Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chinola
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:20, 03 Maj 2015    Temat postu:

Jeżeli masz 2 cewki takie jak na tym zdjęciu czyli z jednym odczepem to wystarczy jeden przewód z kazdej cewki. Jeżeli chcesz tej cewki użyć jako cewki ładowania, to masz ułatwione zadanie, bo ta cewka jest zmasowana. Wystarczy,że ją przykręcisz do zapłonu i przylutujesz kabel, a później podłączysz według schematu pierwszego.

Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Nie 0:30, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:29, 03 Maj 2015    Temat postu:

druga cewka ma tyle samo, tak jak pisałem wcześniej, w zapłonie mam dwie cewki 42W, światło przednie z jednej cewki świeci w miarę gdyż musze jeszcze zmienić na 35W bo mam 60W aktualnie.
Mianowicie ładowanie niechce ruszyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:48, 03 Maj 2015    Temat postu:

Skoro masz dwie cewki zmasowane, to teoretycznie powinno działac, wcześniej pisałeś,że cewka przed regulatorem daje 2V na zakresie DC? To oznacza,że jest uszkodzona. Powinna dawać nawet 80V na mierniku zakres AC. przed regulatorem

Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Nie 0:49, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:05, 03 Maj 2015    Temat postu:

Dziś zdejmę magneto, sprawdzę luty na cewkach, obejrzę cewki i sprawdzę jakie napięcie jest na kablu z cewki od światła przedniego przed regulatorem.

ale teraz mam pytanie jeszcze, jeśłi cewki są zmasowane to oznacza że mase mają na obudowie (tzn na statorze) a ze statora mam puścić kabel na mase na ramę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:28, 03 Maj 2015    Temat postu:

Jeżeli cewka są zmasowana to znaczy,że ma mase na statorze, nic nie musisz wtedy puszczać. Masa jest na całej ramie w silniku tez.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:55, 03 Maj 2015    Temat postu:

w takim razie wszystko powinno działać. Z oryginalnej cewki ładowania wychodzą dwa kable



http://www.jackmotors.pl/cewka-simson-ladowaniastop-12v-21w-plitz-id-398.html

co jest przyczyną niedziałania tego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:01, 03 Maj 2015    Temat postu:

MarcinSimsonFan21 napisał:
Skoro masz dwie cewki zmasowane, to teoretycznie powinno działac, wcześniej pisałeś,że cewka przed regulatorem daje 2V na zakresie DC? To oznacza,że jest uszkodzona. Powinna dawać nawet 80V na mierniku zakres AC. przed regulatorem

Potwierdzam


Z cewki powyżej jeden przewód dajesz na regulator(dolny lewy pin) a drugi przewód dajesz na masę w samym statorze lub wygodniej ten drugi przewód dać na masę w schowku gdzie masz wszystkie łączenia.Jeżeli wykorzystasz cewkę świetlną to jeden przewód na regulator a drugi już ma w oryginale zmasowany.Rama pojazdu to masa i zarazem minus.Sprawdź cewki miernikiem (na odpalonym moto,bez reglera),lub odpal podłącz żarówkę 21 wat i jak świeci to jest ok.I też sprawdzając żarówką możesz podłączyć miernik i zobaczyć jak spadnie napięcie.Jeżeli żarówka świeci to podłącz regler i aku i sprawdź.NIE WOLNO SPRAWDZAĆ REGLERA,ANI ODPALAĆ MOTORU JAK JEST NIE PODŁĄCZONY AKUMULATOR!!!!!!!!!!!!COKOLWIEK ROBISZ Z ŁADOWANIEM TO NA WYŁĄCZONYM SILNIKU!!!!CHYBA ŻE TYLKO SPRAWDZASZ NAPIĘCIE NA AKU TO WIADOMO ŻE SILNIK MUSI PRACOWAĆ.

Ten typ regulatora odcina tylko napięcie a nie reguluje prądu i obawiam się że jak zastosujesz cewkę świetlną 42 waty do ładowania,czyli o podwójnej mocy (niż oryginał) to napięcie ładowania na aku będzie ok ale prąd zamiast przykładowo 0,6 ampera będzie wiele większy,co będzie przeładowywać aku.A wynika to z tego że z cewki 21 wat nie poleci większy prąd(nie mylić z napięciem) niż może ona dać i jest dobrana do ładowania.Cewka 42 waty może podać więcej prądu(prąd ładowania).Trzeba by to zmierzyć,ten prąd ładowania.Choć bym proponował wstawić oryginalną.Napięcie ładowania sprawdzasz na aku i o tym już wiesz.A prąd ładowania(miernik ustawiony na 10A) I WPIĘTY W MIEJSCE BEZPIECZNIKA.OCZYWIŚCIE WPINASZ NA WYŁĄCZONYM SILNIKU I TAK ŻEBY TE PRZEWODY DOBRZE SIEDZIAŁY BO JAK WYPADNĄ TO POLECI REGLER!Mi się wydaje że ty już możesz mieć uszkodzony regler przez te twoje doświadczenia.Jak wszystkie części są sprawne to ładowanie jest od razu.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Nie 10:23, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:00, 03 Maj 2015    Temat postu:

Regler powinien być dobry, gdyż światła sprawdzałem na dwóch i działają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:04, 03 Maj 2015    Temat postu:

Sprawdź ile wynosi napięcie obu cewek bez obciążenia. Jeżeli są takie same napięcie powinno wynosic tyle samo. zakres na mierniku AC 200V

Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Nie 12:04, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:09, 03 Maj 2015    Temat postu:

jakby nia patrząc cewka świetlna też ma dwa wyprowadzenia obok siebie ( dwa wtyki)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:40, 03 Maj 2015    Temat postu:

To jest jako jeden
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:23, 03 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

TheProLukasz napisał:
jakby nia patrząc cewka świetlna też ma dwa wyprowadzenia obok siebie ( dwa wtyki)

Gdzie Ty widzisz dwa wyprowadzenia?Na jakim zdjęciu?
A odnośnie regulatora napięcia to może on działać jako ogranicznik napięcia,być sprawny a jak podłączysz go do ładowania aku to nie będzie ładował.Miałem taki przypadek.To jak by odrębny układ w środku.Tym bardziej że je podłączałeś bez aku.
I za dużo kombinujesz i domysłów snujesz a nic z tego nie wynika.Piszą ci co i jak a Ty za chwile znowu coś wymyślasz typu że cewka świetlna też ma dwa od czepy itd
Jeżeli cewka jest dobra i regler niby też to coś jest nie tak z instalacją.Ja bym i tak regler obstawiał bo łączyłeś go bez aku i zamieniałeś piny itd.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Nie 18:27, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:12, 04 Maj 2015    Temat postu:

Dobrze spokojnie tylko pytałem, użytkownik wyżej nad twoim postem pomyślał i wytłumaczył że to jest jako jeden.
Zaraz lece sprawdzić cewki bez obciążenia









Na cewkach na ustawieniu na multimetrze ACV 200 wykazuje 3.0 / 4.7


co jest tego przyczyną?
Słabe magnesy na magnecie? lub felerne cewki?


Ostatnio zmieniony przez TheProLukasz dnia Pon 22:45, 04 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:59, 04 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

ZAUWAŻYŁEM ŻE MASZ ŹLE WŁOŻONE PRZEWODY OD MIERNIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!I DLATEGO CI GŁUPOTY POKAZUJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DAJ FOTO CAŁEGO MIERNIKA.TAM POWINNY BYĆ TRZY ZŁĄCZA W MIERNIKU.Jedno jest wspólne i zazwyczaj oznaczone jako masa lub minus itp. i w nim jest zawsze jeden kabelek.Przy drugim jest oznaczenie V(volty) , omy(oporność itd.) i napięcie mierzysz mając kabelki w tych pozycjach co podałem.A trzecia pozycja oznaczona jako 10A służy tylko do pomiaru natężenia prądu czyli amperów i nie dokonasz innych pomiarów mając tak włożone w miernik te przewody.Tak mi na foto mignęło że przewody nie tam gdzie trzeba!!!I tak jak mówię jeden przewód jest zawsze w swojej pozycji czyli ta masa(minus) drugi jak włożysz w pozycję 10 A to tylko pomierzysz natężenie prądu.Jeżeli masz taki miernik jak myślę to przewody do pomiaru napięcia,oporności itd mają być w dolnym i środkowym otworze a do pomiaru natężenia prądu(mierzenie prądu ładowania itp) w dolnym i górnym(10A) otworze.Jak nie masz foty to podaj model miernika.Myślę że się problem rozwiąże teraz.

Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pon 23:15, 04 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheProLukasz
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:04, 04 Maj 2015    Temat postu:

czy może powinienem kupić tą cewkę świetlną

http://www.jackmotors.pl/cewka-simson-swietlna-12v-42w-org-id-399.html

zamiast tej co kupiłem i mam je założone

http://www.jackmotors.pl/cewka-swietlna-12v-42w-bilux-simson-plitz-id-887.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin