Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejny problem z serii nie chce palić
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ainat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 4:35, 09 Mar 2016    Temat postu:

To jak radzicie - brać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:46, 09 Mar 2016    Temat postu:

Simson odpala na tym magnecie? Ja bym wolał kupić nowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ainat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:59, 09 Mar 2016    Temat postu:

Jeżeli pytasz o te ,które mam to jak pisałem : odpala , tylko jest problem z wkręcaniem na wysokie obroty i gubieniem iskry. Nie mam jak stwierdzić czy to za przyczyną popękanych magnesów się dzieje.

Jeszcze jedno pytanie o gaźnik:


[URL=[link widoczny dla zalogowanych][/img][/URL]


czy w zaznaczonym otworze też niczego nie ma? jak dmucham to jest pełny przelot , jest pusty - tak ma być?


Ostatnio zmieniony przez Ainat dnia Śro 12:28, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:36, 09 Mar 2016    Temat postu:

Cytat:
Jeżeli pytasz o te ,które mam to jak pisałem : odpala , tylko jest problem z wkręcaniem na wysokie obroty i gubieniem iskry

Chodziło mi o to magneto które chciałeś kupić. Myślałem, że miałeś je w ręku.

To zaznaczone na zdjęciu to przelew komory pływakowej, musi być pełny przelot.


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Śro 12:38, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:39, 09 Mar 2016    Temat postu:

Ten otwór, to jest właśnie miejsce do podłączenia wężyka przelewowego, którym paliwo w razie usterki pływaka wypłynie poza silnik. Zobacz, że w środku gaźnika "po drugiej stronie", jest też otwór.
Na poprzedniej stronie zadałeś podobne pytanie z dużą fotką (i drucikiem w środku) i tam mylnie odpowiedziałem, że to jest miejsce na ten wężyk - pomyliły mi się strony gaźnika.
Tamten kanał służy do pobierania powietrza do wstępnego nasycenia mieszanki za dyszą główną.
Ogólnie nie zmienia to sensu - oba kanały mają być puste, drożne i przelotowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ainat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:40, 09 Mar 2016    Temat postu:

przelew jest z drugiej strony, wklejałem fotkę na poprzedniej stronie z pytaniem o to samo. Przecież nie powinno być 2 przelewów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:44, 09 Mar 2016    Temat postu:

Przeczytaj mojego posta do końca...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ainat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:47, 09 Mar 2016    Temat postu:

hehe - w tym samym czasie wysłaliśmy nasze posty. Ja odpowiadając koledze MarcinSimsonFan21 i nie zdążyłem przeczytać co napisał kolega Syzyf.

Przy okazji ; decyduję się kupić to tajwańskie magneto , nie popełniam błędu? Chce gość za nie 50 zł.

Wyżej było pisane ,że aktualnie wypuszczane magneta z uwagi na silniejsze magnesy palą żarówki i trzeba stosować regulator napięcia. Mogę prosić o linka do tematu lub przybliżenie rozwiązania? Czy są odpowiednie regulatory do kupienia?


Ostatnio zmieniony przez Ainat dnia Śro 13:30, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:51, 09 Mar 2016    Temat postu:

Ainat napisał:
Wyżej było pisane ,że aktualnie wypuszczane magneta z uwagi na silniejsze magnesy palą żarówki i trzeba stosować regulator napięcia.

Na początku napisałeś, że to nie Simson tylko ciągniczek Fortschritt E930. Patrząc na jego fotki w sieci nie widzę aby miał on jakieś oświetlenie a tym samym żarówki. Czyli nie ma się co przepalać Wide grin

Oryginalnie ten problem rozwiązuje moduł EWR, który jest m. in. ogranicznikiem napięcia, stosowany w niektórych Simsonach. Ponieważ jest on drogi (ok. 100 zł) niektórzy stosują tzw. moduł ze skutera (cena ok. 20 zł). Można też - o ile ma się pojęcie o elektronice - użyć regulatora samorobnego (patrz dział Patenty).


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 13:52, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ainat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:07, 09 Mar 2016    Temat postu:

OK. dzięki.
Oświetlenie będzie potem potrzebne gdyż mam do niego przyczepkę ze światłami. Do remontu faktycznie jest ale to na spokojnie. Planuję założyć do ciągniczka reflektor ledowy , tak dla własnego dobrego samopoczucia . Czyli co do regulatora to rozwiązanie jest. No i fajnie , to biorę to magneto. Co do informacji z wcześniej o mocniejszym polu magnetycznym i paleniu żarówek bez regulatora napięcia to rozumiem , że iskra będzie stabilniejsza i mocniejsza?

Co do wody z rury wydechowej to po wymianie benzyny na inną dalej kapie , pewnie ma ukryty katalizator:)

Wpadłem na pomysł i nagrałem jak chodzi mój traktorek , chodzi mi o pokazanie problemu z pracą silnika.

https://youtu.be/AcxqI4uc8Rs - film jak startuje zimny

https://youtu.be/KK5YDXxDR7A - film jak już jest zagrzany
widać ,że gaz mam na manetce skręcony na maksa i słychać jak obroty falują i nie wkręca się na maksymalne obroty.


Może w ten sposób coś uda się stwierdzic , proszę posłuchać i napisać co jeszcze pogrzebać. Magneto będzie pewnie za 2 dni


Ostatnio zmieniony przez Ainat dnia Śro 17:29, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:13, 09 Mar 2016    Temat postu:

Cytat:
Wyżej było pisane ,że aktualnie wypuszczane magneta z uwagi na silniejsze magnesy palą żarówki i trzeba stosować regulator napięcia.

Ja pisałem o swoim magnecie aka elektric, nie wiem czy wszystkie nowe magneta palą żarówki. ;-)

Cytat:
Mogę prosić o linka do tematu lub przybliżenie rozwiązania?


Schemat dolny jest do świateł:(regulator od skutera 4t)


Odnośnie filmiku:
Spróbuj odpalić silnik bez filtra powietrza.


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Śro 19:16, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ainat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:26, 09 Mar 2016    Temat postu:

On jest praktycznie bez filtra powietrza , wkład siatkowy jest na razie wyjęty . To nie to.
Za schemat dziękuję.

Wypowiadajcie się proszę w temacie załączonych filmów , może któryś z kolegów rozpozna gdzie jest problem z tym niewchodzeniem na obroty.


Magneto już w silniku założone - praktycznie nowe , rewelacyjnych zmian na plus w pracy nie ma.
Jest jakby równiejsza praca. Niema tego falowania co pokazałem na wcześniejszych filmach ale dalej jest problem z wkręcaniem się na wysokie obroty i mam wrażenie ,że to nie są jeszcze jego max obroty.
Na przerywaczu mniej iskrzy. Po nagłym przekręceniu manetki gazu na max jest "buuuu" i nie mogę dojść skąd ono się bierze?

O ile ktoś zechciał by posłuchać jak teraz pracuje to proszę dać znać to nagram filmik.


Ostatnio zmieniony przez Ainat dnia Pią 17:37, 11 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:16, 12 Mar 2016    Temat postu:

"Buuu", to objaw zbyt małej ilości paliwa. Przyczyną może być:
- złe ustawienie iglicy gaźnika (za nisko)
- zbyt mała (sprawdzić rozmiar) albo przytkana dysza główna

Warto też sprawdzić ustawienie pływaka realnie, tzn. "metodą na szklankę": http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-ogolne,23/poziom-paliwa-16n3-4-bvf,36678.html

Zobacz, czy stopniowe włączanie ssania na wysokich obrotach coś poprawia.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 19:18, 12 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ainat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 4:25, 13 Mar 2016    Temat postu:

Odpalam na ssaniu i jak po krótkiej chwili nie wyłączę ssania to gaśnie.
Po zagrzaniu stopniowe dodawanie ssania gasi silnik. W ogóle dziwnie jest ponieważ zapalanie na zimnym jest czasami ciężkie a czasami pali od strzała ale zawsze na b.krótko muszę dać ssanie. To włączanie ssania to tak jak by tylko impuls był mu potrzebny.
Ze szklanką jutro sprawdzę.
Iglica była maltretowana kilka razy , mam komplet naprawczy niemiecki ale nie wymieniałem gdyż stary wydaje się ok. Mogę wymienić , tylko czy to coś zmieni?

Tłoczek ssania wygląda dobrze -rozciągnąłem na wszelki wypadek sprężynę i wydaje się , że tutaj jest też ok.

Dyszy teraz nie sprawdzałem ,kiedy czyściłem gaźnik to nie zauważyłem żeby były opisane-sprawdzę.


Ostatnio zmieniony przez Ainat dnia Nie 4:26, 13 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:35, 13 Mar 2016    Temat postu:

Ainat napisał:
mam komplet naprawczy niemiecki ale nie wymieniałem gdyż stary wydaje się ok. Mogę wymienić , tylko czy to coś zmieni?

Wymiana iglicy albo dyszy (jeśli jest w zestawie naprawczym) to kwestia 5 minut. Dysza np. może z zewnątrz wyglądać OK ale ktoś mógł ją czyścić drutem i powiększyć otwór - tego wizualnie nie stwierdzisz.
Taka ogólna uwaga: jeśli trafiła się taka trudna usterka, to trzeba po kolei dokładnie sprawdzić wszystkie "podejrzane" elementy. Nie można tego robić po łebkach albo z góry zakładać, że coś jest OK.

Przykładowo tak głupia rzecz, jak gumowa uszczelka kranika, którą kiedyś wymieniłem powodowała, że po kilku minutach jazdy "puchła" i stopniowo blokował się przepływ paliwa do gaźnika. Efekt: szarpanie silnika i brak wysokich obrotów. Okazało się, że była chyba zrobiona ze złej gumy, nieodpornej na paliwo. Ustalenie przyczyny zajęło mi masę czasu, ale udało się tylko dzięki systematycznym sprawdzaniu, bez zakładania że coś MUSI BYĆ OK.
To też możesz u siebie sprawdzić: zasilić gaźnik -zamiast z baku - "kroplówką" z kawałka wężyka i np. strzykawki 20..50ml.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin