Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z prostownikiem w S51. Dziwny zakres ładowania.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:26, 02 Paź 2010    Temat postu: Problem z prostownikiem w S51. Dziwny zakres ładowania.

Witam mam problem z prostownikiem a dokładniej z ładowaniem.
Mianowicie na wolnych obrotach na światłach mam ok 1.3V do 3V. Bez świateł 6V-10V. Na wysokich na światłach 6V-7V a bez 10V-12V(ale zaraz spada do 7,8V-8,7V. Jestem pewien na 100% że instalacja jest 6V. i tu rodzi sie pytanie.
Zmieniać go czy nie? Ja podejrzewam że DIODA PROSTOWNICZA padła.
Ale nie chcę tam łap wtykać. Co mam zrobić? Ja uważam ze należy zmienić prostownik na nowy. I mam jeszcze takie pytanie. Chciałbym zmienić moja elektronikę na ELBE duże trzeba grzebać? Czy tylko kupić i podłączyć poprawnie, i szafa gra?

Proszę o wyrozumiałość gdyż nie mam dużej praktyki na forach.
Pozdrawiam Celovnik

TAG-SYZ ELEK-LADO6


Ostatnio zmieniony przez celovnik dnia Sob 0:29, 02 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:20, 02 Paź 2010    Temat postu:

Światła nie są zasilane z akumulatora, zatem ich świecenie nie ma wpływu na napięcie na nim. Chyba, że coś było przerabiane.
Zgaś silnik i zobacz, czy światła świecą na różnych pozycjach stacyjki (nie powinny).
Podłączenie ELBY jest na pewno trudniejsze, niż sprawdzenie diody prostowniczej w układzie dławikowym.
Można to zrobić tak:
- miernikiem: poprzez pomiar na zakresie z symbolem diody po podłączeniu się do 2 kabelków (zielono-czerwonego i czerwonego) układu dławikowego. Przy jednym podłączeniu kabelków miernika ma być "1" a przy odwrotnym wartość ok. 400..700
- bateryjką i żarówką: te same kabelki - szeregowo z żarówką - przy podłączeniu baterii plusem i minusem w jedną stronę żarówka swieci, po zamianie biegunów baterii nie powinna świecić.

Napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku powinno być ok. 6V, po włączeniu silnika i kilku minutach pracy powinno wzrosnąć na wysokich, ale nie więcej niż 7,5V.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 11:22, 02 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:48, 02 Paź 2010    Temat postu:

Na II świeci tylko tył. Na III Pozycyjne. I to wszystko. Stop świeci niezależnie od stacyjki nawet bez kluczyka po naciśnięciu hamulca świeci. A co do prostownika to napisze jak sprawdzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:23, 02 Paź 2010    Temat postu:

Skoro nie masz ELBY i stacyjka jest 4-pozycyjna, to chodzi o Simsona S51?
Trochę z rozpędu nie napisałem, że oczywiście światła postojowe są zasilane z akumulatora i to jest OK.
O ile nie jest to zabieg celowy, to masz coś źle podłączone, bo przy wyłączonym silniku światło tylne nie powinno się świecić, podobnie jak "stop".
Pozostaje ci sprawdzić połączenia tylnej lampy zgodnie ze schematem, którym zapewne będzie jeden z tych (zależnie od tego, jaki masz zapłon):
- http://www.akf-shop.de/moser/s50b1.png (platynki)
- http://www.akf-shop.de/moser/s51-s70.png (elektronik)

Opis niemieckich oznaczeń: w temacie przyklejonym w tym dziale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:13, 03 Paź 2010    Temat postu:

Tak chodzi o S51. Mam 0, I, II, III.
Wcześniejszy opis był na zgaszonym silniku.
Z tego co wcześniej grzebałem to ,,stop" podłączony jest do akumulatora a dźwignia robi za włącznik.



Ostatnio zmieniony przez celovnik dnia Nie 0:32, 03 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:04, 03 Paź 2010    Temat postu:

Tak oczywiście też może być (nie jest to oryginalne) - o ile ładowanie akumulatora nadąża z jego ładowaniem. To już bardziej zależy od stylu jazdy, jak często hamujesz i używasz kierunków.
Ładowanie przy 6V z założenia jest o 50% słabsze niż przy 12V (prostownik na jednej diodzie) i zazwyczaj akumulator szybko siada przy częstym używaniu kierunków (i hamowaniu u ciebie). Użycie ELBY niczego tutaj nie zmieni, bo ona chroni aku przed przeładowaniem, natomiast przy niedoborze prądu ładowania jej funkcja ogranicza się do zworki między prostownikiem a aku.
Najlepiej sprawdź najpierw prostownik (układ dławikowy) jak napisałem wyżej, choć nie pamiętam abym czytał, że komuś ta dioda padła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:20, 03 Paź 2010    Temat postu:

Chciałbym zrobić jak ,,fabryka każe". A więc co do prostownika to tak czrewono-ziemlony --> czerwony 508 w dróga strone 1. A więć dioda jest dobra.
Kiedyś(2-3 tyg temu) mój brat jeździł sobie na nim i zapomniał o stacyjce i tylna lampa wykonczyła baterie. Chciał ja naładować tak zebym sie nie dowiedział i połączył prostownik 12V i od tamtego czasu sie tak dzieje. Może coś Ci to pomoże.
Jeżeli chciałbym zmienic na 12V co musiałbym zmniemic poza: koszyczkiem zapłonowym, prostownikiem, baterią, kierunkami(przerywaczem), baterią, zarowkami i bespiecznikami?
I jeszcze jedno. Czy to sie opłaca? z 6V na 12V.


Ostatnio zmieniony przez celovnik dnia Nie 14:58, 03 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:27, 03 Paź 2010    Temat postu:

Tak, dioda w prostowniku jest OK.
Ładowanie aku 6V prostownikiem 12V nie musiało spowodować jego uszkodzenia. Przy zwiększonym ładowaniu akumulator "broni się" poprzez wydzielanie gazów i może się uchował. To jest klasyczny aku z elektrolitem?
W pierwszym poście trochę chaotycznie opisałeś te napięcia, zmierz jeszcze raz (napięcie stałe na mierniku):
1. Napięcie na aku przy zgaszonym silniku
2. Przy pracującym silniku bez włączonej lampy tylnej na niskich i wysokich obrotach
3. Przy pracującym silniku z włączoną lampą tylną na niskich i wysokich obrotach

Przeróbka na 12V jest dość kosztowna (ok. 150-200 zł). Niemal połowę tych kosztów stanowi akumulator, więc ma to jakiś sens gdy i tak trzeba go wymienić. Może u ciebie nie ma takiej potrzeby - jakąś odpowiedź wstępną dadzą ww pomiary, choć też nie do końca.
Przy normalnej eksploatacji, jeśli nie chcesz dokładać jakiś bajerów np. alarmu, audio itp. oraz masz sprawne ładowanie, to jest niemal bez różnicy jakie masz napięcie w instalacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:45, 03 Paź 2010    Temat postu:

Zwykły akku z elektrolitem.
1. 0,08V
2. Niskie 6,5V wysokie przez kilka sekund 12-13V potem schodzi do 7,5- 8,5V.
3. Niskie od 1,5-2V wysokie 6-7V
Na początku wydawało mi sie ze miernik szlag trafił, ale okzało sie ze nawet zwykłego LED'a nie potrafi zasilić. Żarówka 1V nawet lekko sie nie żaży.
Teraz ładuje baterie i zoabczymy co sie bedzie działo jak dam pełną. Zobaczymy czt prąd ucieknie.
Po naładowaniu ma 6,5V.
Przez noc zeszło do 6V. Normalka;)


Ostatnio zmieniony przez celovnik dnia Pon 16:21, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:10, 05 Paź 2010    Temat postu:

Kolejny dzień bateria nie używana jest pełna po brzegi.
A przy okazji odświeżam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:18, 05 Paź 2010    Temat postu:

Napięcie to jedno a pojemność drugie. Możesz podłączyć żarówkę 6V/5W i mierzyć napięcie co 15 minut przez 1-2 godziny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:35, 05 Paź 2010    Temat postu:

Ale to było żeby sprawdzić czy bateria jest oki :P. Dobra więc tak zrobię.
Powiedz mi dlaczego taki kulawy prąd ładowania jest, jeżeli wiesz albo się domyślasz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:43, 05 Paź 2010    Temat postu:

Chyba chodzi ci o napięcie a nie prąd.
Jeśli tak zmienia się podczas ładowania w Simsonie (od 2 do 12V) , to raczej wskazuje to na jego uszkodzenie. Sprawny akumulator sam z siebie niweluje skoki napięcia, więc to nie jest zachowanie normalne.

W tych pomiarach co 15 min. (oczywiście bez podłączonego ładowania) chodzi o sprawdzenie jak to napięcie się zmienia. Jeśli aku będzie miał małą pojemność, to napięcie szybko zacznie spadać poniżej 6V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:11, 05 Paź 2010    Temat postu:

Mam jak na obrazku 6V 12Ah bateria jest nowa. Ma około miesiąca. Wiem ze chodzi o napięcie(Volty) ale potocznie prąd(Ampery) mówią wiec tak napisałem Wink (1).

Czyli zalecasz zmianę tego prostownika? Bo sie zgubiłem ;//.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:30, 05 Paź 2010    Temat postu:

Z pomiarów wynika, że dioda prostownika jest OK, więc układ ładowania jest sprawny. Pisząc o uszkodzeniu miałem na myśli akumulator.
Zapomniałem o jeszcze jednej przyczynie "skakania" napięcia: jest nią sam miernik. Czasami przewód wysokiego napięcia i fajka, generują tak duże zakłócenia, że miernik świruje przy pracującym silniku.
Być może stąd te rozbieżności.
Najlepiej sprawdź jak zachowa się akumulator przy obciążeniu żarówką jak napisałem wyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin