Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Regulacja skrzyni biegów
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matheush
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipy

PostWysłany: Wto 19:58, 08 Kwi 2008    Temat postu: Regulacja skrzyni biegów

Witam, ponieważ niedawno regulowałem to daje taki mału tutorial, opierający się głównie na książce E. Wernera (niekażdy ją ma a tekst może się przydać)...


Cytat:
Sposób regulacji:
1) zdjąć pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy);
2) włączyć 1 bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładką, znajdujące się po prawej stronie korpusu za gaźnikiem;
3)wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego, kołnierz trzpienia musi stykać się z czołem wałka;
4) za pomocą nakrętki współpracującej ze śrubą M8, wyregulować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej przesuwającej klin; w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo - do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką;
5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje się w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8;
6) wyjąć trzpień nastawczy i założyć pokrywę iskrownika.
Jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączanie z biegu wyższego na niższy powoduje samoczynne "wyskakiwanie" biegu, to należy nakrętkę obrócić o 1/2 do 1 obrotu w lewo.
Jeżeli bieg "wyskakuje" podczas przełączania z niższego na wyższy, to nakrętkę należy obrócić w prawo.


Poniżej schematy do wykonania narzędzi:



Osobiście trzpień nastawczy zrobiłem z dużego gwożdzia (tzw. "Józwa" Happy ) obcinając go na wymiar.
Podobnie też, z braku odpowiedniej rurki stalowej klucz nasadowy zrobiłem z blachy 1,5 mm (mogłaby być 2 - 2,5mm, ale takiej nie posiadałem...), wycinając w pasku metalu dwa zęby mające wejść w nakrętkę...

Aha. Zwracam uwagę na dokładne wykonywanie podanych czynności, punkt po punkcie - zaoszczędzi to wam ponownych regulacji...

PS. Jeżeli tekst się przyda, to proszę modów o "przyklejenie" go, żeby nie trzeba było długo szukać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:01, 08 Kwi 2008    Temat postu:

Przyklejam, w nagrodę za taki post ściągam Ci jedno ostrzeżenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ziółek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 16:25, 11 Cze 2008    Temat postu:

Dobrze ze napisałej jak regulowac biegi. Przy regulacji trzeba wrzucic 1 biea ja włąsnie nie mam 1;/ Mam tylko 2 i 3. Mżoecie mi wytlumacz jak w taki wypadku wyregulowac? Z góry dziekuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawek_s51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakliczyn

PostWysłany: Nie 22:15, 20 Lip 2008    Temat postu:

Ja znam prostszą regulacje po prostu przy włączonym 1 biegu i włożonej suwmiarce w wałek zdawczy powinna pokazać 46,6mm, jeżeli jest inny wymiar to regulujemy śruba aż uzyskamy 46,6mm i to jest cała filozofia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamill
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łopuszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:27, 04 Sty 2009    Temat postu:

Mam problem z czwartym biegiem u mojego simka.Wymieniłem wałek od startera i nie ma biegu czwartego,co mam robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek1006
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:18, 26 Lut 2009    Temat postu:

a co zrobic gdy wyregulowalem na 46,6 mm i gdy wrzucam z 1 jeden na 2 to mi wksakuje luz miedzy 2-3 i wogole ciezko znalesc biegi oporcz jedynki ? skrzynia jest w porzadku i mechanizm zmieny biegow tez ? Dodam ze biegi prubuje zmieniac jak najlzej a i tak dzisije sie tak samo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lijosk8
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:00, 02 Mar 2009    Temat postu:

heyka remontowałem silnik .. Poremoncie silnik odpaliłem ale mam problem ze skrzynia ... Mianowicie .. mam pierwszy bieg drugi bieg jest wyczuwalny tylko reką .. Jak jade i próbuje wrzucić dwujkę nie mogę jej znajść tak samo jak z reszta biegów .. Tzn jak nie ma dwujki przerzucam dalej i mam luz .. jak redukuje mam biegi i dalej redukując jest oki .. Tak samo jak ruszając złapie dwójkę to jest reszta biegów .. może macie jakieś pomysły .. Juz prubowałem regulować i nic to nie daje . Pomocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lijosk8
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:28, 05 Mar 2009    Temat postu:

Widze ze muszę sobie sam poradzić ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:42, 05 Mar 2009    Temat postu:

albo jakas część jest wyrobiona albo pozostaje dalsza regulacja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:50, 05 Mar 2009    Temat postu:

lijosk, zdejmij lewa kape, bo najprawdopodobniej do wymiany sprezynka automatu, ta dociskajaca, poluzowana blacha karbowana bebenka, ona jest rozbijana, lub luzny ktorys z aparatow. Sprawdz czy kosa jest mocno wyrobiona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek1006
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:23, 06 Mar 2009    Temat postu:

ja nie moglem znalesc 1 i 2 dlatego ze nie bylo podkladki pod srube tam gdzie sie reguluje skrzynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak162
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:34, 29 Mar 2009    Temat postu:

a u mnie po remoncie odpaliłem przejchałem sie wszystkie biegi byly po zrobieniu okolo 5 km zostałą mi tylko 1. Wyregulowałem tak jak na forum pisze i mam 1 i 4. Co robic???? pomózcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nwchades
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:37, 13 Kwi 2009    Temat postu:

czy mógłby ktoś wysłać mi książke e warnera na e-mail wojtek26@onet.eu??????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dedaj
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:23, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Ziółek napisał:
Dobrze ze napisałej jak regulowac biegi. Przy regulacji trzeba wrzucic 1 biea ja włąsnie nie mam 1;/ Mam tylko 2 i 3. Mżoecie mi wytlumacz jak w taki wypadku wyregulowac? Z góry dziekuje

jak nie masz 1dynki to reguluj śrubką aż 1 będzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek94marko
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:04, 04 Maj 2009    Temat postu:

to wszystko tylko tyle??? to jest cała regulacja???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin