Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Regulacja skrzyni biegów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek1006
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:38, 04 Maj 2009    Temat postu:

tak wystarczy krecic kluczem nastawczym zeby były wszystkie biegi ? a co to nie wystraczy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:36, 17 Cze 2009    Temat postu:

A dla wszystkich nieposiadających odpowiednich przyrządów napiszę od siebie.
Bierzemy klucz 13 i odkręcamy śrubę oporową znajdującą się w lewym karterze. Teraz bierzemy cienki, sztywny drut, bądź śrubokręt i wsadzamy go w rowek śruby do regulowania biegów. Następnie zgodnie z występującym problemem kręcimy:

Nie ma jedynki, występują problemy ze zmianą biegu na niższy - kręć śrubą w PRAWO (jakbyś chciał dokręcić)
Nie ma czwórki, występują problemy ze zmianą biegu na wyższy - kręć śrubą w LEWO (jakbyś chciał odkręcić)

I tak do uzyskania złotego środka, aż wszystkie biegi będą idealnie wchodziły. Robota na 3 minuty.


Ostatnio zmieniony przez Lorden dnia Śro 15:43, 17 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek94marko
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:21, 30 Cze 2009    Temat postu:

a co to jest ten trzpień nastawczy???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matisr50
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHOTYZE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:33, 20 Sie 2009    Temat postu:

koledzy mam podobny problem i nie mam żadnego biegu nic tylko jak baranek pchnąłem z wałka zdawaczego to mi coś wskoczyło podejrzewam3/4 co mam z tym fantem zrobić. Dodam że przed połowieniem silnika wszystko było ok. Czy to możliwe że sprężynka która jest tam przy wybieraku jest źle założona jest trochę krzywa.

Dodam że zakładałem dwie nowe a dwie stare małe kulki na wałek zdawczy. i w rękach jak palcami wyciągam wałek garbaty jest ok po złożeniu nie ma biegów.

HELP ;(


Ostatnio zmieniony przez matisr50 dnia Czw 16:39, 20 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ausdauer
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:12, 11 Paź 2009    Temat postu:

Elo, miałem remont jakieś 2,3 tygodnie temu i od tamtej pory przejechałem z 10 km. po 2 tygodniach stania odpaliłem, ruszam z 1 ok, ale trochę wyskakiwała chce dwójkę a tu zonk, słyszę jak tam coś delikatnie chroboce między trybami ale nic nie załapuje. wcześniej wszystkie były bez problemów a tera tylko 1. Jakim prostym sposobem bez tych trzpieni to wyregulować, bo jeszcze nie miałem okazji w tym grzebać. podejżewam że muszę pokręcić w lewo tą nakrętką pod gaźnikiem, ale czy w środku jest jakiś mechanizm, sprężynka co to naciągnie? jak to potem zablokować żeby się nie odkręciło?

Ostatnio zmieniony przez ausdauer dnia Nie 14:15, 11 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ausdauer
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:52, 13 Paź 2009    Temat postu:

mam tylko jedynkę, która mi wyskakuje i muszę ją pare razy wciskać, a o dwójce można zapomnieć, naciskam do góry do oporu a tam tylko słychać delikatne chrobocenie.
Czyli mam włączyć jedynkę, włożyć gwóźdź w ten otwór na którym znajduje się zębatka i napęd ślimaka, pchać go na chama, kręcić tą śrubką pod gaźnikiem w lewo i to wszystko? jak tak robie to po przełączeniu na 2 ta śrubka się odsuwa od kartera i drgania silnika powodują się jej kręcenie.
MOŻE ktoś to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie??!! lub powiedzieć co robię źle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:37, 01 Lis 2009    Temat postu:

Wczoraj regulowałem swojego sima, ale dziś chyba będę musiał poprawić to. Czy podczas kręcenia tą nakrętką oporową (gdy jest na tym pierwszym biegu i wajcha w dół) powinien się poruszać baranek w wałku? Jak wczoraj regulowałem (nie założony był jeszcze dekiel, ale to chyba różnicy nie robi) to podczas kręcenia się nie przesuwał, tylko dopiero po włączeniu jeszcze raz biegu. Tak powinno być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ausdauer
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:08, 01 Lis 2009    Temat postu:

tu odpowiadanie jest zakazane..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RedShadoW
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:20, 28 Gru 2009    Temat postu:

a jesli niema zadnego biegu to znaczy ze co??? Lepiej wyregulować czy od razu rozpolowic silnik i sprawdzicz czy wszystko ok??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chmieloo882
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: nie

PostWysłany: Pią 17:19, 08 Sty 2010    Temat postu:

Mam pytanie co do skrzyni biegów w ismku. Robiłem remont kapitalny silnika w simku wymiana wału łozyk itp.ROzbierałem tez skrzynie co do ostatniego trybu nasmarowałem ja i złozyłem jak jest pokazane na filmiku . I teraz mam mały problem silnik jest w kupie biegi w prawdzie cztery wchodza tyko jest tak ZE MIEDZY 2 A 3 BIEGIEM MAM LUZ I MIEDZY 3 A 4 TEZ MAM LUZ I TEN 4 BIEG NIE ZAWSZE ZASKAKUJE MUSZE TROCHE SIE POMECZYC I ON WSKOCZY ... Wczesniej miałem luz tylko miedzy 1 a 2 biegiem . Wprawdzie motorek jeszcze nie był odpalany sprawdzałem ja tak jak by na sucho tą skrzynie ale wydaje mi sie ze jest cos nie tak ?

Ostatnio zmieniony przez Chmieloo882 dnia Pią 17:23, 08 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jozin13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:13, 01 Lut 2010    Temat postu:

witam mam pytanie bo w moim simku pekl mi ten walek co biegi wybiera i go wyjolem i zalozylem nowy mniejsza z ty ale przy zmianie wylecialy mi kulki i kolega poradzil mi abem je wlozyl na samar i sie udalo tylko zamisat tych 4 naj mniejszych wlozylem 2 bo reszty nie moglem ma to jakie znaczenie w biegach??? z gory dziekuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soccerc1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:21, 07 Lut 2010    Temat postu:

Witam . mam pytanie ta podkładka musi być tam pod gaźnikiem pod śrubę na klucz 13?


Jak nie mogłeś włożyć? musisz mieć wrzucony jakiś bieg jak dobrze pamiętam i ci wchodzą bez problemu .muszą być 4 bo ci będą biegi wylatywać (sam to sprawdziłem) a taki kulki można łatwo dostać np jak masz w rowerze pod kierownicą


Ostatnio zmieniony przez soccerc1 dnia Nie 9:47, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soccerc1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:11, 17 Lut 2010    Temat postu:

wyregulować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej przesuwającej klin; ? o co chodzi w tym punkcie jaki klin o co chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukien
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:10, 12 Kwi 2010    Temat postu:

Mam parę pytań w sprawie regulacji:

  • Czy jak regulujemy biegi, i mamy to 46,6 już ustawione, to mamy jeszcze obrócić tą tulejką o jeden obrót w prawo?
  • Jak mam wyregulować skrzynię biegów, jeśli 1 nie mam ;/?

Z góry dzięki za odpowiedź.[/list] :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ausdauer
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:03, 14 Kwi 2010    Temat postu:

dokładnie nie pamiętam, ale chyba trzeba przekręcić.
Jeśli nie masz 1, to włóż ten trzpień z boku i tulejką pokręć z 2 obroty w lewo, powinno się tam w środku coś przestawić (też nie miałem 1). Co chwila też naciskaj wajchę od biegów aż wskoczy. Wink (1) Metoda prób i błędów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin