Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
PO ROZGRZENIU TROSZKE SLABSZY, CO MU JEST ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:22, 15 Lis 2012    Temat postu:

maciek805 napisał:
na mocno przyspieszonym i niskich obrotach bedzie chodzil swietnie, ale na wysokich bedzie tragedia panowie.

Mógłbyś to uzasadnić? Przecież w silnikach, które mają regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu, przy wyższych obrotach moment zapłonu ulega właśnie przyśpieszeniu. Zatem jeśli zapłon będzie nieco przyśpieszony, to silnik będzie właśnie lepiej pracował na wyższych niż niskich obrotach.

Przy okazji potwierdzam to, co napisał KnightRider - silnik na pewno będzie odpalał przy przyśpieszonym zapłonie. Miałem okazję to dobrze przetestować i odpala nawet przy kącie wyprzedzenia rzędu 50 stopni (zamiast 20). Trzeba tylko pamiętać, aby nie przyśpieszać za bardzo, czemu zapobiega właśnie ten ząbek na podstawie iskrownika (nie da się bardziej obrócić w lewo). Nie warto go usuwać, bo przy zbyt mocnym wyprzedzeniu silnik będzie się grzał, spadną mu osiągi i ogólnie jest to dla niego szkodliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:49, 15 Lis 2012    Temat postu:

Dzięki Knightrider za odpowiedź Happy usprawnię swojego Simsona... kręcąc stator w lewo (zapłon przyspieszamy) źle doczytałem i coś mi się pomieszało z opóźnionym zapłonem. Tak potwierdzam, na maksymalnie przyspieszonym zapłonie Simson odpali. Kiedyś tak ustawiłem i było oki, ładnie zapalił i dobrze się wkręcał ALE nie jeździłem...
Więc wniosek jest z tego taki - ustawiamy platyny na 0,4mm następnie maksymalnie przyspieszamy zapłon i ma być?? Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:08, 15 Lis 2012    Temat postu:

Andikss - Troche nie ladnie wcinac mi sie w temat ?

Panowie, jakis dziwny problem. Zdjalem magneto, wyczyscilem okolice nowego przerywacza, ale iskra nadal gdzies byla w okolicach platynek, juz nie mam na to sil.

Ale zlozylem magneto i co sie okazalo ? Ze zaplon jaki max opozniony byl, a jak max przyspieszylem ( stator w lewo ) to dopiero wtedy platynki zaczely sie rozwierac !

No coz, odpalam, a tu echo. Za nic nie szlo odpalic. Przelozylem stare platynki, tam juz wyprzedzenie bylo ok, ale i tak nie odpalil, a iskra byla.


Co to moze byc ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:27, 15 Lis 2012    Temat postu:

Goddammit Maciek, dlaczego tak uważasz? te informację mogą przydać się również Tobie...
Wracając do Twojego problemu to powiedz czy aby na pewno dobrze ustawiasz tą przerwę na platynach ? Zapłon platynkowy nie jest trudny w budowie i regulacji.
Jeżeli nie ma iskry należy spr :
1-świeca
2-czapeczka
3-przewód WN
4-cewka WN
5-cewka zapłonowa
6-kondensator
7-platyny
8-wszystkie przewody, masy..
9-magneto

Jeżeli masz prawidłowo ustawiony zapłon i gaźnik to Simson musi odpalić.
Silnik szczelnie złożony? paliwo świeże? spróbuj odkręcić gaźnik i nalać trochę paliwa do cylindra, jeżeli załapie to problem leży w gaźniku. Może masz jakieś zwarcie na przewodach od iskrownika? obejrzyj je. Ewentualnie wymień na nowe... Spróbuj też zmniejszyć przerwę na świecy.
Trudno jest zobaczyć zwarcie gołym okiem. Zresztą nie zawsze to widać... wymień też przewody cewki Wn. Spr wszystkie kable w skrzynce instalacji.


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Czw 18:33, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:38, 15 Lis 2012    Temat postu:

Andiks - Iskra jest. Sluchaj - Na nowych platynkach i kondku iskra jest elegancka. Jednak jak wloze stare platynki to iskra idzie "bokiem" i jest cienka.

Jednk jak zamontuje nowe platynki to zmienia sie calkowicie wyprzedzenie zaplonu, oczywiscie przerwe na platynkach reguluje.

Co radzisz, co to moze byc ?
A to, ze nie odpalal, to moze sie przylal i jutro jak podejde to odpali ? Swieca po kopaniu zalana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:39, 15 Lis 2012    Temat postu:

Nie rozumiem Cie Maciek zupełnie. Poprosiłeś o rade co zrobić, żeby wszystko było ok, napisałem Ci post na stronę A4 i nawet palcem nie ruszyłeś. Skoro nie masz zamiaru robić tego co Ci radzimy, to po co piszesz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezip
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieradz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:44, 15 Lis 2012    Temat postu:

Ja zupełnie teraz zgadzam sie z "KnightRider" ja ci mówilem zobacz konensator i inne a ty po ilu to dopiero, bo postawiłeś na swoim, że tak i koniec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:46, 15 Lis 2012    Temat postu:

Nie rozumiecie mnie majstry, za duzo juz wladowalem simka, zeby kupowac cewki i kable, a to jest raczej dobre. Pytanie czemu nie chcial zapalic ( moze sie mocno przylal ? ) i czemu wyprzedzenie zaplonu sie zmienilo ? Happy


Oczywiscie te rady co opisal majster na poprzedniej strony bede zawsze pamietac i w przyszlosci tak zrobie, dzieki za to.


Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Czw 18:46, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:49, 15 Lis 2012    Temat postu:

Nikt Ci nie karze kupować cewki, jeśli jest dobra to ja popraw, jak pisałem, kable razem z peszlem będą Cie kosztować 5zł, kondensator 10zł, platynki 10zł.

Dobra rada- jeśli sobie z tym nie radzisz, to nie naprawiaj tego. Oddaj komuś, kto naprawdę ma pojęcie, może szkody jakie narobiłeś będą jeszcze do odratowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezip
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieradz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:52, 15 Lis 2012    Temat postu:

Jeśli moge teraz to ci powiem, ty mówisz że:
"Nie rozumiecie mnie majstry, za duzo juz wladowalem simka,"

Powiedz mi tylko jedną rzecz ile władowałes w simka

Z innej beczki: teraz ja w swojego władowałem z 700 zł a ty mówisz że już za dużo w niego wkładasz

Z kupnem takiego sprzętu powinieneś liczyć sie z tym że możesz do niego dużo włozyć, ale jeśli to twój 1 motorower to mogłes kupić sobie np: Rometa ogara.

P.S JEŚLI KOGOŚ TĄ ODPOWIEDZIĄ URAZIŁEM TO PRZEPRASZAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:14, 15 Lis 2012    Temat postu:

''Jednak jak wloze stare platynki to iskra idzie "bokiem" i jest cienka. '' To nie zakładaj starych platyn. Po co to robisz? skoro masz nowe to raz a dwa sam wspominasz ,że na starych przeskakuje bokiem iskra więc jaki z tego wniosek? platyny idą do kosza.
''Jednk jak zamontuje nowe platynki to zmienia się całkowicie wyprzedzenie zapłonu''
No logiczne. Po wymianie platyn trzeba ustawić ponownie zapłon. W pierwszej kolejności ustawiasz platyny... kiedy są na maxa rozwarte ich wartość ma wynosić od 0.4mm do 0.5mm. Potrafisz ustawić ten zapłon?? Tak, może jest teraz zalany. Sprawdź na innej świecy.
Trochę Cię nie rozumiem... chcesz naprawić tego Simsona? to musisz zrobić to co piszemy.
'' za duzo juz wladowalem simka, zeby kupowac cewki i kable, a to jest raczej dobre''
Raczej?? czy na pewno?? przewody pewnie masz jakieś w domu.
Rozumiemy ,że sporo na niego wydałeś, ale pamiętaj ,że z gówna bata nie ukręcisz.
Jeżeli masz zamiar jeździć tym Simsonem to go zrób. Jeżeli nie to sprzedaj...
Nie potrafisz naprawić? zrób tak jak pisze KnightRider.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:31, 15 Lis 2012    Temat postu:

Dzieki Andikss, jutro zrobie wszystko co napisales i zdam relacje.

Dezip - 700 zl ? Nie ma nic wiecej do powiedzienie, zakonczmy spam i wracamy do tematu Happy


Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Czw 19:33, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 3:52, 16 Lis 2012    Temat postu:

Nie ma za co dziękować Happy czekamy na dalsze informacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:47, 16 Lis 2012    Temat postu:

Wrocilem z garazu i troche metlik w glowie mam.
Paliwo dochodzi, iskra jest - Ale nie pali, nawet nie zagada.

Z iskrzeniem juz nie mam problemu, a tu znowu drugi problem z odpalaniem ... Iskra jest lepsza niz na starych platynkach, paliwo dochodzi, nawet wstrzykiwalem do cylindra, gaznik rozkrecilem i wyczyscilem, zmienilem uszczelke gaznik-cylinder i nic.
Zaplon dobrze ustawiony, przerwa na platynkach tez.

Panowie, co to moze byc ?
Dodam, ze na tych nowych platynkach i kondku odpalilem go 2 dni temu normalnie i chodzil 10sekund, ale zgasilem i postanowilem sprawdzic powod iskrzenia z okolic platynek. Potem tak jak wyzej Sad (1)


Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Pią 17:48, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:06, 16 Lis 2012    Temat postu:

Ma kompresję? wykręć świece, paluchem przytkaj otwór świecy i kopnij starterem.
Powiedz czy czuć kompresje? następnie odkręć gaźnik i przytkaj otwór którym dostaje się paliwo do cylindra, ponownie kopnij w starter. Sprawdzisz wtedy czy zasysa... jeżeli tak to dobrze. Znajomy dał mi do zrobienia Simsona Sr. Nie odpalał... okazało się ,że nie zasysa mieszanki. Więc do wymiany był cylinder+tłok razem z pierścieniami.
Uszczelniacze są na swoim miejscu ? (koniecznie sprawdź lewy uszczelniacz wału)
miałem taki przypadek ,że raz mi wyleciał (wyrobione gniazdo) Simson za cholerę nie chciał odpalić, a sprawdziłem dosłownie wszystko.
Silnik jest szczelny? (kartery, łączenie cylindra z karterami. Głowica dobrze dokręcona) ? na ilu świecach go próbowałeś odpalić? możliwe ,że ta świeca jest wadliwa albo zalana. Na ile mm ustawiłeś ten zapłon? wymień wszystkie przewody iskrownika i cewki butelkowej.


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Pią 18:08, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin