Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy bez ssania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bednar
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:58, 12 Sie 2015    Temat postu: Problemy bez ssania

Witam, jestem początkującym właścicielem simsona s51 3b, zakupiłem go rok temu i nie wymagał większych napraw. Gdy po raz kolejny miałem problem z pływakiem i nie chciałem regulować go po raz kolejny (benzyna lała się z nadmiaru ciurkiem) kupiłem sobie nowy gaźnik 16n - 4. Nie posiada on śruby regulacji obrotów, od razu po założeniu go odpalił bardzo ładnie i chodził na bardzo dobrych obrotach. Ma on natomiast jedną śrubę odpowiedzialną (chyba) za regulację powietrza. Gdy wyjechałem, od razu odczułem duże problemy. v-max jakieś 40 oraz bardzo przerywała się praca silnika. Gdy dokręciłem śrubę do końca zaczął chodzić lepiej, mniej się szarpał, ale dalej jechał bardzo powoli. W trakcie jazdy włączyłem ssanie, i poleciał jak rakieta. Ogólnie problem jest taki, że na ssaniu jeździ bardzo ładnie, a bez ssania źle. Czy ktoś wie co mogę zrobić? Oraz drugie pytanie, czy jazda na ssaniu ma jakieś minusy, np większy zużycie paliwa?

Jak już mówiłem, znam podstawy, ale nie jestem bardzo obeznany w simsonach.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez Bednar dnia Śro 20:02, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:21, 12 Sie 2015    Temat postu:

Na pewno na ssaniu spala więcej paliwa.
Ogólną przyczyną jest chyba zbyt mała ilość paliwa, bo włączenie ssania, to dodatkowe paliwko, podawane osobnym kanałem.
Przede wszystkim musisz sprawdzić:
- czy nie jest zamieniona dysza paliwowa główna z dyszą biegu jałowego (wolnych obrotów) i jakie wartości są na nich nabite (wolnych: 35, główna ok. 67)
- sprawdzić ustawienie iglicy

Opis, gdzie znajdują się dysze i iglica, znajdziesz w instrukcji: http://www.simsonrulez.fora.pl/download,13/gaznik-16n1-11-i-16n3-4-bfv-instrukcja,32597.html

Wolne obroty reguluje się tą pionową "śrubką ze sprężynką" (śruba powietrza), natomiast skład mieszanki jest zaplombowany w nowym gaźniku (lepiej na razie tego nie ruszać).


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 21:32, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gabriel2407
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 878
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 21:36, 12 Sie 2015    Temat postu:

Witam skoro zakupiłeś gaźnik 16n3-4 troche źle zrobiłeś te gaźniki to przeważnie tanie podróbki na których żeby uzyskać dobrą prace silnike poprzez regulacje graniczy z cudem,ale skoro już wydałeś kase jest kilka sposobów aby jakos na tym złomie jeździć Happy Sam kiedyś też to przerabiałem jak miałem ubogą wiedze na temat simsona podobnie jak Ty Happy a więc śruba ktora kreciles jest zapewne tylko obrotow a nie skladu mieszanki,śruba od skladu mieszanki jest w kroćcu gaznika i jest zaslepiona biała zaslepka,ja radze zaczac regulowac gaznik,po drugie sprawdz jaki masz poziom paliwa w komorze plywakowej jesli jest niski simson bedzie dalej mial muła,po trzecie sprawdz dysze głowna zalecam 72 jesli nie masz takiej,po trzecie zwieksz maksymalnie dawke paliwa na iglicy,po tych zabiegach Twoj simson powinien nabrac troche wigoru i checi do jazdy oraz v-max powinien sie sporo zwiekszyc.A co do jazdy na ssaniu nie jest za bardzo wskazana na dluzsza mete dla silnika noi spalanie wzrasta Happy Mam nadzieje ze choc troche pomogłem.Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bednar
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:59, 12 Sie 2015    Temat postu:

Okej, jutro rozkręcę gaźnik i sprawdzę poziom paliwa, podwyższę iglicę. Co do tej śrubki to dość dziwna sprawa, ponieważ wydaje mi się że nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika. Chodzi o to że silnik na jałowym biegu pracuje równo, ładnie i powoli zarówno gdy jest ona odkręcona, jak i przykręcona.

Ostatnio zmieniony przez Bednar dnia Śro 22:00, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:14, 12 Sie 2015    Temat postu:

Ta śrubka na pewno powinna wpływać na obroty. Przyczyną może być też zapchana dysza biegu jałowego, którą masz zamiar sprawdzić - zobacz.
Ale tym gaźniku jest taki "myk", tzn. ukryty kanał, którym przepływa paliwo do dyszy biegu jałowego. Jak będziesz miał wykręcone dysze, to warto sprawdzić jego drożność. Szczegóły tutaj (mój post z fotkami): http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-ogolne,23/trudna-do-zlokalizowania-usterka-gaznika-16n3-4,21928.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bednar
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:02, 13 Sie 2015    Temat postu:

Syzyf napisał:
czy nie jest zamieniona dysza paliwowa główna z dyszą biegu jałowego (wolnych obrotów) i jakie wartości są na nich nabite (wolnych: 35, główna ok. 67)


Mógłby mi ktoś przybliżyć, o co chodzi z wartością 35, 67 ustawionych na dyszach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:17, 13 Sie 2015    Temat postu:

To nie są wartości ustawione na dyszach, tylko wybite na nich (napis).
Ta liczba określa przepływność dyszy, czyli ile paliwa jest ona w stanie przepuścić: im mniejsza liczba, tym mniej. Mniejsza liczba - mniejszy otwór w dyszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bednar
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:10, 13 Sie 2015    Temat postu:

Rozkręciłem cały gaźnik, na dyszach wartości są odpowiednie, podwyższyłem iglicę a śrubę wkręciłem do połowy, teraz wszystko chodzi dobrze. Problem rozwiązany, dzięki za pomoc

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin