Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Co to jest za część i czy na pewno jest to od simsona ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:26, 20 Lip 2011    Temat postu:

Z pewnością dało by radę dojść z tym do ładu ale nie wydaje mi się, żeby można było zrobić z tego iskrownika światła i ładowanie.
Zasada przy samym zapłonie silnika jest taka sama. Prąd z cewki magazynowany jest w kondensatorze, przy otwarciu przerywacza dostaje się do fajki / cewki WN.
Zrób dokładne fotki tego iskrownika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gacek16103
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:35, 21 Lip 2011    Temat postu:

http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc03781.jpg/ więcej zdjęć zrobię jutro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 13:46, 23 Lip 2011    Temat postu:

ten iskrownik na pewno jest do zrobienia ale ja bym osobiście wolał wstawić oryginalny jeśli miałbym fundusze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gacek16103
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:44, 26 Lip 2011    Temat postu:

A czy instalacja oryginalnego iskrownika jest bardzo trudna ? boje się tego sam podejmować żebym coś nie popsuł ale nie ma mi kto tego zrobić? a i czy magneto też muszę kupić nowe ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:31, 26 Lip 2011    Temat postu:

Podłączenie iskrownika nie jest trudne - przy zapłonie z przerywaczem raptem 4 kable trzeba podłączyć. Gdybyś kupował nowy iskrownik, to lepiej na 12V.
Chyba, że chodzi ci o całą instalację... Jeśli czytanie schematu cię przeraża a nauczenie czegoś nowego jeszcze bardziej, to może być problem. To jest bardziej kwestia chęci niż aktualnie posiadanej wiedzy.

Pytania dodatkowe:
1. Jakie magneto masz teraz(fotki z obu stron)?
2. Czy masz w ogóle światła?
3. Czy masz akumulator (na jakie napięcie)?


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 22:32, 26 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gacek16103
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:53, 26 Lip 2011    Temat postu:

Chodzi mi o cała instalację bo chciałem wywalić to co mam u siebie aktualnie i zrobić tak jak powinno byś.
1. Fotki magneta zrobię jutro
2. Światła mam tylko krótkie
3. Akumulatora nie posiadam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:22, 26 Lip 2011    Temat postu:

Skoro nie masz akumulatora - a będziesz go musiał kupić, jeśli chcesz mieć kierunki - to tym bardziej pomyśl o instalacji na 12V. Łatwiejsza do ogarnięcia jest z przerywaczem (moim zdaniem).
Zastanawia mnie z czego są zasilane światła skoro jakieś masz, bo to co jest w iskrowniku, to cewka zapłonowa niskiego napięcia (NN) i zapewne cewka zapłonowa wysokiego napięcia (to czarne na dole). Cewki świetlnej nie ma.
Chyba, że cewka NN ma nawinięte podwójne uzwojenie i jest cewką zapłonową i świetlną jednocześnie - wtedy powinny do niej być przylutowane 2 kable.
W sumie ciekawa konstrukcja. Ktoś się namyślał trochę Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gacek16103
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:45, 27 Lip 2011    Temat postu:

Magneto
http://imageshack.us/photo/my-images/59/magneto3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/651/magnetom.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/717/magneto2f.jpg/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:14, 27 Lip 2011    Temat postu:

To nie jest magneto od Simsona i obawiam się, że nie będzie ono dobre do oryginalnego iskrownika z uwagi na większy odstęp między biegunami magnesów.
Musisz więc się zastanowić, czy naprawiasz stary iskrownik, czy wymieniasz na zbliżony do oryginalnego, co wiąże się ze sporymi kosztami (100-300 zł). Musiałbyś kupić co najmniej iskrownik, magneto, cewkę butelkową. Jeśli mają być kierunki, to akumulator, ELBĘ, prostownik. Nie wiem, czy masz stacyjkę, klosze kierunków, przełączniki na kierownicy.
Pisałeś o wymianie instalacji - być może stara będzie OK, trzeba by ją sprawdzić.
Podstawa, to "inwentaryzacja": co masz w Simsonie z elektryki, co można wykorzystać aby zredukować koszty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gacek16103
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:55, 27 Lip 2011    Temat postu:

Stacyjka jest, klosze kierunków również, przełącznik kierunków kiedyś był ale guzik ktoś niestety urwał. Elbę prawdopodobnie mam przynajmniej tak samo wygląda jak na allegro, przerywacz do kierunków też mam(szczerze mówiąc to na razie mi elektryka nie potrzebna, interesuje mnie to żeby normalnie jeździł jak do tej pory, a kierunki i inne rzeczy można zrobić kiedy indziej). A i jak mógł bym sprawdzić tą instalację co mam teraz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:03, 27 Lip 2011    Temat postu:

Jeśli chodzi o przewody to sprawdź czy nie są poprzecierane, czy styki nie są zaśniedziałe - warto przeczyścić. Końcówki przewodów do stacyjki jeśli trzeba to docisnąć kombinerkami aby pewnie siedziały przy stacyjce.
Miernikiem sprawdź ciągłość każdego przewodu.
Te przełączniki które masz to sprawdź miernikiem czy działają poprawnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gacek16103
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:59, 27 Lip 2011    Temat postu:

Jeszcze jedna fotka
http://imageshack.us/photo/my-images/98/aaasss2.jpg/

A jak mam sprawdzić miernikiem napięcie w kablach jak nie ma skąd się wziąć to napięcie


Ostatnio zmieniony przez gacek16103 dnia Czw 17:40, 28 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin