawdził, bo to może być przydatny sposób na sprawdzenie od razu tyrystora i impulsatora.
P.S. A tą rezystancję impulsatora ok. 15 omów mierzyłeś bez podłączonego modułu, między masą a kabelkiem przychodzącym ze statora?


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 23:21, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:17, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Tak właśnie myślałem, ale nie byłem pewien..
Bo niby jak miała by ta żarówka świecić skoro nie było minusa na masie. Ale nie chciałem nic kombinować, żeby nie zepsuć.
Mam nadzieje że dobrze rozumiem : Prąd z impulsatora ( styk 3) poda napięcia na tyrystor i wtedy on zacznie przewodzić i wtedy żarówka powinna świecić bez względu na ruch magneta bo będzie zasilana z akumulatora.
Ok dzięki
A ten opór to mierzyłem przy ściągniętym statorze, styki miernika przykładałem bezpośrednio to styków impulsatora.
Pamiętam, że przy założonym statorze też mierzyłem( jeden styk miernika kabel impulsatora, a drugi masa) ale wtedy też nie było w przedziale 24-30. Dokładnie nie pamiętam ile.
Dziś postaram się zmierzyć i podać wartości i przy okazji spróbuje to podłączyć.
Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter11a
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:42, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Syzyf ja też myślałem o tym module bo już wszystko jest sprawdzone i zostaje tylko on lecz dlaczego to miałby być moduł jeśli jest nowy, po tym jak to mi się stało to wszystko mierzyłem i pomyślałem że to na pewno jego wina więc kupiłem nowy zakładam a tu nic i od tego się wszystko zaczęło nie pytaj co się stało ze starym(myślałem że jest rozbieralny Happy)

Następnie zastanawia mnie jeszcze jedno że gdy podłączone jest wszystko jak należy to już mówiłem na styku 15 powstaje napięcie porównywalne z wydobywanym z cewki NN dopóki nie podłącze kabla masowego 1 cewki WN do masy i wtedy jest 0.

Jeszcze jedna podpowiedz o której nie powiedziałem na początku. Cały problem powstał z przyczyny iż mój braciszek(pod moją nie obecność) chciał aby światła świeciły z prądu pobieranego z akumulatora a nie z cewki w statorze i + akumulatora dotykał do poszczególnych styków(nie wiem jak to nazwać w kostkach gdzie połączane są przewody (pod nimi jest przerywacz od kierunków)) ale nie pamiętał gdzie dotknął, to tyle co się dowiedziałem nie wiem czy to pomoże ale z tego właśnie wnioskuje że musiał gdzieś zrobić zwarcie.
Sprawdzałem czy przewody nie mają zwarcia do masy ale chyba nie, cewka NN pokazuje jakąś tam rezystancje przebicia ale zwarcia nie ma, no chyba że impulsator ale na niego nie stawiałem bo on normalnie zwarcie ma bez przerwy, może warto sprawdzić nie pomyślałem o tym wcześniej.
Co o tym sądzisz Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:31, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Dexter11a może ja się wtrącę ( nie wiem czy to możliwe co napisze, ale może) Skoro brat dotykał do poszczególnych przewodów to może dotknął też jakiegoś przewodu modułu i w ten sposób uszkodził tyrystor w module.
Jak sprawdzić tyrystor już wiesz bo Syzyf pisał.

Teraz ja. Więc tak:
Podłączyłem wszytko tak jak radziłeś Syzyf, i po kopnięciu żarówka świeci i nie gaśnie. Czyli jest dobrze.
Podsumujmy:
Cewka butelkowa - wydaje się ok
Moduł - Ok
Impulsator - wychodzi na to że ok
Cewka " NN " - Ok
Więc? Ja już nie mam pomysłów.
Spróbował bym z tym potencjometrem, ale go nie mam:)
Opór impulsatora mierzony przed przewód odłączony od modułu i do masy wynosi 16 Ohm, natomiast mierzony bezpośrednio przy stykach impulsatora wynosi ok 16-17. Duża rozbieżność jest pewnie efektem tego, że najmniejszy zakres na mierniku to 200 Ohm.
Ale na zdrowy rozum przez kabel i element silnika teoretycznie powinien być większy opór niż bezpośrednio, a tu jest odwrotnie...
Czy cewka butelkowa od zapłonu mechanicznego jest taka sama jak e elektroniku?Bo bym przełożył i sprawdził..


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pią 20:55, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin