Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czy wykres mocy/momentu silnika zależy tylko od obrotów?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:49, 05 Cze 2011    Temat postu:

Czas spalania mieszanki nie jest niestety stały. Jest to proces dość złożony w swojej specyfice.
Gaz w cylindrze nie jest sprężany statycznie gdyż mieszczanka wpadając do komory ma swoją dynamikę, jest też w większości cylindrów odpowiednio ukierunkowana (zarówno w silnikach 2t jak i 4t. Nieraz stosowało się silniki o dwóch świecach na cylinder aby nie tylko przewidywać ale programować prędkość i kierunek spalania. Będzie to także zależne od ilości mieszanki zaczerpniętej do cylindra. To jest właśnie w centach badawczych badane na hamowniach w sposób pośredni i dlatego powstają odpowiednie mapy zapłonu a samochody wyposażone są w przepływomierze. Na tej także podstawie projektuje się kształt i ukierunkowanie kanałów dolotowych jak i wylotowych. Kanały mają nie tylko odpowiednie ukierunkowanie ale również (a może przede wszystkim) swoją długość i przekrój. To kanały stanowią jeden z etapów strojenia silnika (tak jak niektórzy obliczają strojenie tłumika). Jest to o tyle ciekawe, że można doprowadzić do tego, że oba strojenie będą się ze sobą znosić i silnik zamiast mieć więcej mocy w całym paśmie będzie miał go tyle samo lub mniej.
Na pocieszenie dodam tylko że wcześniej wspomniane 20% odnosiło się do porównania silnika z zapłonem statycznym do silnika z zapłonem dynamicznym bezwładnościowym czyli zmieniającym kąt praktycznie w sposób liniowy (odpowiednie mapy mogą ten wynik jeszcze poprawić).
Jeśli chodzi o pomiary GPS
Komputer GPS ustala pozycję punktu w przestrzeni 3D A1 (x1;y1;z1) i po pewnym czasie T A2 (x2;y2;z2). Z tych dwóch pozycji ustala wektor i oblicza długość a następnie z długości i czasu wychodzi mu prędkość.
Próbkowanie T to najczęściej w prostych programach 0,5 sekundy czyli wystarczająco aby zebrać dane wiarygodne.
Można to próbkowanie zwiększyć nawet do 0,01 sek tylko strasznie obciąża to procesor i wymaga bardziej drożnych interface do przenoszenia danych.


Ostatnio zmieniony przez Grzegorz1969 dnia Nie 23:51, 05 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin