Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z prędkością
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:12, 03 Lip 2013    Temat postu: Problem z prędkością

Witam , jakis czas temu mój simsonik miał remoncik silnika , Nowy cylinder , głowica , wał , tarcze , łozyska , i takie duperele , Problem w tym ze moja predkosć maksymalna wynosi tylko 55km/h , Zębatki 16/34 , kosz s70. Gaznik 16n1-11 ustawiony poprawnie , zapłon elektronik , Przed remontem simek wyciągał jakies 85 km/h . Simsonik dotarty zrobione 950km . W czym może leżec problem ? Macie jakies sugestie ? A i sprzegło sie nie ślizga ... i dodam ze słychac ze simson wchodzi na wyzsze ogroty ale powoli przyspiesza. Nie dawno wymieniałem kosz na nowy i predkość spadła z 65 do 55 km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:19, 03 Lip 2013    Temat postu: Re: Problem z prędkością

dawidek199710 napisał:
Witam , jakis czas temu mój simsonik miał remoncik silnika , Nowy cylinder , głowica , wał , tarcze , łozyska , i takie duperele , Problem w tym ze moja predkosć maksymalna wynosi tylko 55km/h , Zębatki 16/34 , kosz s70. Gaznik 16n1-11 ustawiony poprawnie , zapłon elektronik , Przed remontem simek wyciągał jakies 85 km/h . Simsonik dotarty zrobione 950km . W czym może leżec problem ? Macie jakies sugestie ? A i sprzegło sie nie ślizga ... i dodam ze słychac ze simson wchodzi na wyzsze ogroty ale powoli przyspiesza. Nie dawno wymieniałem kosz na nowy i predkość spadła z 65 do 55 km/h


Jeżeli prędkość spadła po wymianie kosza to sugerowałoby że został zamieniony z s70 na s50 napisz ile zębów tam masz?

Pamiętaj że jeżeli przełożenie jest na granicy mocy silnika, to każde kolejne zwiększenie przełożenia zmniejszy jego v-max bo silnik nie będzie w stanie wejść na takie same obroty jak wtedy gdy miał lżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:54, 03 Lip 2013    Temat postu:

kosz s70 , zębów nie wiem ile ale kosze te same bo sprawdzaęm zębatki , po za tym MZA od kniazia ... simsonik gwałtownie wchodzi na obroty ale na 1 predkosc 20 km/h , dodam ze nowy licznik , wiec raczej nie oszukuje. Dodam też ze simson po rozgdzaniu traci lekko na mocy jadac na całej manetce , tak jak by cos w nim w srodku stukało takie ala cwierkanie i wtedy zamiast przyspieszac simson zwalnia , usterka wystepuje odresowo .

Ostatnio zmieniony przez dawidek199710 dnia Śro 0:59, 03 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 1:43, 03 Lip 2013    Temat postu:

Dawidek jaka to pojemność ? bo jeżeli 50, 60 cm3 to zmień kosz na ten z s51 i załóż mniejszą zębatkę. 15 może być - optymalnie moim zdaniem. Do swego Simka założyłem niedawno kosz z s70 jak i zębatkę 15z (cylinder 60cm3, 16n-11, zapłon platyny) nie było jazdy - strasznie był zamulony. Teraz mam kosz z s51 i zębatkę 14z i jestem zadowolony Happy motorek jest zrywny i dość szybko się rozpędza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:25, 03 Lip 2013    Temat postu:

Jesteś pewien że wszystko masz poprawnie ustawione? Skoro sądzisz że słabnie po rozgrzaniu mogłoby to wskazywać na cewkę zapłonową lub kondensator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:19, 03 Lip 2013    Temat postu:

napisalem ze zapłon elektronik , iskre ma bardzo ładna , tylko swieca troszke zbyt czarna , ale to moze dlatego ze nie dawno zmieniłem olej do paliwa , na lepsz z Castrola actevo na castrol 2t power racing , wiec powinna byc poprawa, powiedzcie mi czy moduł zapłonowy moze miec cos z tym wspólnego , ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:03, 03 Lip 2013    Temat postu:

Wydaje mi się że jak siądzie moduł to w ogóle iskry nie daje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:29, 03 Lip 2013    Temat postu:

stasiu007 napisał:
Wydaje mi się że jak siądzie moduł to w ogóle iskry nie daje.


Może dawać przy uszkodzeniu. Mogą paść kondensatory które będą się samoczynnie rozładowywać, co będzie skutkowało słabą iskrą. Podobnie może być w przypadki uszkodzonej diody prostowniczej która również jest wewnątrz. Iskry nie było by w ogóle gdyby uszkodzeniu uległ tyrystor.

Na moje oko, jeśli iskra jest w porządku to moduł można zostawić. Ja bym jednak skupił się na samym ustawieniu zapłonu. Ustawiałeś stroboskopem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imim
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:37, 03 Lip 2013    Temat postu:

Mój znajomy dostał kiedyś w jakimś starym romecie magneto, ale nie miało magnezu tylko jakieś tanie namagnezowane żelazo, gdy ono się nagrzewało, słabła iskra. Wymieniałeś magneto może ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:02, 04 Lip 2013    Temat postu:

pojemnosc 70 , kosz 70 zebtatka 16 , przed remontem mialem zebatke 17 i szedł owiele lepiej , nawet mozna było nieżle kapcia spalic a teraz puszczasz sprzego a on nie ma mocy zeby przekrecic kołem , dzis rozbiore cyla i sie przekonam czy cos mechaniczxnego czy jednak bede musiał sie z tym pogodzic ze moj simson 70 ccm ciagnie 55km/h . Dodam ze wczesniej maielm wał s50 a teraz załowylem s70 bez wypelniaczy oba , to moze dawac taki rezultat zmniejszenia predkosci ?

Ostatnio zmieniony przez dawidek199710 dnia Czw 12:06, 04 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:48, 04 Lip 2013    Temat postu:

Bez przesady, wszystko przystosowane do s70 to musi mieć depnięcie. Na moje to kwestia regulacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:05, 04 Lip 2013    Temat postu:

Powiem tak, zapłon jest ustawiony na OKO , bo stroboskopu nie mam , gaznik jest okej , bo tak jak powinien byc , no i co jeszcze , bo juz nie wiem , najlepsze ze jak zdejme gume ta od gaznika do filtra to simson lapie jakies bardzo wysonie obroty , dziwi mnie to ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:54, 04 Lip 2013    Temat postu:

Ja bym stawiał na ustawienie zapłonu. Jeśli nie masz stroboskopu, to zaznacz tak jak jest teraz i od tego miejsca rusz statorem lekko ( kilka mm ) w lewo i sprawdź czy jest różnica. Jeśli nie, to ustaw na kreski które zrobiłeś wcześniej i rusz w prawo. I tak sprawdzaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:55, 04 Lip 2013    Temat postu:

Prawdopodobnie zalewa go.Jaką masz dyszę główną?(jaki gaźnik?) .Zapłon trochę opóźnij.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:16, 04 Lip 2013    Temat postu:

dawidek199710 napisał:
Powiem tak, zapłon jest ustawiony na OKO , bo stroboskopu nie mam , gaznik jest okej , bo tak jak powinien byc , no i co jeszcze , bo juz nie wiem , najlepsze ze jak zdejme gume ta od gaznika do filtra to simson lapie jakies bardzo wysonie obroty , dziwi mnie to ...

Zanieczyszczony filtr powietrza, za duża dysza paliwa, za wysoki stan paliwa w komorze pływakowej, za wysoko iglica (w N1) za późny zapłon - innej przyczyny nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin