Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Iskra na przerywaczu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:38, 12 Maj 2012    Temat postu: Iskra na przerywaczu

Zdrastwuitie!
Mam pewien problem, a raczej niewiedzę.
Zacznę tak. Niedawno w moim simsonie (który jest zatarty) poszedł kondensator, nie wkręcał się w ogóle. Wymieniałem go na nowy ale postąpiłem trochę według ruskiego patentu kolegi Wide grin Z racji tego, ze pożyczyłem ściągacz magneta takiemu koledze, do którego mam 15km, ominąłem iskrownik. Czyli po prostu nowy kondensator taśmą do ramy koło cewki butelkowej i kabelek do tej cewki podłączyłem i simek działał jak należy. Zrobiłem 500m i się zatarł :] Ale to mniejsza z tym...
Teraz odzyskałem ściągacz i postanowiłem założyć ten kondensator w normalne miejsce, czyli do iskrownika. Przy okazji wymieniłem przerywacz, bo tamten jakiś chiński i krzywo młoteczek uderzał Wide grin zrobiłem na nim 400km 8O :P
Więc dalej. Założyłem przerywacz MZA, ten kondensator dałem do iskrownika (Made in Germany) i co patrze-kręcąc magnetem jest DUPNA iskra na przerywaczu... Wkurzyłem się, bo to pewnie coś z kondensatorem. Ściągnąłem magneto, odkręciłem kabelki od kondensatora i staranniej założyłem Wide grin Też nic to nie dało.
Pragnę wspomnieć w moim zażaleniu co do mechaniki Simsona, że nie mam podłączonej cewki butelkowej zastanawiam się, czy to mogło być przyczyną występowania tak dużej iskry na przerywaczu.
Piszę, po to, by się spytać, czy to normalne Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:21, 12 Maj 2012    Temat postu:

Sprobuj podlaczyc na 2 kondensatory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:50, 12 Maj 2012    Temat postu:

2 nowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:17, 12 Maj 2012    Temat postu:

Niech bedzie ten jeden w zaplonie, do niego dolaczasz kabelek ktory wyprowadzasz na zewnatrz silnika (najlepiej do puszki, gdzies kolo akumulatora), do kabelka podlacz kondedensator, najlepiej od fiata 126p, a do jego obudowy podlacz mase. Mi pomoglo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:31, 12 Maj 2012    Temat postu: Re: Iskra na przerywaczu

stasiu007 napisał:
Sprobuj podlaczyc na 2 kondensatory.

A dlaczego nie 3 albo 5? Skoro ma być pojemność 0,22uF to tyle ma być, czyli jeden kondensator i kropka.

Benzine napisał:
nie mam podłączonej cewki butelkowej

Sam sobie tworzysz sztuczne problemy, bo brak cewki butelkowej, to brak obciążenia cewki niskiego napięcia. Jest to spora różnica w warunkach pracy, bo cewka butelkowa ma rezystancję uzwojenia pierwotnego tylko kilka omów (duże obciążenie). Przez to amplituda napięcia na stykach przerywacza znacząco wzrasta i może skutkować iskrzeniem.
Podłącz cewkę butelkową i wtedy sprawdzaj.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 20:33, 12 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:04, 12 Maj 2012    Temat postu:

No ale bierz pod uwage ze jeden z nich nie jest w 100% sprawny i co wtedy? Rzadko jest tak zeby nowy ze sklepu byl w 100% sprawy, takie teraz robia.

Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Sob 22:32, 12 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:58, 12 Maj 2012    Temat postu:

Dzięki Syzyf Happy Po prostu myślałem, że brak cewki butelkowe nie ma żadnego znaczenia Wink (1) Jutro to sprawdzę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:31, 12 Maj 2012    Temat postu:

stasiu007 napisał:
No ale bierz pod uwage ze jeden z nich nie jest w 100% sprawny i co wtedy? Rzadko jest tak zeby nowy ze sklepu byl w 100% sprawy, takie teraz robia.


Jaka wiec pojemnosc uzyskasz z dwoch nie w 100% sprawnych kodendensatorow? Jak okreslic % sprawnosci nowego kondensatora? Jak w zasdzie okreslac sprawnosc kondensatora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:24, 13 Maj 2012    Temat postu:

Patrzysz czy iskrzy na przerywaczu. To takie trudne? Gdy masz jeden kondensator i Ci iskrzy podlaczasz drugi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:10, 13 Maj 2012    Temat postu:

Stasiu007 - rola kondensatora nie polega jedynie na tłumieniu iskrzenia na przerywaczu, ale tego najwyraźniej nie wiesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:37, 13 Maj 2012    Temat postu:

Znam zadanie kondensatora-gromadzi nadmiar ladunku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin