Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podłączenie regulatora napięcia
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lazerhawk
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:25, 24 Lip 2015    Temat postu: Podłączenie regulatora napięcia

Witam, proszę o pomoc osoby, które bardziej znają się na elektronice czy poniższy schemat jest dobry? instalacja 6v elektronik, regulator chiński 4 piny.

[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:38, 24 Lip 2015    Temat postu:

Schemat będzie prawie OK pod warunkiem, że:
- regulator ze skutera jest na napięcie 6V (typowe są dla napięcia 12V)
- rozkład pinów w nim jest zgodny z tym schematem (górny rysunek): [link widoczny dla zalogowanych]

Prawie OK, bo: cewka ładowania 6V ma 2 odczepy, ale sądzę, że lepiej "stop" zasilić z kabla czerwono-żółtego (większe napięcie), a drugi odczep (mniejsze) pozostawić nie podłączony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lazerhawk
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:00, 24 Lip 2015    Temat postu:

Czyli chcesz podłączyć stop pod kabel żółto-czerwony i jednocześnie podłączyć go pod regulator (jak na schemacie banana)? a kabel szaro-czerwony zostawić bez podłączenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:46, 25 Lip 2015    Temat postu:

Sprawdziłem jeszcze na schemacie (np. [link widoczny dla zalogowanych] ) i źle (odwrotnie) narysowałeś kable wychodzące z cewki:
żółto-czerwony jest ze środkowego odczepu cewki (mniejsze napięcie), a szaro-czerwony z drugiego końca zwojów (większe).
Czyli szaro-czerwony ma być podłączony do regulatora i styku potrójnego (do "stop"), a żółto-czerwony nie podłączony.
I regulator na 6V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lazerhawk
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:10, 25 Lip 2015    Temat postu:

Dobra, dzięki za pomoc Happy jeszcze jedno małe pytanie na 6V znalazłem regulator ale 3 pinowy więc pewnie zostaje tam +na akumulator masa i dojście z cewki da radę coś takiego podłączyć?

Ostatnio zmieniony przez Lazerhawk dnia Sob 10:29, 25 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:05, 25 Lip 2015    Temat postu:

Musiałbyś zapytać sprzedawcę, bo nie miałem do czynienia z tymi regulatorami - znam je tylko z opisów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lazerhawk
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:18, 25 Lip 2015    Temat postu:

A jednak jeszcze jedno, Spójrz Syzyf na schemat Mosera z styku potrójnego wychodzi przewód szaro-czarny przechodzi przez prostownik i wraca do stacyjki na styk 59b i w drugim położeniu kluczyka zasila oświetlenie prędkościomierza i tylne pozycyjne/postojowe w regulatorze z skutera nie ma jak podłączyć tego kabla nie spali żarówek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:10, 25 Lip 2015    Temat postu:

Powiem Ci tak, u mnie schemat z neta nie zadziałał. Mam dwa rodzaje regulatorów:

1. Od świateł od 2 suwa - biała wtyczka:
1 złączone z 3 i tam idzie kabel od 56 z stacyjki
2 puste
3 złączone z 1
4 masa

Napięcie około 13.6V

2. Od ładowania, trzeba zmasować cewkę, czarna wtyczka regulatora (4suw):
1 akumulator czyli 15/51
2 nic
3 zmasowana cewka
4 masa

Ładowanie niestety 12.5V ale chociaż mam pewność, że radia nie spali. Przy kierunkach i stopie z akumulatora mam 12.2V więc tragedi nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:41, 25 Lip 2015    Temat postu:

Lazerhawk napisał:
z styku potrójnego wychodzi przewód szaro-czarny przechodzi przez prostownik (...) w regulatorze z skutera nie ma jak podłączyć tego kabla

Nie przechodzi przez prostownik, tylko przez dławik (cewkę) ograniczający napięcie na wyższych obrotach (moduł ładowania 6V składa się z 2 elementów: prostownika i dławika). Jeśli masz ten moduł, to możesz go podłączyć - ewentualny brak konektora uzupełnić jakimś rozgałęźnikiem albo dolutowaniem przewodu.

Drobna uwaga: patrząc na te moduły 3 pinowe, widać że "brakujący" styk jest w miejscu, gdzie był styk z wyjścia na akumulator. Pozostał "sense" (?) służący do ograniczenia napięcia na żarówkach. Więc pytanie jest takie: do czego te moduły 3-pinowe służą: do ładowania aku, czy do ograniczania napięcia do 6V 8O
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lazerhawk
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:55, 25 Lip 2015    Temat postu:

Dobra panowie jeszcze raz dzięki za pomoc, chyba po prostu kupię oryginalny prostownik z dławikiem Wink (1) i będę miał pewność
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:11, 26 Lip 2015    Temat postu:

Mam w 100% sprawny, DDR, jakbyś potrzebował
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lazerhawk
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:10, 26 Lip 2015    Temat postu:

Warszawa za ile byś puścił i jakieś zdjęcia jak możesz Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:23, 26 Lip 2015    Temat postu:

PW Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szrek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wołów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:15, 08 Sie 2015    Temat postu:

Witam panowie . Mój problem polega na tym że na bezpieczniku od ładowania jest prąd od strony cewki i od strony prostownika diodowego. W czym może być problem? Czy prostownik padł , a jest jeszcze orginalny ddr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:50, 08 Sie 2015    Temat postu:

szrek napisał:
na bezpieczniku od ładowania jest prąd od strony cewki i od strony prostownika diodowego.

Tak ma być, więc w czym problem Wink (1)
Przy pracującym silniku rzecz jasna i napięcie nie prąd. Na cewce powstaje napięcie (przed bezpiecznikiem), przechodzi na drugą stronę bezpiecznika (jeśli nie spalony), przez diodę prostownika...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin