Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Brak iskry (platynki)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radeks51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:16, 23 Cze 2010    Temat postu: Brak iskry (platynki)

Cześć.

Od razu wyjaśniam mój problem- mam Simsona S51 3 biegowego, zapłon klasyczny, na platynkach. Jakiś czas temu miał montowaną nową elektrykę przez elektryka samochodowego i poprawki kosmetyczne. Było kupowane nowe magneto z tą "prądnicą", regulator napięcia oraz stacyjka, ponieważ poprzednie magneto było krzywe a cewki zużyte, a stacyjka rozlatywała się dosłownie. Po przyprowadzeniu z remontu jeździłem 2 dni, aż nagle podczas jazdy zaczął spadać z obrotów, tak jakby coś go dusiło i za chiny ludowe nie chciał z kopa znowu odpalić. 2 razy na bieganego odpalił, ale to chwilowo po czym znowu go coś zdusiło. Stracił iskrę. Po zdjęciu magneta okazało się że jest spalony kondensator, no to o wymieniłem na nowy. Po ponownym złożeniu magneta do kupy okazało się że nadal nie ma iskry.

Każdy któremu mówiłem o tym problemie mówi mi że to problem regulatora napięcia, ale przecież jest nowy... Do elektryka pojazdowego nie chcę go na razie pchać, bo jak się okaże że to problem kilku kabli to po co mu mam płacić 100 zł....
Mam nadzieje że mi pomożecie, bo pytałem kilku posiadaczy Simsonów, ale oni też nie mają pomysłu na to.


Dodam że ma też poprzerabianą elektrykę (ktoś w miejscu oryginalnego kabla dał swój, w dodatku ma jeszcze po drodze wlutowany kawąłek kabelka, tak jakby się wcześniej palił....)- jeśli ma to jakieś znaczenie dla sprawy.

Liczę na waszą pomoc. Simson stoi tak już miesiąc, a bez jazdy to można oszaleć....

TAG-SYZ ELEK-PLAT
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:36, 24 Cze 2010    Temat postu:

Skąd jesteś?

Najlepiej poprowadź elektrykę sam po ludzku, bez jakiś kabli w kablu wg schematu.
Ustaw zapłon wg wartości nominalnych, gaźnik na środkową iglice i śrubkę mieszanki na 2,5 obr.
Na świeci i platynkach 0,4mm.

http://www.akf-shop.de/moser/s50b1.png
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:14, 24 Cze 2010    Temat postu:

Regulator ładowania nie ma wpływu na iskrę.
Obejrzyj styki przerywacza, bo przy uszkodzonym kondensatorze mogły się nadpalić. Możesz je spróbować awaryjnie przeczyścić drobnym papierem ściernym.
Spróbuj też odłączyć od stacyjki przewód od styku 31 (masa) i zobaczyć.
W tym układzie są raptem 4 elementy, więc nie ma zbyt wiele sprawdzania na kablach. Przerywacz, kondensator i cewka zapłonowa NN (niskiego napięcia) mają być połączone razem w iskrowniku i ten kabel leci potem na stacyjkę (styk nr 2) oraz na cewkę butelkową. Drugi jej styk na masę.
Posprawdzaj dokładnie połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radeks51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:55, 24 Cze 2010    Temat postu:

OK, sprawdzę wszystko.

Przy kablach za bardzo kombinować nie chcę, bo to czarna magia i w porównaniu do np.: Rometa łatwo się na czymś pomylić.


Jestem z górnej Lubelszczyzny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radeks51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:09, 26 Cze 2010    Temat postu:

Dobra panowie- sprawdziłem wszystko- przerwa idealna (wsadziłem drucik 0.04 mm i jest OK), wszystko ładnie tyka, tylko nie ma dalej iskry... Nie mam już pomysłu.. Wg. mnie to może być problem przerabianej instalacji, co wy na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:35, 26 Cze 2010    Temat postu:

Ale co przerabiana instalacja ma do tego skoro w części odpowiedzialnej za zapłon są 3 kable i 4 elementy?
Przerwa ma być 0,4 mm a nie 0,04 mm.
Skoro kable są podłączone to zostaje ci sprawdzić:
1. Cewka butelkowa - zmierz miernikiem rezystancję między stkami 1 i 15. Powinno być ok. 6 omów. Potem rezystację między 1 i wyjściem na kablel WN. I to samo między 15 i WN. Powinno być kilka kiloomów.
2. Cewka NN - odczepiasz kabel brązowo-biały z silnika od styku 2 stacyjki, ustawiasz styki przerywacza jako rozwarte i mierzysz rezystancję między kablem brązowo-białym a masą. Powinno być góra kilkanaście omów, w każdym razie nie może być przerwa.
3. Przerywacz - odkręcasz małą nakrętkę mocującą kabel i odłączasz go (nie trzeba ściągać magneta). Mierzysz (między stykiem, gdzie był kabel a masą), czy zwarcie/rozwarcie styków przerywacza powoduje zwarcie/rozwarcie do masy. Powinno.
4. Kondensator - wymieniasz na nowy
5. Przewód WN i fajka - możesz odłączyć fajkę i sprawdzić czy jest iskra na samym kablu. Jak jest, to fajkę wymieniasz na nową.

Nic więcej tam się nie zepsuje a sprawdzenie tego nie zajmie ci dużo więcej czasu, niż mi napisanie tego tekstu Wink (1)
P.S.
6. Nie masz miernika - kupujesz (6...30 zł)


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 22:47, 26 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:59, 27 Cze 2010    Temat postu:

warszawa_24 napisał:
Najlepiej poprowadź elektrykę sam po ludzku, bez jakiś kabli w kablu wg schematu.


A niby dlaczego? Przecież według schematu jest 100 razy lepiej coś zobaczyć i spokojnie można zrozumieć co do czego idzie.

warszawa_24 napisał:

gaźnik na środkową iglice i śrubkę mieszanki na 2,5 obr.

To ty już wiesz jaki on ma gaźnik? Happy

Tak dla objaśnienia Cewka NN to jest cewka zapłonowa z prądnicy/statora/iskrownika/elektrowni Wide grin
No i sprawdź inną świecę może...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:23, 27 Cze 2010    Temat postu:

możesz również zrobić tak: wsadź palec do fajki i drugą ręką przekręć magnetem najpierw powoli, potem coraz szybciej, już na początku ma Cię mrowić po palcu jak zakręcisz szybciej to ma Cię kopnąć prądem.. jeśli będzie mrowić/kopać to ja stawiał bym na regulacje zapłonu Happy jeśli nie to może to być cewka NN ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:49, 27 Cze 2010    Temat postu:

dam92 - ale co ma wynikać z tego, że będzie go kopało w palec? Przecież iskra ma być wyraźnie widoczna gołym okiem. Jak nawet poczuje to mrowienie, to regulacja zapłonu nic nie da, bo ustawienie zapłonu nie ma wpływu na fakt czy iskra jest czy nie.
To tak, jakbyś kumuś z pustym bakiem zalecał regulację gaźnika, gdy silnik mu nie chce zapalić Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:50, 27 Cze 2010    Temat postu:

Teoretycznie tak Wink (1) tylko dlaczego i ja i znajomy czegośmy nie robili to jak zapłon był źle ustawiony to iskry nie było? jest tam jakis zakres w który jest iskra ale nie zawsze Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:02, 27 Cze 2010    Temat postu:

Teoretycznie tak może być Wink (1)
Ja użyłem pewnego skrótu myślowego: zakładam, że zapłon jest wcześniej przynajmniej "z grubsza" ustawiony, tzn. mieści się powiedzmy w granicach 2,5mm - 1,0 mm przed GMP, zamiast optymalnego 1,8 mm.
Napięcie w cewce NN jest przemienne, więc oczywiście są takie pozycje magneta, w których napięcie na cewce NN będzie w okolicy 0V, co skutkuje brakiem iskry.
Jednak aby taka sytuacja wystąpiła zapłon musiałby być katastrofalnie źle ustawiony, czyli wypadałby np. 7 mm przed GMP. Trudno w takiej sytuacji mówić w ogóle o ustawionym zapłonie, gdzie tolerancja wynosi dziesiętne części milimetra a nie kilka milimetrów.
Tak więc przyznaję, że w sensie teoretycznym moja wypowiedź nie była zbyt precyzyjna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radeks51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:26, 18 Lip 2010    Temat postu:

Witam ponownie panowie.



Okazało się ze jest w zasadzie wszystko w porządku, problem polegał na marnej jakości irskownikach/platynkach/przerywaczu- z kolegą wsadziliśmy ze 10, na żadnym nie chciał odpalić. Dopiero kupno oryginalnego zaradziło ten problem.

Chciałbym przeprosić że taki problem, wynikający że w Simsonach jestem noga (co innego romety i inne), choć posiadam MZ ETZ 251 poza tym, no ale tam praktycznie nie ma co robić w niej...


Niedługo założę temat o moim Simsonie.


Ostatnio zmieniony przez radeks51 dnia Nie 18:29, 18 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:44, 18 Lip 2010    Temat postu:

Miałem na myśli zrobić elektrykę wg shcematu.

Co najlepsze nie pamietam bym pisał ten post lol.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danieloko15
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:30, 01 Sie 2010    Temat postu:

WITAM

mam podobny problem ze swoim simakiem . od pewnego czasu simson słabo pali . zauważyłem ze raz iskra jest a raz jej niema . po pewnym czasie iskra pojawiała sie bardzo żadko więc wymieniłem : dondestator
koło magnetyczne
świece
fajkę świecy
ominełem stacyjkę i iskra pojawiła się na 3 dni.
i znów znikneła w czoraj posprawdałęm wszystkie kable i simson otpalił na ok 10 min i znów iskra zgineła . czy to może cewka butelkowa wariować?? prosze o szybką odpowieź


Ostatnio zmieniony przez danieloko15 dnia Nie 16:57, 01 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MareckiGTI
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:21, 01 Sie 2010    Temat postu:

Przeczyść przerywacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin