Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z prostownikiem w S51. Dziwny zakres ładowania.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:04, 05 Paź 2010    Temat postu:

Sprawdzę jutro. Mi chodzi o to ze on nie ładuje WOGÓLE. I to raczej nie miernik. I jeszcze raz piszę że tak zaczęło się dziać od kiedy zaszedł incydent z prostownikiem. Wcześniej wszystko było pięknie. I ładowanie było przyzwoite i wszystko działało. Podejrzewam jeszcze stacyjkę.Na pozycji II prąd schodzi jak na zwarciu. Może być gdzieś przebicie? Czy raczej nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:12, 06 Paź 2010    Temat postu:

Nie bardzo rozumiem, skąd ten wniosek, że nie ładuje w ogóle.
Zrobiłeś pomiary na pracującym silniku i napięcie na aku się podnosi przy wyższych obrotach, bez świateł nawet do 10V. Zatem cewka i prostownik działają. Pozostaje tylko akumulator, na którym zmierzyłeś napięcie 0,08V co wskazuje na całkowite rozładowanie i - jeśli taki stan trwał kilka dni - mogło nastąpić jego nieodwracalne zasiarczenie i spadek pojemności.
Przy tym prostowniku możesz sprawdzić układ ładowania podłączając na wyjście prostownika (czerwony kabel) żarówkę 6V/5W i zobaczyć jak świeci na różnych obrotach.
Napisałeś "Na pozycji II prąd schodzi jak na zwarciu". Nic dziwnego, skoro na pozycji II masz podłączoną lampę tylną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:52, 06 Paź 2010    Temat postu:

Start 6V
1 5,9V
2 5,9V
3 5,9V
4 5,9V
5 5,9V
6 5,9V
7 5,9V
8 5,8V
Tylną lampę wtedy odłączam. I jest tylko II na stacyjce i nic więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:23, 06 Paź 2010    Temat postu:

Wygląda na to, że akumulator jest OK.
Czyli układ ładowania jest sprawny, aku też, więc na czym polega problem?
Jeśli na pozycji II i odłączonej tylnej lampie podejrzewasz zwarcie, to podłącz się miernikiem (omomierzem, akumulatora nie podłączaj) między styk 30 stacyjki a masę i sprawdź rezystancję na pozycjach 0-I-II stacyjki. Powinno być "1" na zakresie 200, czyli przerwa co będzie świadczyć o braku zwarcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:09, 06 Paź 2010    Temat postu:

Nie ma zwarcia;/. Kurde co może być nie tak? A tak poza tematem. Widziałem na forum że masz półeczke od MZeci. Jak to wygląda i jak się sprawuje? Dużo musiałeś ja przerobić? Wrzuć jakieś zdj jak możesz. Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:22, 06 Paź 2010    Temat postu:

Ale napisz co teraz jest nie tak i jakie są objawy.
Ja nie mam zamontowanej półki od MZ.
Tutaj kiedyś pytałem o wymiary, bo nie wiedziałem, czy pasuje rozstaw otworów (nie pasuje). Półkę z gumami i stacyjką kiedyś kupiłem na Allegro (20 zł), ale jeszcze nie wiem, czy ją zamontuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:38, 06 Paź 2010    Temat postu:

Z tego co na razie widać wszystko gra. Ale Jakby się coś działo to napisze Wink (1). a jak z ELBA? Co się bardziej opłaca? ELBA czy classic??Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:24, 07 Paź 2010    Temat postu:

To zależy od ładowania akumulatora oraz częstotliwości używania kierunków. Masz też stały odbiornik w postaci lampy tylnej i "stopu", co zmniejsza prąd ładowania. Jeśli stwierdzisz, że napięcie na aku wzrasta powyżej 7,5V, to można pomyśleć o ELBIE, która odłącza układ ładowania przy nadmiernym napięciu. Jeśli nie, to moim zdaniem założenie ELBY niczego nie zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:39, 07 Paź 2010    Temat postu:

Aha, a co myślisz o kierunkach na LED'ach? Czy to dobry pomysł?? Czy raczej zostawić żarówki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:03, 07 Paź 2010    Temat postu:

Nie mam wyrobionego zdania ponieważ nie widziałem "na żywo" takich kierunków. W tym wypadku podstawowe kryterium (poza homologacją itp.), to jasność świecenia - nie powinny świecić słabiej niż żarówki 21W.
Co komu po kierunkach, których nie widać w biały dzień?
Czytając różne opisy, mam mieszne uczucia, bo co z tego, że ktoś wpakuje do 1 kierunku 20 zwykłych diod zużywających razem moc 1W, które "super świecą". Czy taka moc LED-ów jest równoważna żarówce 21W?
Diody musiałyby mieć sprawność 20 razy większą. Czy mają taką?
Możesz poczytać: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozostaje koszt, który jest kilkukrotnie większy niż żarówki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:35, 07 Paź 2010    Temat postu:

Mnie się wydaje że nie chodzi już o same koszta. Tylko o to czy będzie je widać pod kątem. Bo LEDy świecą do przodu a żarówka dookoła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:54, 07 Paź 2010    Temat postu:

To już zależy od rodzaju użytych diod. Są takie (np. flux), które mają kąt świecenia większy, rzędu 120 stopni. W jej obudowie może być jednocześnie kilka diod np. 4 i wtedy świeci ona mocniej, pobierając też 4 razy więcej prądu, np. zamiast typowych 20mA ciągnie 80mA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:19, 07 Paź 2010    Temat postu:

Ale dla mnie to i tak za drogo :P.
Wolę żarówki;). Jak coś mi przyjdzie do głowy to napiszę Wink (1).
Można zamknąć Wink (1).

Zamykam. Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:08, 02 Gru 2010
PRZENIESIONY
Pią 17:41, 03 Gru 2010    Temat postu: S51 nie ładuje.

Jak w temacie. Simacz nie ładuje baterii 6v 12Ah.
Na pozycji stacyjki II od 6V-15V
Na pozycji stacyjki III od 1,5V-6V.
Zrobię kółko na miasto 5 razy użyje kierunków na odcinku 5km i po baterii. Muszę ja naładować do fulla i tak w kółko...
Gdzie może leżeć problem?
Mogę coś innego założyć zamiast standardowego prostownika(podejrzewam jego)?
Np mostek Gretza?

Przeniosłem do poprzedniego tematu, bo wygląda to na kontynuację. Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:45, 02 Gru 2010
PRZENIESIONY
Pią 17:41, 03 Gru 2010    Temat postu:

Masz mostek Gretza?
Czyli albo masz Elbę albo ładowanie samoróbkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin