 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:29, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
VAPE to jest elektroniczny ale innego typu - ty masz zwykły 5-stykowy.
Na ELBIE nie ma styku 39b, więc nie rozumiem dlaczego zwierasz ze sobą przypadkowe styki zamiast tych, o których pisałem. To jest najprostsza droga do tego aby sobie coś uszkodzić
Skoro piszę o zwarciu 59a i 49, to tylko te miały być zwarte a jeśli ich nie znalazłeś, to tzreba sobie odpuścić i dopytać.
Najlepiej by było odłączyć od ELBY kable od styków 59a i 49 i połączyć je razem aby ELBA nie była podłączona do instalacji.
Edit: jeśli nie ma obrotomierza, to schemat 14 powinien pasować o ile instalacja jest oryginalna.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 20:35, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof4
Nowicjusz

Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:33, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Do ELBY dochodzą mi dwa styki po otwarciu pokrywy były podłączone do ELBY pod 39b i 59a, innych nie mam, wiec może dlatego nie ma ładowanie bo są źle podłączone na ELBIE.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:42, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
DO ELBY dochodzą 4 kable: z literą "b" może być czasem 31b (masa) zamiast 31.
Wcześniej pisałeś, że ELBA była podłączona do akumulatora podczas pomiarów, czyli do styku 49 - a teraz masz tylko 59a i jakiś 39b
Jakie w ogóle masz oznaczenia styków na tej ELBIE?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof4
Nowicjusz

Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:43, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zrobie zaraz zdjęcie zobaczysz co i jak.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Może teraz coś zobaczysz.
Ostatnio zmieniony przez krzysztof4 dnia Pon 20:59, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:15, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ja widzę 31b a nie 39b
Ogólnie i tak kaszana. Modułu EWR nie widzę i pewnie go nie ma, zatem musiałbyś kupić mostek prostowniczy aby wyprostować napięcie z cewki.
Potem podłączyć prostownik (Gleichrichter) i ELBĘ jak na tym schemacie: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof4
Nowicjusz

Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:24, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jaki jest koszt takiego mostka prostowniczego.
Ale wcześniej ładowanie było ;/ Tylko te kable są coś pogrzebane sam nie wiem które kable odpowiadają za; ładowanie i gdzie powinny być podłączone. Może na tej ELBIE tam gdzie jest 31b styk powinien być na 49a?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:37, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Mostek na prąd minimum 8A (może być więcej) kosztuje ok. 3 zł.
ELBA ma być podłączona tak: na 59a napięcie z plusa mostka, na 31b masa, na 49 plus akumulatora.
Być może miałeś ładowanie bez mostka (słabsze o 50%) - wtedy kabel czerwono-żółty z silnika będzie podłączony do 59a ELBY a kabel szaro-czerwony z silnika ma być zwarty do masy. Do styku 49 plus aku.
Teoretycznie tak może być aczkolwiek lepiej jest z mostkiem. Przy braku mostka lepiej by było dać na kabel czerwono-żółty diodę prostowniczą aby nie uszkodzić ELBY.
Styk 49a to przerywacz kierunkowskazów - ma być dołączony kablem do przełącznika kierunków na kierownicy.
Ty masz tam założony z jakiegoś powodu odrębny przerywacz kierunków (ta aluminiowa puszka z 2 stykami).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof4
Nowicjusz

Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:51, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem jeszcze dwa zdjęcia. Spójrz na to okiem, teraz jeszcze 1 czarna kostkę wyciągnąłem może jej wtedy nie widziałeś;
[link widoczny dla zalogowanych]
I z drugiej strony;
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:20, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ta kostka, to moduł zapłonowy i z ładowaniem nie ma nic wspólnego.
Mostka prostowniczego ani modułu EWR nie widać na fotkach. Jeśli masz u siebie sklep elektroniczny, to kup sobie mostek (najlepiej na podłączenie do konektorów)- napiszę ci jak go podłączyć.
Przykładowy mostek: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof4
Nowicjusz

Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:31, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Kupiłem ten mostek, taki jak podałeś. I jak go podłączyć?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:47, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Znajdź w wiązce kabli z silnika 2 kable: czerwono-żółty i czerwono-szary (nie czerwono-biały!) i podłącz je do styków AC mostka. Jeden styk AC mostka jest podpisany a drugi jest po przekątnej. Obojętne do którego AC jaki kabel z tych dwóch podłączysz.
Zobacz na rysunek:
Styk "+" mostka podłącz zielonym kablem do styku 59a ELBY.
Styk "-" mostka jest po przekątnej styku "+" i trzeba go podłączyć do masy.
ELBA: styk 31b podłącz do masy a styk 49 do plusa akumulatora (ewentualnie na bezpiecznik jeśli jest na plusie).
Po odpaleniu silnika akumulator powinien być ładowany.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof4
Nowicjusz

Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:08, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Mam problem co do kabla czerwono-szarego.
Wychodzi z kabli od silnika i jest podłączony do stacyjki. Mam go wyjąć?
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/89/sam0859t.jpg/[/img]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:16, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A jaki to jest numer styku stacyjki?
Wstawiasz złe linki do fotek. Wybieraj opcję "miniaturki na Forum", np:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof4
Nowicjusz

Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:20, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jak można to sprawdzić?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:26, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Od spodu stacyjki są numery. Zajrzyj tutaj do opisu stacyjki: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Ten kabel i tak ma nie być podłączony do stacyjki i będziesz go musiał odłączyć - chodzi mi o to, czy mógł mieć wpływ na gaśnięcie silnika po włączeniu świateł, bo chyba nadal masz tą usterkę...
Pod warunkiem, że ten szaro-czerwony jest z silnika, bo do stacyjki mogą być podłączone inne kable szaro-czerwone np. od postojowych, oświetlenia licznika.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 16:27, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|