Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Generalny remont
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bober927
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:04, 24 Mar 2009    Temat postu: Generalny remont

Czes planuje zrobic generalny remont mojemu simkowi doradzcie ile musze szykowac kasy (chodzi tylko o silnik) i co wymieniac. doradzcie prosze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:19, 24 Mar 2009    Temat postu:

Łożyska, szlif, tłok+pierścienie, zimmery nowy albo odnowiony wał i wszystkie inne zepsute części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:44, 24 Mar 2009    Temat postu:

Przenoszę do odpowiedniego działu, warn za nieprawidłowe umieszczenie tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simluczek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto 23:00, 24 Mar 2009    Temat postu: Re: Generalny remont

bober927 napisał:
Czes planuje zrobic generalny remont mojemu simkowi doradzcie ile musze szykowac kasy (chodzi tylko o silnik) i co wymieniac. doradzcie prosze



Zalezy co rozumiesz pod pojęciem "generalny remont". Najsłabszym ogniwem w dwusuwie jest zestaw tlok-cylinder i to on podlega najczęściej remontowi. Natomiast wal warto wymieniać jedynie wtedy gdy daje on wyraźne sygnaly o swoim zuzyciu lub gdy zmieniasz pojemność silnika na większą. Kompletny nadwymiarowy tłok to koszt 30zl, szlif ok. 20-30zl, uszczelka pod cylinder 2 zl. Dodam ze szlif najlepiej powierzyć zaufanemu zakładowi lub polecanemu, bo nie kazdy potrafi zrobic dobrze ta robote.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:37, 24 Mar 2009    Temat postu:

Jaki przebieg bez remontu, moze latwiej bedzie "wywrozyc" zuzycie czesci?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deeamon
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 1:23, 25 Mar 2009    Temat postu:

Jeżeli chcesz to zrobić na dłuższy czas to nie radze oszczędzać na częściach, a tak wogule to bez min. 200zł (bez wymiany cylindra i wału) nie masz co brać się za silnik i lepiej zawsze mieć troszkę kasy w zapasie bo mogą wyskoczyć jakieś nieoczekiwane wydatki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simluczek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Śro 18:45, 25 Mar 2009    Temat postu: Re: Generalny remont

Tak jak kolega wcześniej napisał, najwięcej można wywnioskować po ilości przejechanych km od remontu lub nowości. A co do 2 stowek na remont silnika bez wymiany walu to kwota lekko wygórowana...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:01, 25 Mar 2009    Temat postu: Re: Generalny remont

simluczek napisał:
Tak jak kolega wcześniej napisał, najwięcej można wywnioskować po ilości przejechanych km od remontu lub nowości. A co do 2 stowek na remont silnika bez wymiany walu to kwota lekko wygórowana...


Heh, dziwne okreslenie wygorowana.

Podkladki kontrujace, zestaw srub, duperele takie, simmeringi, uszczelki 40 zl, komplet lozysk 70 zl. Juz jest ponad stowa. Nowy tlok, pierscienie, sworzen, 30-50 zl. No to juz mamy 160 a tu jeszcze sprzeglo - lepsze tarczki 6-10 zl/szt to daje nam juz prawie opor. Przy generalce czesto zmienia sie zebatki startera, kulki w skrzyni, popychacze sprzegla. Jak widac 200 zl to wygorowana cena? Ja tak nie uwazam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simluczek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Śro 19:58, 25 Mar 2009    Temat postu: Re: Generalny remont

antonio napisał:
Heh, dziwne okreslenie wygorowana.

Podkladki kontrujace, zestaw srub, duperele takie, simmeringi, uszczelki 40 zl, komplet lozysk 70 zl. Juz jest ponad stowa. Nowy tlok, pierscienie, sworzen, 30-50 zl. No to juz mamy 160 a tu jeszcze sprzeglo - lepsze tarczki 6-10 zl/szt to daje nam juz prawie opor. Przy generalce czesto zmienia sie zebatki startera, kulki w skrzyni, popychacze sprzegla. Jak widac 200 zl to wygorowana cena? Ja tak nie uwazam.


A co sie stalo ze starymi srubami?? Po co komplet uszczelek i lozysk?? Tlok za 5 dych do standardowego Simsona?? Co z tym sprzęgłem, jezeli dziala poprawnie po co je ruszac??


Ostatnio zmieniony przez simluczek dnia Śro 20:02, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brozek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: .. z daleka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:16, 25 Mar 2009    Temat postu:

jak generalny to generalny. Robisz to raz na iles km a nie co sezon bd silnik kroił albo nawet nie co sezon. Łożyska to raczej przy każdym remoncie, zwłaszcza te na wale. Moje nie miały znaków zużycia ale wolałem wymienić na skf bo tamte były od nowosci a dla samych łożysk nie bd kroił silnika w połowie sezonu.
jak kroisz silnik to zakładasz te same, poszarpane uszczelki?
tłok u kniazia 30 zł, wysyłka 20. chyba ze Ty kupujesz tłok na targu na 5 zł..

pamiętaj, ze czasami przez jedną starą cześć na którą zabrakło kasy, typu łożysko na wale możesz zje%$# prawie cały silnik w który włożyłeś powiedzmy 200 zł a głupie łożysko to koszt ok 25 zł. Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kozix
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 17:01, 26 Mar 2009    Temat postu:

najwazniejsze nie oszczedzać na łozyskach ja zaoszczedziłem i kupiłem jakies no name z motoryzacyjnego i po dokładnie 1100 km sciagałem koło zamachowe patrze a tu juz idzie wyczuc luz na łożyskach wału, a ramat robiłem jesienia czyli pół roku, porazka teraz skaładałem drugiego sima i dałem kąplet łozysk fag ze simosn strony i zobacze jak sie spiszą narazie nie narzekam ale sim dopiero ma 300km heh czyli nie dotarty, wogule na czesciach do silnika nie oszczedzaj chyba ze myslisz pojeździc rok dwa i sprzedac to ewentualnie mozesz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:09, 26 Mar 2009    Temat postu:

Simluczek, odpowiedz mi na to jedno, no wlasciwie 2 zasadnicze pytania.

Po co robic remont generalny, skoro silnik jeszcze jako tako ciagnie?
Co to jest remont generalny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simluczek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw 19:00, 26 Mar 2009    Temat postu:

Antonio napisał:
Simluczek, odpowiedz mi na to jedno, no wlasciwie 2 zasadnicze pytania.

Po co robic remont generalny, skoro silnik jeszcze jako tako ciagnie?
Co to jest remont generalny?


Kazdy określa według swoich reguł,kiedy jego silnik wymaga remontu np. poprzez pomiar średnicy cylindra, lub słabe osiągi.
Koledze chodziło o remont silnika, a nie, o układu przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia biegów). Ja w swoim poscie wymieniłem takie minimalne minimum remontu. Przeprowadzając go, można właściwie wymienić wszystko, przekraczając i nawet te 2 stówki.
Natomiast Brozek zle mnie zrozumiał. Nie chodzi mi o to zeby nie wymieniać przy rozpoławianiu silnika uszczelek i łożysk, tylko o to żeby nie kupować całego kompletu bo np masz inny gaźnik, nie wymieniasz uszczelki pod zębatką itd. Podobnie z łożyskami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:49, 26 Mar 2009    Temat postu:

z tymi łożyskami to szkoda sobie głowy zawracać na jakieś SKF, DDR czy Bóg wie jakie. miałem swego czasu takowe i po 4 tysiączkach wytarło mi łożyska(tak tak łożyska a nie wał i mówię już że wszystko było złożone tak jak należy bez luzów) teraz mam zwykłe KRAŚNIKA mają ok 10 tysięcy i jest ok bez problemów. nie warto przepłacać. dałem prawie 40 i dziadostwo a teraz płaciłem po 4,50 czy 5 i ok. jeżeli chodzi o łożyska w skrzyni to pracują one praktycznie w idealnych warunkach(cały czas olej więc ich zużycie jeżeli jest nawet to jest minimalne).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Czw 20:08, 26 Mar 2009    Temat postu:

Spike, winisz łożyska za to, że miały luz względem wału ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin