Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z 60/4
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jozef05
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Tarnowa

PostWysłany: Pon 20:59, 12 Maj 2008    Temat postu: Problem z 60/4

Szukałem takiego tematu, ale nie znalazłem. Jeżeli taki jest na tym forum to proszę o link i usunięcie tego tematu.

Więc może zacznę od początku.
Jakieś pół roku temu zrobiłem remont generalny silnika. Po przejechaniu około 300km dałem cylinder do przeróbki na 4 kanały. Gdy cyl. przyszedł chciałem go założyć ale się mi to nie udało (wtajemniczeni wiedzą co się stało). Więc dałem cyl. do szlifu na 60ccm. Po złożeniu silnika motor odpalił za 3 razem i chodził nawet równo. Na drugi dzień pojechałem się przejechać (jakiś 1km) i po 0,3km motor zgasł. Gdy złapałem się cylindra to omało mi skóra nie zeszła taki był gorący, a jechałem po prostej drodze nie więcej niż 40km/h na niskich obrotach. Po odczekaniu około pół godziny wróciłem do domu. No i teraz mam do was pytanie. Czemu on się aż tak grzeje??? Dodam, że tłok mam węgra, gaźnik 16n3-4 rozwiercony na 17mm wylot i 20 wlot, dysza gaźnika 70 i iglica na samej górze bo na innym ustawieniu motor nawet nie „piernie” głowice mam z 50ccm i pod nią uszczelkę, kolano 32mm i tłumik AOA2. Czekam na wasze odpowiedzi!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:50, 13 Maj 2008    Temat postu:

Można by mówić o wielu przyczynach. Jaki był luz montarzowy cylinder-tłok? Zmień dyszę na 72 albo więcej. Kłania się porządna regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej. To wina gaźnika oraz może po części zbyt małego luzowania tłoka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heniek1990
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:00, 13 Maj 2008    Temat postu:

Nie no 16n z dyszą 70 to ja w 50/2 miałem, jeszcze do rozwierconego gaźnika i cylka 4 kanały to dysza chociaz 75, a jak wolno jedziesz to chłodzenie tez srednie. Spróbuj z dyszą chociaż najlepszy byłby gaźnik 19 jak masz króciec rozwiercony, to też daje sporo mocy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondzio333
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:16, 13 Maj 2008    Temat postu:

Może ci tłok puchnie. Jeszcze może dałbyś wiekszą dyszę. Heniek gaźnika 16n3-4 nie rozwiercisz na więcej niż 17mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduros70
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:56, 13 Maj 2008    Temat postu:

Założyłeś cylinder i odrazu pojechałeś ?? 8) Ja po kazdym remącie 2 dni grzeje go na postoju i gasze żeby ostygł, wtedy tłok już lekko sie obetrze, a co do tłoka to już radze ci go zmienić, jeśli nie wiesz czego to ci moge zdjęcie dac mojego :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jozef05
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Tarnowa

PostWysłany: Wto 17:14, 13 Maj 2008    Temat postu:

Co do luzu pomiędzy cylindrem a tłokiem to nie wiem jaki jest, ale szlif robił mi najlepszy fachowiec jakiego mam w okolicy. Co do dyszy to spróbuje jak będzie śmigał na 75. heniek1990 przed przeróbka cylka na 4 kanały też jeździłem z taką prędkością i nic się nie działo. Co do pływaka to według mnie jest dobrze ustawiony, ale przy wymianie dyszy jeszcze z nim pokombinuje. enduros70 co ty chcesz od tłoka, chodzi ci o to ,że jest węgierski czy, że źle zacząłem docieranie ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduros70
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:18, 13 Maj 2008    Temat postu:

Węgierski ci spuchnie przy pierwszej lepszej okazji :X
Teraz mam MZA to malina nic sie nei dzieje także moge polecić :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jozef05
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Tarnowa

PostWysłany: Wto 19:41, 13 Maj 2008    Temat postu:

Ja wcześniej przed remontem miałem węgra i nic się nie działo, ale przy pierwszej leprzej okazli go zmienie. Jednak treraz spróbuje jeszcze pokombinować z tą dyszą i zobacze co się będzie działo. A co do tej regulacji pływaka to mam za dużo ustawionego paliwa czy zamało ???

Ostatnio zmieniony przez jozef05 dnia Wto 19:43, 13 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin21
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2996
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okrzeja

PostWysłany: Wto 20:13, 13 Maj 2008    Temat postu:

Grzeje sie bo jest na dotarciu..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamcio
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 1359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:14, 13 Maj 2008    Temat postu:

jozef05 Raczej za dużo masz paliwa Happy Bo powietrze ci nie powinno nagrzewać cylka Wink (1) Ale to nie powinno grać dużej roli. Najprawdopodobniej tłok ci puchnie. Ja mam tak samo jak enduros tłok MZA i nie mam z nim najmniejszych problemów.
Może być jeszcze tak że źle dobrałeś tłoka (mogli ci zrobić niedokładny szlif) i tłok ciężko chodzi.
Ps. niezbyt pamiętam jaki ma być luz między tłokiem a cylkiem. Ale to jest liczone w setnych minimetrach.


Ostatnio zmieniony przez kamcio dnia Wto 20:18, 13 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jozef05
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Tarnowa

PostWysłany: Wto 21:48, 13 Maj 2008    Temat postu:

No nie wiem czy za dużo bo jak iglicę dam na środek to mi notor nawet nie odpali, a co do szlifu to ten gość już robił 5 szif w tym cylku i zawsze wszystko grało. Marcin21 no ok może się grzać ale nie tak, że po 0,3km motor gaśnie bo to jest już lekka przesada !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamcio
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 1359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:53, 13 Maj 2008    Temat postu:

Ściągnij cylka i zobacz na tłoka. Pewnie już jest porysowany. Lepiej kup odrazu lepszy tłok bo ci się w końcu zatrze cylek :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ołłłjeeeaaaa
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 3353
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Górki Noteckie
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 22:23, 13 Maj 2008    Temat postu:

tłok węgierski ma o wiele mniejsze skłonności do puchnięcia niż MZA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamcio
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 1359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:33, 13 Maj 2008    Temat postu:

enduros70 pokaż im zdjęcia zatartego węgierskiego tłoka :look bo nie wierzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enduros70
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:41, 13 Maj 2008    Temat postu:

Proszę bardzo :


By enduros70


By enduros70

Teraz to może mi tylko posłużyć jako bryloczek i wyposażenie piórnika ;]


By enduros70


By enduros70
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin