Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
ładowanie simson s51 pisaćć

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czacha159
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:18, 18 Lis 2011    Temat postu: ładowanie simson s51 pisaćć

witam mam problem co trzeba kupić żeby mieć ładowanie i równo świecili się światła w Simsonie s51 instalacja na platynie 12v. proszę o szybką odpowiedz. :] :] :] :/ 8) 8) :look :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:09, 18 Lis 2011    Temat postu:

Co oznacza "równo się świeciły" ?
Nie musisz nic kupić, w S51 oryginalnie jest ładowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MagnuuM
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:26, 18 Lis 2011    Temat postu:

Pewnie chodzi mu o to aby światła się świeciły tak jak w normalnym samochodzie cały czas jednym i tym samym mocnym światłem, a nie tak jak jest w większości starych moto że im więcej gazu tym mocniej świecą światła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdi1982
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:11, 31 Sty 2012    Temat postu:

Witam Panowie.Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.Zakupiłem Simsona SR50 1989r. 12v zapłon zwykły platynowy Elba i to coś regulator ewr też mam.Jak go kupowałem nie posiadał aku stał w garażu 8lat.Podłączyłem na chwilkę aku od samochodu żeby sprawdzić kierunki sygnał i działało wszystko.Nie działał natomiast stop.Okazało się że to nie czujnik tylko to ewr było padnięte.Po zamontowaniu nowego działa i teraz chciałem się dowiedzieć bo nie można jeździć bez aku jak sprawdzić czy mam ładowanie nowego aku który zakupiłem i mam zamiar go podłączyć.Czy to prawda że jeśli aku ma ok 9volt to nie będzie działało ładowanie?.Szukałem o tym ładowaniu ale bardzo jest chaos z tym tematem jedni piszą że mierzą napięcie inni mierzą ampery ciężko się połapać w tym.Jeśli jest możliwość to proszę mi pomóż jak krowie na granicy i jakiś prosty schemacik jak zmierzyć to miernikiem uniwersalnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:59, 31 Sty 2012    Temat postu:

Przede wszystkim dobrze jest mieć schemat instalacji. W tym przypadku powinien to być jeden z tych:
- jeśli światła są na stałe włączone: http://www.akf-shop.de/moser/sr50-1b4_d.pdf
- jeśli można je wyłączyć stacyjką przy pracującym silniku: http://www.akf-shop.de/moser/sr50-1b4.pdf
Objaśnienia do niemieckich nazw i inne schematy: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html

Ładowanie można sprawdzić poprzez pomiar prądu albo napięcia - jak kto lubi. Najprościej jest podłączyć akumulator wg schematu i miernik na zakresie pomiaru napięcia stałego pomiędzy styki plus/minus akumulatora. Przy pracującym silniku napięcie powinno wzrastać po dodaniu gazu. O ile miernik nie będzie świrował na skutek zakłóceń.
Jeśli będzie, to można spróbować szeregowo z kablem "plusowym" aku podłączyć żarówkę 12V/5W i sprawdzić, czy po dodaniu gazu będzie się choć lekko żarzyła.
Nie wolno uruchamiać silnika przy podłączej ELBIE i odłączonym akumulatorze - można uszkodzić ELBĘ. Jeśli bez aku, to trzeba od ELBY odłączyć kabel od styku 59a (albo 59).

Nie wiem o co chodzi z tymi 9V akumulatora - skoro jest nowy, to powinien mieć ok. 12V. Nawet jeśli się rozładował, to poprzez ELBĘ powinien się naładować podczas jazdy.

Poza tym na przyszłość zakładaj nowy temat.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 1:02, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdi1982
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:32, 31 Sty 2012    Temat postu:

Dzięki Syzyf jesteś wielki.Z tym aku to było tak że miałem aku stary 12v od diesla duży pojemnościowo i jak go mierzyłem to miał 9v więc mało.Elbę mam nową więc szkoda by było ją popsuć schemat mam do swojego<wiat> i wszystko jest ok przynajmniej tak mi się wydaję.Stop działa tylko nie wiem jak to ładowanie sprawdzić.Ale pisałeś kiedyś w innym poście że jak żarówkę podłączysz do kabla cewki co dochodzi do Elby jednego lub drugiego a drugi koniec do masy to nie powinna się świecić-wczoraj to przeczytałem-a u mnie coś kojarzę że właśnie świeci czyli mam cewkę masową a powinna być bez masowa.Jeśli tak jest to nie będzie działało ładowanie?.Trzeba wymienić cewkę?.Co do miernika to właśnie wariował bardzo nie dało się odczytać a po tym wszystkim nie działa więc spróbuje żarówką.Żebym nie pomylił odłączam kabel od klemy,żarówkę w oprawcę z kabelkami podłączam jednym kabelkiem do klemy a drugim do aku tak?.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:13, 01 Lut 2012    Temat postu:

tdi1982 napisał:
odłączam kabel od klemy,żarówkę w oprawcę z kabelkami podłączam jednym kabelkiem do klemy a drugim do aku tak?.

Tak.
Trzeba tylko zwrócić uwagę aby połączenie było pewne. Gdyby nie było styku, to tak jakby do ELBY nie był podłączony akumulator i grozi to jej uszkodzeniem na wysokich obrotach.

tdi1982 napisał:
pisałeś kiedyś w innym poście że jak żarówkę podłączysz do kabla cewki co dochodzi do Elby jednego lub drugiego a drugi koniec do masy to nie powinna się świecić-

Tu chodziło zapewne o podłączenie żarówki do "wyjścia" ELBY, czyli między styk 49 i masę. Niektórzy myślą tak: na styk 59 podaje się napięcie z cewki i mostka zatem to jest "wejście" ELBY. Na styku 49 ("wyjście") powinno się więc pojawić napięcie stabilizowane przeznaczone do ładowania aku. Podłączają więc żarówkę między styk 49 a masę aby sprawdzić, czy tam pojawia się napięcie, czyli żarówka powinna świecić.
To jest rozumowanie błędne, ponieważ aby ELBA pracowała musi być zasilona z akumulatora, czyli podłączona do niego stykiem 49.
Wynika to z tego, że ELBA nie stabilizuje napięcia a tylko je przepuszcza z 59 na 49. Warunkiem tego "przepuszczenia" jest porównanie z napięciem aku. Jeśli tego napięcia nie dostanie, to nie ma z czym porównać i klops. To w uproszczeniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdi1982
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:15, 01 Lut 2012    Temat postu:

Dzieki kolego jeszcze raz.Aku przyszedł dziś ale zimno na podłączanie i zalewanie elektrolitem więc poczekam i dam znać co i jak.Heh co do tego zacisku 59 to u mnie jest on wolny nie podłączony do niczego.Zaciski 59a to wejście z cewki silnika 59b drugie wejście z cewki 59ab jeszcze jest podłączony kabelek no i 49 również kabelek a 59 puste miejsce wg. schematu tez tam nic nie ma tak ma być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:34, 01 Lut 2012    Temat postu:

Prawdopodobnie mylisz moduł EWR z ELBĄ, bo styki 59a, 59b, 59ab są na EWR.
Moduł EWR ma 6 styków a ELBA tylko 4. EWR pełni w obwodzie ładowania jedynie funkcję mostka prostowniczego i wyjście z niego (59ab) powinno być doprowadzone na styk 59 (albo 59a - zależy od oznaczeń producenta) ELBY.
Styk 59 w module EWR podłącza się równolegle do przedniej żarówki i jest to układ ograniczenia napięcia aby nie uległa spaleniu na wysokich obrotach. Jeśli nie zamierzasz tego używać, to może zostać nie podłączony. Ale jeśli jest, to warto go używać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdi1982
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:35, 02 Lut 2012    Temat postu:

Tak masz rację pomyliłem się dzięki jak narazie i napiszę o dalszych postępach prac jak tylko temperatura się zmieni bo nie mam ogrzewania w komórce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin