Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja skrzyni biegów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
floweer1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dzielów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:55, 25 Kwi 2010    Temat postu:

Mam problem, podczas normalnej spokojnej jazdy chciałem wrzucić z 3 na 4 i wał;( Cały czas wrzucało mi na luz miedze 3 a 4 i odczuwalna była "blokada" 4. biegu. Czy moze to byc spowodowane rozregulowaniem?? Bo miałem bardzo podobnie w piatek i musiałem na nowo zaspawać śrubkę regulacyjna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ausdauer
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:04, 28 Kwi 2010    Temat postu:

floweer1 napisał:
musiałem na nowo zaspawać śrubkę regulacyjna.
że co zrobić!!!???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:24, 28 Kwi 2010    Temat postu:

no zaspawać tak aby nie odkręciła się
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ausdauer
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:50, 03 Maj 2010    Temat postu:

tego nie powinno się spawać... nie można dać kontry albo dokręcić ile sił w łapach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:12, 02 Lis 2010    Temat postu:

U mnie problem znów powrócił :/ biegi wskakują bardzo lekko a wyskakują nawet od wibracji już nie wiem co z tym zrobić gdy wbijam jedynkę czasami musze nawet 3 razy próbować bo wchodzi 4 ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek-96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:54, 30 Maj 2011    Temat postu:

koledzy ja też mam problem ze swoją skrzynią.. regulowałem zgodnie z opisem na forum ale dalej nie moge znaleźć 1 biegu, patrząc na mechanizm po sciągnięciu dekla 1 bieg niby jest lecz nie jest przekazywany napęd.. a jeśli już wejdzie to podczas jazdy zeby zmienić na 2 bieg musze dac 3 i dopiero 2 bo tak to nie przekazuje napędu.. podobnie jest z 3 biegiem, a najgorsze jest to ze w ten sposób nie moge włączyc 4 biegu.. Jak myślicie co może byc tego przyczyną??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:41, 09 Cze 2011    Temat postu: Re: Regulacja skrzyni biegów

matheush napisał:

5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje się w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8;


Właśnie oglądnąłem film niemiecki o składaniu i regulacji silnika. Mówią tam że należy obrócić w prawo o półtora a nie jeden obrót jak pisze kol. matheush.



Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marshal
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:16, 09 Cze 2011    Temat postu:

Ja nie mogę. Wiesz co to regulacja? Każdy silnik reguluje się inaczej i to, że niemiec przekręcił 1,5 obrotu nie znaczy, że ty też masz tak zrobić. Może u ciebie wystarczy pół obrotu, może 5 obrotów.

Weźcie ludzie zacznijcie myśleć. Rozumiem słońce, upał, ale przed wejściem na forum może weźcie zimny prysznic żeby schłodzić wasze dziwne myśli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:03, 09 Cze 2011    Temat postu:

W taki sposób to możesz sobie regulować rozrzutnik obornika a nie silnik.
:budzjelopa

Są zasady regulacji które ktoś z inżynierów opracował, nie z własnego widzimisie, ale na podstawie projektu silnika w którym elementy są zwymiarowane i podlegają pewnym tolerancjom.
Według książki serwisowej według której nakręcono ten film punktem wyjściowym regulacji jest 1,5 obrotu a to że u kogoś może to być więcej lub mniej wynika tylko z przekroczenia progu zużycia podzespołów co oznacza że któryś z nich trzeba wymienić.
Twoje 5 obrotów świadczy o tym że dotychczas zajmowałeś się chyba tylko sprzętem rolniczym Happy

Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:22, 09 Cze 2011    Temat postu:

tarnus napisał:
- W taki sposób to możesz sobie regulować rozrzutnik obornika a nie silnik.
- Twoje 5 obrotów świadczy o tym że dotychczas zajmowałeś się chyba tylko sprzętem rolniczym Happy

Po co piszesz takie teksty prowokujące awanturę?
Cytowany fragment nie jest wypowiedzią matheush-a, tylko cytatem z książki E. Wernera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:27, 09 Cze 2011    Temat postu:

On zaczął przecież.
Tak się składa że regulowałem tą skrzynię to i wiem w czym rzecz.
Gdyby napisał że plus minus pół obrotu (no jeden) jest rozrzutem to tak, ale pięć? Na filmie mowa jest o 1,5 obrotach i na koniec tego filmu odwołują się do całej gamy dokumentacji Simson. Ja tylko zakomunikowałem gdyż wiem że u siebie akurat jak ustawiałem to te pół coś znaczyło.
Naprawiam niemal wszystko w moich autach jakie posiadam
Robiłem u siebie wymianę uszczelki pod głowicą, docierałem zawory itp, ustawianie rozrządów itp. Co jak co ale mimo że jestem elektronikiem to coś wiem także o mechanice.

Myślę że w Polsce Simson nie powstałby, a powstało za to coś marnego z całą masą bubli jak rometowskie wyroby, dlatego właśnie że tacy są często specjaliści w naszych fabrykach, co to wszystko potrafią zrobić po swojemu, a nie tak jak uczą w szkołach, czy tak jak jest napisane w dokumentacji.
Sorki ale jeżeli ty na forum technicznym karcisz mnie a słowem nie skomentujesz herezji takiego ktosia samosia od pięciu obrotów właśnie to ja dziękuję, i rezygnuję. Inny ktoś przeczyta przecież i będzie niepotrzebnie wprowadzany w błąd że 5 obrotów to też dobrze.

Pozdrawiam, już się nie odzywam.
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:13, 10 Cze 2011    Temat postu:

Uczepiłeś się tych 5 obrotów, jakby Marshal napisał to poważnie a nie z przymróżeniem oka - jak nie zrozumiałeś intencji, to trudno.

Wracając do tematu: twoja korekta, że po ustawieniu wymiaru 46,6mm trzeba nakrętkę przekręcić w prawo o 1,5 obrotu zamiast 1 nie ma większego znaczenia praktycznego. Twierdzisz, że "Na filmie mowa jest o 1,5 obrotach i na koniec tego filmu odwołują się do całej gamy dokumentacji Simsona".
A wcześniej "Według książki serwisowej według której nakręcono ten film punktem wyjściowym regulacji jest 1,5 obrotu a to że u kogoś może to być więcej lub mniej wynika tylko z przekroczenia progu zużycia podzespołów co oznacza że któryś z nich trzeba wymienić".

I tutaj się mylisz, bo w oryginalnej niemieckiej książce serwisowej Simsona ( pt."Reparaturanleitung fur Simson-Zweiradfahrzeuge") wcale nie jest napisane, że ma być 1,5 obrotu i basta. Jest napisane, że jeśli są problemy z włączaniem biegu albo bieg wyskakuje podczas jazdy, to należy odpowiednio obrócić nakrętkę o 1/2... 1 obrotu w lewo albo prawo. Regulacja powinna być zrobiona również tak aby luz osiowy na widełkach klina przesuwnego (baranka) był równomierny w lewo/prawo.
Zatem instrukcja dopuszcza dodatkową regulację aż o 1 obrót w lewo/prawo w stosunku do położenia wyjściowego. Dopiero gdyby trzeba było zrobić większą korekcję, to będzie to świadczyło o nadmiernych luzach w mechanizmie zmiany biegów.
Sam wczoraj napisałeś w jednym z tematów "Kupiłem niedawno Simka. Wcześniej nie miałem z tymi maszynami do czynienia".
Gratuluję zakupu, natomiast zalecałbym ci trochę wstrzemięźliwości w opiniach co do których nie masz pewności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:53, 10 Cze 2011    Temat postu:

Jest napisane, że jeśli są problemy z włączaniem biegu albo bieg wyskakuje podczas jazdy, to należy odpowiednio obrócić nakrętkę o 1/2... 1 obrotu w lewo albo prawo.
Owszem masz rację co do korekcji ale mnie chodzi tylko o to co na filmie facet wyraźnie mówi, co jest punktem wyjściowym. Po prostu wstępnie według jego słów należy ustawić 1,5 obrotu a widocznie dopiero po zainstalowaniu silnika i po sprawdzeniu podczas jazdy okaże się czy tio wystarczy czy tez należy coś podregulować w lewo czy prawo.
Nie mam książki serwisowej a to co powiedziałem to nie mój własny wymysł tylko to co usłyszałem podczas oglądania tego filmu, więc też nie przypisuj mi że to moja opinia co do której nie mam pewności, bo pewność ta wynika przecież z poglądowego poważnego materiału filmowego.

Ostatecznie jeżeli piszesz że w książkach jest mowa o jednym obrocie to niech tak zostanie i już, ja wyregulowałem na 1,5 obrotu i u mnie nie trzeba było więcej nic korygować, biegi wchodzą mi ładnie w górę i w dół "tak jak w książkach piszą"

Pozdrawiam
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:24, 10 Cze 2011    Temat postu:

tarnus napisał:
nie przypisuj mi że to moja opinia co do której nie mam pewności, bo pewność ta wynika przecież z poglądowego poważnego materiału filmowego.


tarnus napisał:
punktem wyjściowym regulacji jest 1,5 obrotu a to że u kogoś może to być więcej lub mniej wynika tylko z przekroczenia progu zużycia podzespołów co oznacza że któryś z nich trzeba wymienić


Czyli drugi cytat nie jest twoją opnią, tylko cytatem z filmu? Dobrze rozumiem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:31, 10 Cze 2011    Temat postu:

Syzyf napisał:

tarnus napisał:
punktem wyjściowym regulacji jest 1,5 obrotu a to że u kogoś może to być więcej lub mniej wynika tylko z przekroczenia progu zużycia podzespołów co oznacza że któryś z nich trzeba wymienić


Czyli drugi cytat nie jest twoją opnią, tylko cytatem z filmu? Dobrze rozumiem?


No tak. Teraz zauważyłem że pisząc zgubiłem coś. Miało być "znacznie więcej lub mniej" w odniesieniu do tych pięciu o których inny kolega pisał.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Pią 22:33, 10 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin