Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
śruty ze skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:24, 11 Wrz 2010    Temat postu: śruty ze skrzyni

Witam. W moim simsonie wyskakują biegi . Rozpołowiłem silnik i w skrzyni mam 12 dużych śrutów i 2 małe a ma być 4 małe. Mam już wszystkie śruty . 2 małe śruty mają wejść do jednej dziurki , czy tak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:53, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Tak, czyli powinny być 4 małe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:09, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Jeszcz takie pytanie. Czwórki wrzucić nie mogę dopiero jak cofnę wodziki od biegów wtedy czwórka jest ale wyskakuje. Za daleko ten wodzik wychodzi. Czy to wina braku 2 małych śrutów? Muszę się dowiedzieć dokładnie bo dzisiaj już 2 razy składałem silnik. Już jeste rozłożony poraż 3 i chce to dobrze zrobić. I małe pytanie odnośnie wolnych obrotów na biegu jalowym . Gaznik dobrze ustawiony. Dodam też że na niektórych świecach pali na kopa a nie chce dobrze jechać. Na innych znowu muszę dużo razy kopnac by odpalil po czym jedzie normalnie. Czy to może być wina którejś z cewek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:30, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Rola tych małych kulek polega na "utrzymaniu biegu na miejscu", poprzez dociskającą je do wgłębień na popychaczu, sprężynkę na wałku zdawczym. Jeśli więc nie będą po 2 kulki w każdym otworze, to biegi mogą wyskakiwać.
Odnośnie świec i jej wpływu na takie zachowanie, to niestety nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:49, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Dzięki wielkie za pomoc:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:15, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Pamietaj o zachowaniu wszystkich luzów bo potem może być zonk...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:50, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Silnik został złożony . 1-2-3 i wszystkie luzy są . Tylko mam mały problem z 4. Nie wiem jak poszczególne części aparatu się nazywają więc . . . To coś zaznaczone na czerwono zahacza o to coś niebieskie . Czy to zielone musi być (to ze sprężynka)? Bo bez tego czwórkę mogę bez problemu wrzucić .

http://img137.imageshack.us/i/aparat.jpg/

Przed rozpołowieniem silnika wszystkie biegi chodziły . Może wałek od kopniaka źle założyłem bo na nim znajduję się to coś czerwone . Sorki za głupie opisanie . :}
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:50, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Czerwone (automat zm. biegów) i zielone (łącznik) muszą zostać Wink (1)
Może masz coś źle złożone - zobacz w tym temacie, w którym jest kilka zdjęć mechanizmu zmiany biegów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:58, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Spróbowałem bez tego zielonego i wszystko chodzi bez problemów. Dodam też że nie dałem podkładki . Od strony najmniejszego trybu , na samym końcu koło sprezynki ze śrutami . Może być tego wina?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:49, 13 Wrz 2010    Temat postu:

To co usunąłeś pełni podobną funkcję, jak rowki na popychaczu (baranku) i te małe kulki - stabilizuje wbity bieg w danym położeniu. Jak masz silnik na stole, to może wszystko działać ale w trakcie jazdy pewnie nie bardzo. Skoro producent taką podwójną "stabilizację" zastosował, to pewnie powinna być.
Choć mój teściu jak naprawiał zegarki, to mu zawsze jakieś części nadmiarowe zostawały a zegarek chodził Wink (1)
Ta podkładka na końcu jest separatorem między zębatką 4 biegu a segerem utrzymującym całość na wałku zdawczym. Sam seger będzie też to trzymał, jednak jest wąski, będzie się ścierał itp. A jak kiedyś strzeli, to ...
Zapewne będzie też większy luz od przepisowego 0,1 mm (+0,4), bo podkładka ma 1 mm grubości. Skoro już kroiłeś silnik, to trzeba było ją dać. Ale wydaje mi się, że nie powinno to mieć wpływu na samo zmienianie biegów - raczej regulacja. Weź też pod uwagę, że trochę inaczej wygląda przełączanie biegów w silniku na stole a inaczej, gdy motor jedzie i tryby w skrzyni się kręcą.
U mnie przy składaniu nie chciała wchodzic jedynka i regulowałem skrzynię kilka razy. Na koniec ustawiłem przepisowe 46,6 mm i podczas jazdy okazało się OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:48, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Powiem tak. Silnik jest już w ramię. Biegi wszystkie wchodzą bez tego zielonego. Podczas jazdy też nie ma problemów. Podczas weekendu 3 razy rozpoławialem silnik. Może obejdzie się bez tej podkładki . Jak nie to trzeba będzie rozkręcac ponownie. Ale to dopiero w przyszłym weekendzie. Jest w ogóle sens rozpolawiac silnik z powodu braku tej podkładki ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:31, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Rozwaliliscie mnie tym troche.

Grzebiecie w automacie, grzebiecie z wybierakiem, a to wszystko ma chodzic jak nalezy, wystarczy troche poregulowac. Osobiscie mialem 2 przypadki, ze mimo regulacji nie bylo efektu, pierwszy, to urwana sruba, ktora trzyma ten element, ktory sie reguluje, a drugi, to zbyt duze luzy na tym wlasnie elemencie. Jezeli mimo wszystko nie masz takich usterek, wystarczy poregulowac. Jezeli bieg wchodzi, a wyskakuje, lub trzymajac dzwignie do oporu bieg chrobocze, a nie chce zaskoczyc, nalezy wylacznie regulowac.

Usuniecie podkladki z walka zdawczego nie powinno miec wplywu na wbijanie i wyskakiwanie biegow, chyba, ze tryb przemiesci sie osiowo na tyle, ze kulki, nie wejda we wpusty w nim.


Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Pon 14:33, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:20, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Jak można wyregulować to skrzynie? Ta sróbka co jest pod gaznikiem, mam ja odkręcić i co dalej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszkal
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:59, 13 Wrz 2010    Temat postu:

http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/regulacja-skrzyni-biegow,8809.html <- Przeczytaj ten temat,powinno Ci to pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:34, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Dzięki za pomoc. Odezwę się w weekend. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin