Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PO ROZGRZENIU TROSZKE SLABSZY, CO MU JEST ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezip
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieradz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:27, 11 Lis 2012    Temat postu:

ja mialem uszkodzoną cewke ale iskre mialem Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:45, 11 Lis 2012    Temat postu:

I tez ci slabo szedl ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezip
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieradz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:46, 11 Lis 2012    Temat postu:

ta
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:02, 12 Lis 2012    Temat postu:

Kupilem kondensator i przerywacz, jutro postaram sie to zamontowac i dam znac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:25, 14 Lis 2012    Temat postu:

A wiec zamontowalem to wszystko i wyregulowalem. Sprawdzilem iskre na swiecy - Jest. Kopie kopka i patrze w zaplon a tam mocno iskrzy na przerywaczu, ktory zmienilem.

Sciagnalem magneto i kawaleczek metalu wylecial. Troszke iskrownik poczyscilem i zlozylem. Kopie znowu a tam znowu iskrzy mocno na przerywaczu. Pokopalem troche i przestalo iskrzec. Odpalilem, patrze na iskrownik a gdzies za przeczywaczem iskry ...

Co to moze byc panowie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezip
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieradz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:50, 14 Lis 2012    Temat postu:

może jakieś zwarcie się robi albo kable jakieś takie sobie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:01, 14 Lis 2012    Temat postu:

no te kable co ida do cewek takie sobie wlasnie, wystarczy je zaizolowac tasma ?
A jak sie dowiedziec o ew. zwarciu ?
Z elektryki laikiem jestem, wiec wiecie Tongue up (1)


Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Śro 18:02, 14 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezip
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieradz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:25, 14 Lis 2012    Temat postu:

ja tam elelektryką sie nie bawie, ale najpierw zmień sobie te kable na nowsze, dużo ciebie to nie bedzie kosztowac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:38, 14 Lis 2012    Temat postu:

To moze odpowie ktos kto sie zna ? - Czy wystarczy te kable owinac tasma izolacyjna ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:09, 14 Lis 2012    Temat postu:

Ja mam swój własny sposób, aby zapłon platynkowy w Simsonie, był sprawny na długo, wymaga to bezwzględnie kilku rzeczy:

- sprawnej cewki zapłonowej, najlepiej nowej, dodatkowo należy dolutować do wyjścia masowego przewód zakończony konektorem oczkowym i przykręcić go do śruby trzymającej cewkę (nawet nowe cewki nie dają gwarancji, że masa nie odpadnie).

- nowych platynek, koniecznie z napisem "Made in Germany", takich jak na zdjęciu:



najprawdopodobniej nie są one produkcji niemieckiej, ale są jedynymi platynkami, które nadają się jako tako do założenia, pomijając oryginalne. Reszta to po prostu pieniądze w błoto i zepsute nerwy.

- smarownica krzywki magneta - bezwzględnie potrzebna, odpowiednio nawilżona olejem i wyregulowana. Gwarantuje nie ścieranie się młoteczka platynek i tym samym rozregulowywanie się przerwy.

- wyrobione gniazdo ośki platynek - częsty problem, bagatelizowany niemalże zawsze. Należy zwrócić na to szczególną uwagę, platynki powinny wpasować się możliwie jak najciaśniej w otwór podstawy zapłonu. Jako "wypełniacz" tego luzu, polecam... puszkę aluminiową, po napoju.

- nowe przewody łączące zapłon ze stacyjką, 5 przewodów, o przekroju 1mm2 (nie ma potrzeby więcej), dwa do cewki ładowania, jeden do cewki zapłonowej, jeden do cewki świetlnej i JEDEN DODATKOWY JAKO MASA ZAPŁONU. Masę należy spiąć w punkcie masy przy schowku. W tym samym miejscu spiąć masę cewki butelkowej.

- usunięcie oryginalnego kondensatora z podstawy zapłonu, przeniesienie go w miejsce punktu masy na ramie, lub bezpośrednio na cewce butelkowej. Zamiast oryginalnego, należy użyć kondensatora z przewodem i uchwytem np. z Malucha, lub WSK (niestety bywają kiepskiej jakości). Powód - przez drgania, wilgoć i brud obudowa nie masuje do podstawy.

- nowe przewody podłączające cewkę butelkową. Wszystkie masy łączone w jednym punkcie.

- sprawna cewka butelkowa, tylko Simsonowska, tylko na 12V.

- nowy, dobrej jakości przewód wysokiego napięcia.

- nowa fajka, polecam firmy Tesla, lub Beru - reszta, w tym tanie NGK, do niczego się nie nadają.

- nowa świeca zapłonowa - polecam polską Iskrę F-95.

- zapłon cofnięty maksymalnie na ile to możliwe, aż ogranicznik oprze się o karter. Poprawia to osiągi i jakość odpalania.


Tylko tak zregenerowany i ustawiony zapłon, da nam bezawaryjną pracę układu. Jeśli naprawdę chcesz naprawić swój i długo do niego nie zaglądać to musisz wykonać każdy z tych podpunktów, niczego nie pominąć i kupić praktycznie wszystko nowe, za jednym razem.

Jeśli masz zamiar zrobić tylko część lub po łebkach, daruj sobie na starcie, to nic nie da. Dalej będziesz jeździł ze śrubokrętem w kieszeni i sercem na ramieniu czy za chwile nie zgaśnie.

Niestety wielu ludzi uważa Simsony za awaryjne, a to błąd. Opinie o awaryjności zawdzięczają ludziom, którzy uważają że potrafią je naprawić. Niestety mało kto tak naprawdę to potrafi.


Ostatnio zmieniony przez KnightRider dnia Czw 15:34, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 3:30, 15 Lis 2012    Temat postu:

''JEDEN DODATKOWY JAKO MASA ZAPŁONU'' ale przecież zapłon, dotyka silnika więc ma masę. Możesz mi (i nam wszystkim) to wyjaśnić dlaczego warto zrobić dodatkową masę zapłonu??
''sprawna cewka butelkowa, tylko Simsonowska, tylko na 12V. '' Uzasadnij dlaczego tylko 12v?? w swoim Simsonie mam 9v. Co myślisz o cewce zapłonowej np z Fiata 125p w Simsonie?
''- zapłon cofnięty maksymalnie na ile to możliwe, aż ogranicznik oprze się o karter. Poprawia to osiągi i jakość odpalania. '' w to jakoś nie wierze Tobie. Chcesz powiedzieć ,że każdy silnik odpali na tak cofniętym zapłonie?? aż muszę to sprawdzić.
KnightRider mam jeszcze jedno pytanie - czy to normalne ,że platyny po pewnym czasie są delikatnie nadpalone? w końcu przeskakuje na nich delikatna iskra.
Fajka ''w tym tanie NGK, do niczego się nie nadają. '' POTWIERDZAM! mam właśnie taką, nic nie warta...
Z góry dziękuje za odpowiedź Happy Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:18, 15 Lis 2012    Temat postu:

1. Owszem, zapłon dotyka silnika, ale silnik często nie dotyka ramy, a to jest niezbędne do prawidłowej pracy.

2. Cewka zapłonowa w S51 jest 12V, więc butelkowa też powinna pracować na takim napięciu. Owszem, na 6, 8 i 9V też będzie pracować, ale w większości przypadków pojawia się zjawisko "niszczenia świec", po kilku, kilkunastu kilometrach lub dniach. Cewka nadpali świece, dostaje przebicia i nie nadaje się już do niczego.

3. Co do ustawienia zapłonu - najlepiej sam sprawdź. Mówiąc ogranicznik, mam na myśli "ząbek" na podstawie zapłonu. Gwarantuje Ci, że będzie chodził bardzo dobrze Wink (1)

4. Tak, to normalne że platynki się wypalają. O ile cały zapłon jest zrobiony dobrze, to nawet nadpalone platynki będą działać dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:30, 15 Lis 2012    Temat postu:

Knight czyli stwierdzisz by do np.6v układu dać 12v cewke?jak mam to rozumieć?bo faktycznie 6v dupczy mi świece.A co do tego cofnięcia zapłonu to chodzi ci by stator był jak najbardziej w lewo w kraterze?zglupiałem już :budzjelopa

Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Czw 13:35, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:47, 15 Lis 2012    Temat postu:

Instalacja elektryczna Simsona, akumulator, światła, żarówki, nie mają nic wspólnego z układem zapłonowym. Nawet jeśli masz instalacje tzw. 6V, układ zapłonowy pracuje na 12V.

A co do ustawienia zapłonu - TAK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek805
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:00, 15 Lis 2012    Temat postu:

na mocno przyspieszonym i niskich obrotach bedzie chodzil swietnie, ale na wysokich bedzie tragedia panowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin