Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z prostownikiem w S51. Dziwny zakres ładowania.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:37, 02 Gru 2010
PRZENIESIONY
Pią 17:42, 03 Gru 2010    Temat postu:

Nieee. Jest oryginalny prostownik. Taka blaszana skrzyneczka z cewkami w środku;). I tego cosia chce właśnie zmienić na Gretza(tj mostek prostowniczy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:51, 03 Gru 2010    Temat postu:

Nie możesz tutaj założyć mostka, bo do tego jest potrzebna cewka bezmasowa - dla instalacji na 6V nie ma takich (musiałbyś sam nawinąć).
Z tego co pisałeś wcześniej wynika, że masz tylną lampę oraz "stop" zasilane z akumulatora. Proponowałbym najpierw doprowadzenie instalacji do stanu oryginalnego, czyli zasilanie tych odbiorników z cewki.
Musiałbyś także sprawdzić amperomierzem, czy na pozycji 1 i 2 stacyjki nie jest pobierany prąd z akumulatora, bo nie powinien, jeśli nie masz ELBY.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:01, 05 Gru 2010    Temat postu:

Okay. Naładuje i zobaczymy;). Potem dam znać co i jak:).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:07, 02 Sty 2011    Temat postu:

Witam po dość długiej przerwie. Ale simek był zastawiony w garażu... :evil
Więc tak:
Pozycja 0 pobór oczywiście 0A.
Pozycja I pobór 0A.
Pozycja II z podłączonym tyłem 300mA.
Pozycja II Bez tyłu 0A.
Pozycja III pobór 890mA.
Sprawdziłem jeszcze inne możliwości:
Pozycja II bez tyłu z kierunkami 3-3,5A
Pozycja I Z kierunkami 3-3,5A
Pozycja II klakson 1,2A
Pozycja I Klakson 1,2A
Bateria świeżo naładowana na full.
I co jaj mam robić? myślę nad tym żeby rozebrać cała elektrykę na kawałki i od nowa zrobić.
I co myślicie żeby układami ne555 zastąpić przerywacz?
Tj jedna kostka na jeden kierunek i zamienić żarówki na LED,y.
Jeden kierunek- 4LED,y.
Kierunki i tył na LED'y.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:53, 02 Sty 2011    Temat postu:

To by się mniej więcej zgadzało, choć sama lampa tylna i kierunki pobierają trochę za mało prądu. Teoretycznie żarówka tylna na napięcie U=6V i mocy P=5W powinna ciągnąć prąd I=P/U, czyli I=5/6=0,83A (u ciebie 0,3A).
Kierunki o łącznej mocy 42W powinny pobierać I=42/6=7A (u ciebie 3,5A).

Z kierunkami na NE555 bywają problemy z powodu zakłóceń. Lepiej jest użyć układu na 6V opisanego tutaj:
http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/elektroniczny-przerywacz-kierunkowskazow,26505.html

Ale w tej chwili jaki masz problem? Akumulator zbyt szybko się rozładowuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:50, 02 Sty 2011    Temat postu:

Właśnie tak. Po 10-20 minutach jazdy mam kompletne 0. A sprawdzałem go to ponad miesiąc(bo potem już mi cierpliwości brakło:P) pod śmiesznym obciążeniem 30mA żył.
Trasa o długości 2-3 km.
5 razy używam kierunków średnio po 10s. Na piąty raz nie mam już prądu. Dla testu zrobiłem 10km(prawie zawsze na max obrotach) na pozycji I(wszystko wyłączone), bateria dalej była pusta... Nie naładował. Na pozycji II ten sam dystans te same warunki. Bateria nadal pusta...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:47, 03 Sty 2011    Temat postu:

Syzyf napisał:
Nie możesz tutaj założyć mostka, bo do tego jest potrzebna cewka bezmasowa - dla instalacji na 6V nie ma takich (musiałbyś sam nawinąć).


Czyli jeżeli mamy cewkę masową to nie można odlutować odczepu od masy i podłączyć pod mostek normalnie jako bezmasową?Trzeba koniecznie przewijać ?


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pon 20:48, 03 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:32, 05 Sty 2011    Temat postu:

Pustack - oczywiście można spróbować ale...
Przy 6V cewka ładowania/stopu ma 2 odczepy - są to jakby 2 cewki połączone szeregowo: pierwszy odczep (ok. 65 zwojów) służy do ładowania, drugi (ok. 130 zwojów w sumie) do zasilenia światła "stop".
Rozmasowując cewkę trzeba też wybrać, do którego odczepu podłączy się mostek. Wybierając pierwszy otrzymamy niższe napięcie do ładowania aku, przy czym mostek "zabiera" trochę więcej napięcia niż dioda z układu dławikowego. Pytanie, czy go wystarczy do dobrego ładowania. Raczej na pewno ten odczep nie dostarczy wystarczającej energii do zasilenia "stopu". Wybierając "mocniejszy" odczep dostarczymy dobre zasilenie "stopu", lecz z kolei może tam być zbyt wysokie napięcie do ładowania aku. Dlatego sugerowałem przewinięcie cewki z jakąś kompromisową liczbą zwojów (np. ok. 100 grubszym drutem - ok. 1,0 mm) aby napięcie na wyższych obrotach było w granicach 8V, co zapewni i dobre ładowanie i zasilenie "stopu".
To oczywiście tylko moje spekulacje, bo trzeba by to sprawdzić w praktyce. Może nie mam racji.

Celovnik - proponowałbym ci jeszcze sprawdzenie, jaki jest prąd ładowania aku. Ponieważ masz z aku zasilone światło "stop" oraz tylną pozycję - co jest bez sensu przy słabym ładowaniu - odłącz na czas pomiaru te odbiorniki (najłatwiej wykręcić żarówki). Potem podłącz się miernikiem (jako amperomierzem) pomiędzy kabel idący na plus aku: czerwonym kablem miernika do kabla a czarnym do plusa aku. Gdy odpalisz silnik, miernik powinien pokazać prąd ładowania ze znakiem dodatnim. Zobacz jaki on jest przy różnych obrotach silnika i czy jest dodatni.
Możesz też potem dodatkowo odłączyć od stacyjki kabel od styku 30 aby wykluczyć pobór prądu przez inne odbiorniki.
Ten prąd powinien być nie większy niż 2,5A przy wysokich obrotach.
Potem podłącz kabel na styk 30 i sprawdź to samo przy włączonych kierunkach.
Potem załóż żarówkę na pozycję tylną i sprawdź. Potem dołóż światło "stop".
Sprawdź też, czy "stop" zaświeca się tylko po naciśnięciu dźwigni hamulca, czy nie świeci cały czas (może tak być przy złej regulacji cięgna hamulca), co powoduje rozładowanie aku podczas jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:04, 05 Sty 2011    Temat postu:

Aaa, no racja. Rzeczywiście. Tylko zadając to pytanie nie miałem w ogóle na myśli cewki ładowania od simsona. Chodziło mi o cewkę z WSki bo prawdopodobnie będę robił ładowanie w takiej no i troszkę mnie zdziwiło to że trzeba przewijać. No ale tak w simsonie owszem bo są te dwa odczepy. Wszystko się zgadza.
Dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:09, 07 Sty 2011    Temat postu:

Jest taki problem bo niezależnie od pozycji stacyjki na wysokich jest od 2,2A do 2,5A. Na niskic zawsze jest 0. Nie ważne czy żarówka pozycji jest czy nie i tak jest ten sam wynik. I do tego jeszcze muszę zmienić żarówkę w lewym kierunku, bo się spaliła.

Edit: zmieniłem żarówkę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:44, 13 Sty 2011    Temat postu:

Napięcie ładowania z cewki musi przewyższyć napięcie akumulatora aby prąd popłynął - dlatego na niskich obrotach jest 0.
Pytanie od jakich obrotów ten prąd zaczyna płynąć? Wydaje mi się, że ładowanie powinno być już od ok. 3000. Może problem polega na tym, że u ciebie ładowanie pojawia się dopiero powyżej np. 5000 obrotów i tylko wtedy aku jest ładowany - sprawdź.
Przyczyną może być uszkodzenie cewki ładowania/stopu ale głowy nie dam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:20, 13 Sty 2011    Temat postu:

Nie mam obrotka, więc dokładnie nie powiem. Prąd płynie od około połowy manetki :P czyli koło 5000rpm. Wydaje mi sie że max obrotów będzie koło 10k rpm. A jak ją mogę sprawdzić??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:38, 13 Sty 2011    Temat postu:

Miałem na myśli odsłuch "na ucho".
Ewentualnie można podłączyć amperomierz i sprawdzić podczas jazdy (albo na stopce), czy na średnich obrotach jest prąd ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:45, 19 Sty 2011    Temat postu:

Niby okey, ale jak wpływ prędkość koła ma na prąd? Mnie się wydaje że na jak i na luzie i na innych biegach prąd powinien być taki sam:P. Ale skoro guru tak mówi trzeba zaiste uczynić:P. Teraz jadę do częstochowy. Jak wrócę to sprawdzę i wieczorkiem dodam posta Wink (1).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:29, 20 Sty 2011    Temat postu:

Mnie chodziło o co innego...
Oczywiście napięcie zależy tylko od obrotów silnika a nie prędkości. Jednak jeśli aku jest ładowany dopiero przy górnych obrotach, to podczas normalnej jazdy ten pułap obrotów może być osiągany tylko chwilowo. Przy rozpędzaniu się raczej pewnie nie kręcisz na każdym biegu obrotów na maksa. Potem na najwyższym biegu jedziesz np. z prędkością ok. 80% maksymalnej. Przy tych warunkach obroty silnika mogą być zbyt niskie aby aku był ładowany. Może więc być tak, że jadąc 50km/h na najwyższym biegu, aku nie jest ładowany - dopiero powyżej tej prędkości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin