Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chinola
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:07, 18 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

Po prostu go spaliłeś, ten scalak dostał.Bo podłączenie na bank dobre Ci podałem.
A ten co ma dwa piny to plus na niego i z niego na przełącznik.Kierunki zostają z masą na ramie.Tak jak zwykły przerywacz.A ten drugi też plus na niego i z niego na przełącznik i dodatkowo masa do niego.Też podłączenie jak zwykły przerywacz.Ten z układem został uszkodzony prawdopodobnie przez zwarcie.Dużo kombinowałeś ale się nie dziwię.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pon 20:23, 18 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:22, 18 Maj 2015    Temat postu:

a ten z trzema pinami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:25, 18 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

Oby dwa podłączasz jak zwykłe.Tylko pilnuj oznaczeń.I patrz czy są jak kupujesz bo znowu będzie kicha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:01, 18 Maj 2015    Temat postu:

Zamawiam ten - [link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko w opisie ładnie wytłumaczone wyjścia itp.

Jutro od rana zabieram się za uruchomienie cewki ładowania akumulatora, jak przyjdzie przerywacz zdam relacje a jutro odnośnie cewki.
Pozdrawiam i dziękuję za zaangażowanie w temat
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:46, 18 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

Szkoda że wcześniej się nie radziłeś jak podłączyć ten przerywacz to by działał na bank.Ale co zrobić.Ten jego schemat jest nie jasny i odmienny od innych.Trzeba go w głowie przeanalizować i dosyć podstaw znać. Wcześniej też zwróciłem uwagę że masz źle przewody w mierniku a męczyłeś się z pomiarem a nikt na to nie wpadł.Żeby nie przypadkowo foto to też bym nie pomyślał o tym.Trochę szkoda bo to zawsze parę złoty w plecy i niepotrzebne nerwy.Powodzenia i zawsze dokładnie wszystko sprawdzaj niż połączysz,odpalisz itd..........

Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pon 21:56, 18 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:09, 19 Maj 2015    Temat postu:

Przejście na kablach od statoru zapłonu jest, mianowicie cewka do wymiany mimo to że była nowa, bez obciążenia na max obrotach 4VAC na działającej cewce coś koło 50/55VAC na max obrotach

-zamówiłem cewke ładowania - [link widoczny dla zalogowanych]

tam są dwa wyprowadzenia, mianowicie jak mam podłączyć to pod regulator chiński tak by działało i nic sie niespaliło bo takie mam jajca już Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:30, 19 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

Jest to cewka bez masowa ,ja mam taką samą w elektroniku.Jak dobrze rozumiem to masz dwa wolne przewody.Jeśli tak to lutujesz jeden do jednego styku i drugi do drugiego na cewce.W schowku jeden z tych przewodów co idą od cewki dajesz na masę a drugi pod regulator(dolny lewy pin) natomiast od regulatora(dolny prawy pin) też na masę.Na aku idzie z górnego lewego pinu a prawy zostaje wolny.
Może się pojawić problem ze stopem ale nie musi.Żarówka od niego jest podłączona przed regulatorem i często jest tak że się przepala(tak było u mnie).Choć jest podłączony aku czyli obciążenie to i tak napięcie przed regulatorem jest za wysokie i żeby uniknąć przepalania się żarówki podłączyłem ją pod aku ale mam dobre ładowanie bo przy słabym akumulator mógłby być niedoładowany.Jak odpalisz to wciśnij stop i sprawdź
jakie napięcie dostaje żarówka i dodaj lekko gazu.U mnie jak dodałem odrobinę to już było 13-14 volt.Jest szansa że będzie ok ale jak nie będzie to pod aku trzeba podłączyć.No i oczywiście sprawdź napięcie ładowania aku.A schemat taki -
[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście układ połączeń będzie dobry pod warunkiem że masz standardowy regulator.Bo są takie co mają piny miejscami pozamieniane.Ja w elektroniku przerabiałem u siebie z 6 na 12 volt i też regulator od chinola itd.I wszystko co opisuję znam z doświadczenia i mam sprawdzone.Tak samo z tym światłem stopu miałem problem choć wszyscy pisali że to nie możliwe że takie napięcie wysokie itd.Skoro żarówka się paliła a miernik pokazywał wysokie napięcie to przyczyna była oczywista.Odnośnie cewki ładowania to ja moją odwinąłem a to dlatego że na wolnych obrotach miałem już ładowanie 14,2V i 0,6-0,8A tak duże ładowanie nie jest potrzebne i skraca żywotność aku bo go ciągle na fula ładuje.Też mi nie wierzono że tak mocna cewka a jednak.Wszystko mam sprawdzone i przetestowane na własnej skórze.Z cewki odwinąłem około 40 zwojów,ale robiłem to na raty po 10-15 zwojów,skręcałem,odpalałem i mierzyłem.Teraz mam na wolnych koło 13 volt i prąd ładowania 0,1-0,2 ampera a na maxa 14,5V i prąd 0,6 ampera.Przy rozładowanym aku ten prąd jest z początku większy a potem spada do tego 0,6A.Pomiaru należy dokonywać na naładowanym aku!!Tak więc sam widzisz że też miałem przeboje z elektryką.Przede wszystkim nie słuchałem tych co gadali że cewka tyle nie daje itd.Wrzeszczeli że cewki dowijają bo słabo ładują itd.Ale ja wiem co mi miernik poikazywał i robiłem po swojemu i jest git.
Nie odpalaj motoru przy podłączonym regulatorze a bez aku bo się spali.Ewentualnie odłącz regulator jak nie masz aku.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Wto 12:56, 19 Maj 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:41, 21 Maj 2015    Temat postu:

wszystko ładnie śmiga, mianowicie zmieniłem żarówke H4 z 60/55W na 35/35W i przy dodawaniu gazu przygasa i tak jakby mruga, jak chodzi na wolnych to świeci i nie mruga, co to może być?

+ jak zamontować ten czujnik stopu zamiast oryginalnej blaszki?

= [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez TheProLukasz dnia Czw 22:47, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:05, 21 Maj 2015    Temat postu:

Światło mruga bo może niepewne połączenie kabli i od wibracji przerywa. Ten czujnik montujesz przed tylnym kołem tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:14, 22 Maj 2015    Temat postu:

Mianowicie mam ta blaszke co trzyma automat tak jak na przedmiocie z jackmotors lecz nie wiem jak to zamontowac gdyz chyba nie mam jak umocowac tego uchwytu automatu w tym mocowaniu co trzyma silnik

[link widoczny dla zalogowanych]


Tego wciecia prostokatnego nienam w tym ^


Ostatnio zmieniony przez TheProLukasz dnia Pią 7:19, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:43, 22 Maj 2015    Temat postu:

to nawierć dwie dziurki na długość i podziałaj pilnikiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:37, 22 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

Sprawdź styki.Mruganie a przygasanie to dwie różne rzeczy.Masz założone na światła ogranicznik napięcia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin