 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oskar122
Nowicjusz

Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:51, 26 Lip 2011 Temat postu: problem z ustawieniem zapłonu |
|
|
Gdy chce ustawić zapłon tak jak było opisane w "tutku" po poluzowaniu dwóch śrub trzymających płytkę twornikową kiedy kręce kołem magnesowym by wyregulować zapłon i tak nie zmienia sie moment rozwarcia styków przerywacza. tak w ogóle to płytka twornikowa też ma zmienić swoje położenie???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec

Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:22, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdź platynki, może są już zużyte, one są przykręcone do statora jedna śrubką, poluzuj ją, i platynki przesuń w prawo, jeśli nic to nie da to platynki są zużyte, a właściwie mógł się zetrzeć ten plastik który się opiera o krzywkę. Trzeba pamiętać o smarowaniu krzywki, zapobiega to wczesnemu ścieraniu się platynek. Smarowania dokonuje się przez napuszczenie takiego materiału (niewiem jak się to nazywa)...jakimś olejem. Ten materiał ma się stykać z krzywką...jest przykręcony do statora. Tak całym statorem regulujesz przyspieszenie lub opóźnienie zapłonu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:53, 26 Lip 2011 Temat postu: Re: problem z ustawieniem zapłonu |
|
|
Oskar122 napisał: | kręce kołem magnesowym by wyregulować zapłon i tak nie zmienia sie moment rozwarcia styków przerywacza |
Mało dokładnie przeczytałeś patent na ustawianie zapłonu bo aby ustawić zapłon trzeba kręcić podstawą iskrownika a nie kołem magnesowym.
Kołem też - owszem, ale tylko po to by sprawdzić czy przerywacz otwiera się we właściwym momencie.
Natomiast samo ustawianie zapłonu odbywa się głównie przez poruszenie podstawy iskrownika. Wtedy platynkami/impulsatorem można uciec od krzywki/nabiegunnika ( opóźnić zapłon ) lub " wyjść im na przeciw" ( przyspieszyć zapłon).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec

Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:10, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
A może Ci się tylko wydaje że wyregulowałeś dobrze. Zapytaj się kogoś kto się na tym zna. Jak kupiłem mojego pierwszego simsona też musiałem regulować zapłon. Odpaliłem przeglądarke, nst. forum i znalazlem tutek z regulacja zaplonu. Wg mnie było wszystko ok a bzyk nie palił. Kolega przyszedł i mi wytłumaczył na czym polegał problem (od teraz sam reguluję zapłon i jest wszystko ok)
Ostatnio zmieniony przez rafalski_4 dnia Wto 15:11, 26 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|