Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zgubiona iskra!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:31, 03 Maj 2012    Temat postu:

Opór zmierz tego i tego i podaj wyniki.
Niemożliwe żeby opór cewki raz ci wyszedł 700 a raz 32 :O. bez jaj.

Przypominam, że jak mierzysz opór to nie kop w starter.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:05, 03 Maj 2012    Temat postu:

Opor cewki waha sie kolo 30,6 omow, napiecie przy kopaniu, gdy miernik ustawilem na ACV 200 wynoli 5-8, opor impulsatora skacze od 14,5 do 17
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:10, 03 Maj 2012    Temat postu:

Napięcie mierzone na cewce powinno podczas kopnięcia podskoczyć do około lub nawet ponad 100V potem spaść.

Jeśli napięcie podczas kopania wynosi tylko max 8V, a opór 30ohm to na 95% to cewka zapłonowa jest przyczyną problemu.

Opór impulsatora - w normie, nie widzę przeciwwskazań Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:21, 03 Maj 2012    Temat postu:

czyli cewka zaplonowa...Powiedz co moglo byc przyczyna? Dasz jakis link na allegro zebym zlej nie kupil? ;p i wielkie dzieki Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:27, 03 Maj 2012    Temat postu:

Najpewniej jak kupisz u p.Kniazia. Pozycja 87 - 25 zł.

Nie wiem co mogło być przyczyną, może jeśli była już stara to po prostu przepalenia między zwojami cewki...
Jeśli była by to nowa cewka to można by było przypuszczać że to wina zbyt silnych magnesów magneta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:31, 03 Maj 2012    Temat postu:

nie no stary jestes gosc Wink (1) dzieki ale nie zamykajcie jeszcze ;p
EDIT: Jak wymienie cewke to trzeba na nowo zaplon w tym ustawiac? Czy jak sobie zaznacze na iskrowniku to bedzie git?


Ostatnio zmieniony przez Benzine dnia Czw 12:02, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:18, 03 Maj 2012    Temat postu:

Mam pewien problem. Która to zapłonowa, bo zapomniałem Wide grin
Wydaje mi się, ze cewka numer 1, ale nie jestem pewien, oraz zerknijcie na to magneto, coś z nim nie tak, ale wydaje mi się, że żadnego kawałka nie widziałem, więc takie chyba było, a na nim jeździł.


Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:29, 03 Maj 2012    Temat postu:

Magneto jest takie jak ma być - te wzorki wycięte w magnesach są właśnie potrzebne do spowodowania impulsu w impulsatorze.

Może trochę teorii: Impulsator składa się z dwóch cewek nawiniętych przeciwsobnie.
Gdy pełne magnesy kręcą się wokół impulsatora to w tych cewkach indukują się napięcia które się wzajemnie znoszą. Gdy natomiast koło impulsatora przechodzi ten wzorek wówczas indukuje się napięcie tylko w jednej cewce co powoduje wyzwolenie impulsu, podanie go na styk 3 modułu i w konsekwencji iskrę na świecy.

Cewka zapłonowa to cewka nr 3. Po lewej od impulsatora.
Powtórz jeszcze raz pomiary napięcia przy kopnięciu, oraz pomiar oporu właśnie dla cewki 3.

Wystarczy że zaznaczysz sobie cienką, wyraźną kreskę przez iskrownik i karter, zdejmiesz iskrownik, wymontujesz cewkę, założysz nową i iskrownik ustawisz tak aby zrobione wcześniej kreski się pokrywały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:28, 04 Maj 2012    Temat postu:

Ok miszczu, jutro powtórzę, tam to jest ten czerwony kabel i idzie chyba do styku 14 w module (obok styku 2) o ile pamiętam.
Dlaczego ta cewka jest owinięta.
Dzięki, że mnie oświeciłeś z tym magnetem Wink (1) Może nagram filmik jak to mierzę, byś dokładnie widział ten pomiar Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:38, 04 Maj 2012    Temat postu:

Tak, przewód z tej cewki ma iść do styku 14 modułu.
Cewka jest owinięta pewnie dlatego, że składa się z wielu zwojów bardzo cienkiego drutu. To owinięcie ma chronić drut przed przypadkowym przerwaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:19, 04 Maj 2012    Temat postu:

Dobra majster. Nagrałem filmik. Początkowo ten opór coś był wysoki, jak nigdy dotąd, ale zaraz znów zmalał do 30 ;p
http://www.youtube.com/watch?v=DB_ZGSjA_EQ

Oceń co o tym myślisz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:30, 04 Maj 2012    Temat postu:

Mmm jakie płytki w garażu Wide grin Lepsze jak u mnie w kuchni Wide grin


Hmmm...
Z tym oporem to mi tak wygląda jakby coś gdzieś nie stykało..
Dopchnij przewody w mierniku. Styk miernika który dajesz do kabla wychodzącego z cewki daj bezpośrednio co wyjścia cewki ( tam gdzie kończy się drut cewki ).

Co do napięcia to jest dużo za małe... Nie jestem tylko pewny czy nie trzeba w mierniku przepiąć czerwonego przewodu do wolnego gniazda które jest na tym, gdzie masz teraz wpięty czerwony - sprawdzę to i napiszę.

EDIT:
Sprawdziłem już, ale nie trzeba nic przepinać w mierniku.
Powtórz jeszcze ten pomiar oporu zaraz przy wyjściu cewki.

Dla porównania wrzucam dwa filmiki:

- pomiar napięcia cewki: http://www.youtube.com/watch?v=-GfIgCTyjcg&feature=youtu.be

- pomiar oporu impulsatora:
http://www.youtube.com/watch?v=j3deuNTiuSQ&feature=youtu.be


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pią 17:08, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:09, 04 Maj 2012    Temat postu:

Czyli mam ściągnąć magneto, aby zmierzyć ten opór? Nie wiem gdzie kończy się cewka, pewnie trzeba do tego iskrownik zdjąć ;p
Ale jesteś pewien, że to ona padła?
Bo jakoś napięcie u Ciebie na filmiku idzie w górę jak szalone, a potem spada, gdzie przy kopaniu mnie napiecie jest takie, jak u Ciebie w tym momencie jak spada Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:45, 04 Maj 2012    Temat postu:

Najpierw zaznacz sobie kreski na iskrowniku i karterze żebyś nie musiał ustawiać zapłonu.
Zdejmij iskrownik i z jego drugiej strony będzie wyjście cewki zapłonowej tzn punkt łączenia drutu cewki z przewodem wychodzącym.
Zmierz opór między iskrownikiem a tym punktem łączenia.

Na 100% pewny nie jestem czy to wina cewki ale na 95% tak Happy
Jeśli te pomiary się potwierdzą tzn taki mały opór i małe napięcie to cewka do wymiany.

U mnie na filmie napięcie rośnie tzn jest najwyższe wtedy gdy magneto osiąga najwyższe obroty podczas kopnięcie, potem napięcie spada bo magneto zwalnia i zatrzymuje się.
Skoro najpierw doszło napięcie do wartości ok. 130V, to logiczne że potem musi spać, wiec na mierniku pokazują się potem wartości niższe jak: 70, 30, 10 i w końcu 0.

Właśnie teraz porównując mój film z twoim widać że twoje napięcie przy max kopnięciu jest dużo niższe niż u mnie - to przemawia za uszkodzeniem cewki.

Sprawdź jeszcze ten opór i będziemy wiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:19, 04 Maj 2012    Temat postu:

Jasne panie majstrze! Wink (1)
Jutro z samego rana pójdę sprawdzić, bo teraz nie dam rady już, bo samochodem muszę z garaży wyjechać. To do jutra :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin