Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

śruty ze skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:24, 11 Wrz 2010    Temat postu: śruty ze skrzyni

Witam. W moim simsonie wyskakują biegi . Rozpołowiłem silnik i w skrzyni mam 12 dużych śrutów i 2 małe a ma być 4 małe. Mam już wszystkie śruty . 2 małe śruty mają wejść do jednej dziurki , czy tak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:53, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Tak, czyli powinny być 4 małe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:09, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Jeszcz takie pytanie. Czwórki wrzucić nie mogę dopiero jak cofnę wodziki od biegów wtedy czwórka jest ale wyskakuje. Za daleko ten wodzik wychodzi. Czy to wina braku 2 małych śrutów? Muszę się dowiedzieć dokładnie bo dzisiaj już 2 razy składałem silnik. Już jeste rozłożony poraż 3 i chce to dobrze zrobić. I małe pytanie odnośnie wolnych obrotów na biegu jalowym . Gaznik dobrze ustawiony. Dodam też że na niektórych świecach pali na kopa a nie chce dobrze jechać. Na innych znowu muszę dużo razy kopnac by odpalil po czym jedzie normalnie. Czy to może być wina którejś z cewek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:30, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Rola tych małych kulek polega na "utrzymaniu biegu na miejscu", poprzez dociskającą je do wgłębień na popychaczu, sprężynkę na wałku zdawczym. Jeśli więc nie będą po 2 kulki w każdym otworze, to biegi mogą wyskakiwać.
Odnośnie świec i jej wpływu na takie zachowanie, to niestety nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:49, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Dzięki wielkie za pomoc:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:15, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Pamietaj o zachowaniu wszystkich luzów bo potem może być zonk...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:50, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Silnik został złożony . 1-2-3 i wszystkie luzy są . Tylko mam mały problem z 4. Nie wiem jak poszczególne części aparatu się nazywają więc . . . To coś zaznaczone na czerwono zahacza o to coś niebieskie . Czy to zielone musi być (to ze sprężynka)? Bo bez tego czwórkę mogę bez problemu wrzucić .

[link widoczny dla zalogowanych]

Przed rozpołowieniem silnika wszystkie biegi chodziły . Może wałek od kopniaka źle założyłem bo na nim znajduję się to coś czerwone . Sorki za głupie opisanie . :}
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:50, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Czerwone (automat zm. biegów) i zielone (łącznik) muszą zostać Wink (1)
Może masz coś źle złożone - zobacz w tym temacie, w którym jest kilka zdjęć mechanizmu zmiany biegów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:58, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Spróbowałem bez tego zielonego i wszystko chodzi bez problemów. Dodam też że nie dałem podkładki . Od strony najmniejszego trybu , na samym końcu koło sprezynki ze śrutami . Może być tego wina?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:49, 13 Wrz 2010    Temat postu:

To co usunąłeś pełni podobną funkcję, jak rowki na popychaczu (baranku) i te małe kulki - stabilizuje wbity bieg w danym położeniu. Jak masz silnik na stole, to może wszystko działać ale w trakcie jazdy pewnie nie bardzo. Skoro producent taką podwójną "stabilizację" zastosował, to pewnie powinna być.
Choć mój teściu jak naprawiał zegarki, to mu zawsze jakieś części nadmiarowe zostawały a zegarek chodził Wink (1)
Ta podkładka na końcu jest separatorem między zębatką 4 biegu a segerem utrzymującym całość na wałku zdawczym. Sam seger będzie też to trzymał, jednak jest wąski, będzie się ścierał itp. A jak kiedyś strzeli, to ...
Zapewne będzie też większy luz od przepisowego 0,1 mm (+0,4), bo podkładka ma 1 mm grubości. Skoro już kroiłeś silnik, to trzeba było ją dać. Ale wydaje mi się, że nie powinno to mieć wpływu na samo zmienianie biegów - raczej regulacja. Weź też pod uwagę, że trochę inaczej wygląda przełączanie biegów w silniku na stole a inaczej, gdy motor jedzie i tryby w skrzyni się kręcą.
U mnie przy składaniu nie chciała wchodzic jedynka i regulowałem skrzynię kilka razy. Na koniec ustawiłem przepisowe 46,6 mm i podczas jazdy okazało się OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:48, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Powiem tak. Silnik jest już w ramię. Biegi wszystkie wchodzą bez tego zielonego. Podczas jazdy też nie ma problemów. Podczas weekendu 3 razy rozpoławialem silnik. Może obejdzie się bez tej podkładki . Jak nie to trzeba będzie rozkręcac ponownie. Ale to dopiero w przyszłym weekendzie. Jest w ogóle sens rozpolawiac silnik z powodu braku tej podkładki ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:31, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Rozwaliliscie mnie tym troche.

Grzebiecie w automacie, grzebiecie z wybierakiem, a to wszystko ma chodzic jak nalezy, wystarczy troche poregulowac. Osobiscie mialem 2 przypadki, ze mimo regulacji nie bylo efektu, pierwszy, to urwana sruba, ktora trzyma ten element, ktory sie reguluje, a drugi, to zbyt duze luzy na tym wlasnie elemencie. Jezeli mimo wszystko nie masz takich usterek, wystarczy poregulowac. Jezeli bieg wchodzi, a wyskakuje, lub trzymajac dzwignie do oporu bieg chrobocze, a nie chce zaskoczyc, nalezy wylacznie regulowac.

Usuniecie podkladki z walka zdawczego nie powinno miec wplywu na wbijanie i wyskakiwanie biegow, chyba, ze tryb przemiesci sie osiowo na tyle, ze kulki, nie wejda we wpusty w nim.


Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Pon 14:33, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:20, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Jak można wyregulować to skrzynie? Ta sróbka co jest pod gaznikiem, mam ja odkręcić i co dalej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszkal
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:59, 13 Wrz 2010    Temat postu:

http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/regulacja-skrzyni-biegow,8809.html <- Przeczytaj ten temat,powinno Ci to pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:34, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Dzięki za pomoc. Odezwę się w weekend. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin