Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zgubiona iskra!
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:57, 01 Maj 2012    Temat postu: Zgubiona iskra!

Siema bojs, plis help mi, bikos maj simson is broken...
Po złożeniu silnika w sr50 simson zapalił dosłownie na 6 sekund...
Potem zgasł jakby paliwa brakło. Patrze, iskry nie ma...
Nie sprawiłoby mi to problemu, gdyby to nie był elektornik -.-
Wiem, że podłączyłem silnik dobrze do cewki itp, bo odpalił...
Teraz nawet iskry nie ma. Na innej świecy też nie ma, z kabla WN też nie ma iskry, przy innej cewce butelkowej z drugiego sima też nie ma iskry...
Łot te fak, madafaka?!
Wiecie, a ja już taki zaciesz, że odpalił...
Pomóżcie co to może byc. Wszystkie styki między kablami przeczyściłem, też nic nie dało...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:39, 01 Maj 2012    Temat postu:

Skoro doszedłeś do cewki WN to zostają dwie rzeczy a konkretnie trzy Wide grin
Impulsator, cewka zapłonowa, moduł.

Odłącz od modułu styk 2, może gdzieś robi zwarcie do masy.

Jak sprawdzić inne elementy znajdziesz tu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/rozwiazywanie-wszystkich-problemow-z-zaplonem-elektronicznym,25036.html


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 19:39, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:45, 01 Maj 2012    Temat postu:

A powiedz mi, jak wygląda ten moduł, bo tam są 3 takie skrzyneczki...
A styk 2 to jaki?
Jestem zielony w tych sprawach, jeżeli chodzi o zapłon elektroniczny ;p Pierwszy raz w ogóle go na oczy widziałem, a co dopiero rozrusznik w simie, który działa ;p
Pragnę wspomnieć, ze nie mam żadnych stroboskopów, czujników zegarowych itp... Mam ściągącz magneta, wkrętaki, klucze oczkowe i nasadowe, grzechotki, kombinerki, szczypce i młotek :]

Wiecie co, porobię jutro foty, co tam jest... Wiem, ze jest elba, ale nie podłączona, bo za nią jest normalny przerywacz kierunków, na którym migają jak w samochodzie ;p
Jest jeszcze przy aku taki prostowniczek i coś jeszcze jest za owiewką, ale to jutro porobie foty Happy I dzięki Pustack za pomoc, choć mało z tego rozumiem Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez Benzine dnia Wto 21:21, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:59, 01 Maj 2012    Temat postu:

Zajrzyj do tego tematu do którego dałem link tam jest w miarę jasno wytłumaczone, chyba że nadal za ciemno to ok, pisz tu Happy

Moduł zapłonowy to takie coś: http://allegro.pl/simson-wzmacniany-bezstykowy-modul-zaplonowy-gwara-i2290203400.html

Odnośnie aukcji to dupa lala z tym wzmacnianiem - taki chwyt marketingowy Happy

Elba nie jest potrzebna do zapłonu.
Aby silnik z zapłonem elektronicznym odpalił musisz mieć:
-silnik
-iskrownik z cewką zapłonową i impulsatorem ( czerwona, żółta lub czarna kostka, wychodzą z niej dwa przewody - jeden do masy, drugi oryginalnie niebieski do styku 3 modułu
- moduł
-cewkę WN
-kabel,fajkę świecę.

Styk 2 to po prostu, styk 2 w module. Do zapalenia silnika nie musi on być podpięty bo on jest potrzebny tylko przy gaszeniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:27, 01 Maj 2012    Temat postu:

W miarę już ogarniam Wink (1)
Jutro to obejrzę.
Czytałem cały temat, rozumiem tak 5 przez 10 bo elektrykiem nie jestem Wink (1)
Jak sprawdzić, czy impulsator jest sprawny? Da się go oddzielnie kupić? Na allegro wpisywałem "impulsator" i nie było Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:31, 01 Maj 2012    Temat postu:

Z nim jest największy problem bo żeby go wymienić trzeba kupić go razem z podstawą iskrownika i trzeba potem przekładać cewki.
Można naprawić stary ale to jednak wymaga trochę wiedzy i umiejętności.

Jak go sprawdzić, to jest opisane w linku który podałem wyżej Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:56, 01 Maj 2012    Temat postu:

Ale to tak nagle by poszło, czy możliwe, ze gdzieś jakieś zwarcie się zrobiło? Bo przed rozebraniem jeździłem na nim, potem nagle zgasł, ale myslałem, ze to wina braku paliwa, lecz po spuszczeniu resztki z baku okazało się, że jest ponad 0,5L...
To teraz prosiłbym tak w skrócie:
Cewkę sprawdziłem, więc nie trzeba.
Napisz mi jak sprawdzić ten moduł, cewkę zapłonowa i impulsator. Ja sobie pożyczę omomierz i voltomierz jak będzie trzeba i sprawdzę co trzeba kupić nowego, tylko napisz mi tak w skrócie Wink (1) Bardzo proszę


Ostatnio zmieniony przez Benzine dnia Wto 22:59, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:12, 02 Maj 2012    Temat postu:

Nadal mam wrażenie że nawet nie otworzyłeś linku o rozwiązywaniu problemów z elektronikiem.

W skrócie się nie da, bo bym musiał kopiować obrazki żebyś zrozumiał i przepisywać tamten temat a to bez sensu - przeczytaj fragmenty które ciebie dotyczą i bedzie git Wink (1)

Tam jest opisana zasada działania, także co nieco można zrozumieć.

Cewka zapłonowa wytwarza napięcie podczas kopania w starter. Powinno ono wynosić w granicach 100V przy kopnięciu. Opór cewki zależy od grubości rdzenia:
W instrukcji jest podane, że są 2 rodzaje cewek NN zapłonowych:
- z rdzeniem o wysokosci 15 mm mają rezystancję 500-600 omów
- z rdzeniem o wysokości 18 mm mają mieć 650-780 omów
(dopisek: Syzyf)


Napięcie z tej cewki jest podawane na styk 14 modułu i prostowane przed diodę prostowniczą 1N5408. Również w temacie jest opisane jak ją sprawdzić.

Z modułu musisz jeszcze sprawdzić czy kondensatory trzymają napięcie ( też jest opisane ) oraz czy tyrystor działa poprawnie tzn otwiera się po podaniu impulsu na bramkę czyli styk 3 ( przewód od impulsatora ) - wszystko jest opisane.

Impulsator - można zmierzyć jego opór ( do mierzenia oporu nie trzeba kopać w starter ) - również jest opisane. Można go też sprawdzić razem z tyrystorem wykonując prosty test - też jest opisane jak to zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:25, 02 Maj 2012    Temat postu:

Czytałem i to nawet 2 razy, zaczynam co nieco kapować, dzięki Pustack Wink (1) Ale wydaje mi się, że moduł w ogóle tam nie jest podłaczony :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:13, 02 Maj 2012    Temat postu:

No bez modułu będzie co najmniej ciężko odpalić silnik Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:17, 02 Maj 2012    Temat postu:

Dobra majster, siedziałem od rana, ogarnałem miernik i oto moje wnioski:
Najpierw zacząłem od "zbadania" kondensatorów, nic nie pokazywało, więc wziąłem się za cewkę zapłonową w iskrowniku.
Przy solidnym kopnięciu napięcie wynosiło koło 10V, bujało się-czasem 7-8 czasem 10 a czasem 12-13.
Ale sprawdziłem jeszcze rezystancje cewki. Przy kopnięciu i podłączeniu masy opór czasem dochodził do 500, czasem do 700 i zaraz spadał do 30-32 omów. To było przy solidnym kopniaku, przy takim lekkim, jak normalnie odpala sie motor, to dochodziło do 200, czasem 250.
Nie wiem co mam z tego wnioskować... Odłączenie styku 2 też nic nie pomogło Wink (1)
Liczę na Ciebie, na jakieś wskazówki :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:16, 02 Maj 2012    Temat postu:

Przecież pisałem że do sprawdzenia oporu nie trzeba kopać w starter bo to nic nie daje :!

Opór nie ma prawa się wahać. Po prostu, podchodzisz do sima tak jak stoi, jeden koniec miernika do masy a drugi do przewodu który wychodzi z cewki i obserwujesz wskazanie. Jeśli wynik skacze to sprawdź czy styki miernika mają dobry styk z masą i przewodem cewki.

Zmierz ten opór jeszcze raz, prawidłowo.

Spróbuj też ponownie zmierzyć napięcie podczas kopania. Miernik ustaw na zakres napięcia przemiennego do 750V lub 200V.


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Śro 20:17, 02 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:32, 02 Maj 2012    Temat postu:

Dobra majster, jutro z rana sprawdzę Wink (1)
A do zmierzenia oporu to jak ustawić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:19, 03 Maj 2012    Temat postu:

Na zakres pomiaru oporu, na zakres 200 ohm.
Miernik podłączasz między masę a niebieski przewód z impulsatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:26, 03 Maj 2012    Temat postu:

Ale to ja mam mierzyć opór cewki, czy impulsatora?
Mierzyłem napięcie cewki NN oraz jej opór (to co mi wyszło powyżej napisałem), za impulsator się nie brałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin