Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson s51 12V platynki problem z ładowaniem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:06, 22 Cze 2011    Temat postu: Simson s51 12V platynki problem z ładowaniem

Cześć !
Mam problem zrobiłem całą elektrykę i mam słabe ładowanie nie wiem co zawodzi
wszystko dobrze podłączyłem próbowałem na dwa sposoby z EWR i z ELBĄ a teraz podpięty mam mostek Grezza 15A i ELBE wszystkie żarówki mam 12V.
Czy problem może tkwić w cewkach masowych czy bez w 12V iskrowniku nie powinno chyba czegoś takiego być, odległości pomiędzy magnetem a cewkami? lub rodzajem magneta?
Czy coś jeszcze innego nie wiem dwa miesiące się morduje i nic żadnych efektów Confused.
Może znajdzie się ktoś kto może mi pomóc. Jeżeli był już podobny temat to przepraszam i proszę o nakierowanie mnie na niego Happy

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:14, 22 Cze 2011    Temat postu:

Do mostka prostowniczego musi być cewka bezmasowa, czyli ma mieć 2 odczepy i żaden nie ma mieć kontaktu z masą. Plus z mostka dajesz na styk 59a ELBY i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:17, 23 Cze 2011    Temat postu:

mam właśnie tak podpięte + z mostka idzie do elby 59a i do tyłu do lampy 5W a ta lampa ma być czy nie ??
A ta odległość magneta może na to wpłynąć ??
Bo u mnie jest ona do tej cewki dalej niż od innych cewek.
Iskrownik jest nowy a magneto stare :]
A z tyłu ta żarówka najmocniej nie świeci
Aha jeszcze jedno jakbym miał iskrownik 6V to czy by świeciły żarówki 12V ??
bo mam obawy czy to nie aby 6V :/
Przód mam HS1 i świeci mocno
Nie wiem o co biega Sad (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:37, 23 Cze 2011    Temat postu:

Kluczową sprawą jest ustalenie jaką masz cewkę ładowania: masowa, czy nie. Można to sprawdzić omomierzem mierząc rezystancję między masą a 2 odczepami.
Przy iskrowniku 6V żarówki 12V będą świeciły.
Tylna lampa nie powinna być podłączona do 59a ELBY - dobierz sobie schemat do swojego modelu z końca tego tematu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Z odległością cewki od magneta, to nie bardzo rozumiem - jakieś foto? Ważna jest odległość metalowych nabiegunników a nie korpusu cewki z drutem.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 11:44, 23 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:17, 23 Cze 2011    Temat postu:

ustawilem miernik na Ω 200 i pokazało 1,7 do masy i do odczepu probowałem także z żarówką jeden przewód podpiołem do + a drugi przystawiłem do tego odczepu i zaświeciła
mogę wrzucić foty ale za bardzo nie wiem jak Wide grin wytłumaczysz mi Happy
Jeśli chodzi o schemat to mam coś do tego podobnego [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez ddaawwiidd1996 dnia Czw 12:55, 23 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:44, 23 Cze 2011    Temat postu:

ddaawwiidd1996 napisał:
ustawiłem miernik na Ω 200 i pokazało mi 1,3 co to może znaczyć?

Jak się robi pomiar, to trzeba napisać, gdzie końcówki były podłączone.
Jeśli to 1,3 oma było między masą a stykiem cewki, to jest to cewka masowa. Jak masz do niej podłączony mostek?

ddaawwiidd1996 napisał:
mogę wrzucić foty ale za bardzo nie wiem jak

Proszę: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:09, 23 Cze 2011    Temat postu:

mam to jest coś takiego Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:37, 23 Cze 2011    Temat postu:

Jeśli dobrze widzę, to z cewki kabel szaro-czerwony oraz żółto-czerwony są podłączone do styków AC mostka (są po przekątnej mostka). To jest OK pod warunkiem, że cewka jest bezmasowa.
Jeśli jest masowa, to ładowanie będzie do bani, mostek będzie się grzał i w końcu się spali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:44, 23 Cze 2011    Temat postu:

no to mam problem :/ gdzie jak znajdę cewkę dobrą cewke bez masową
ale w ogóle to dlaczego tam jest masowa były produkowane takie czy to 6V iskrownik ?? Jeśli zamówię coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
to sobie z tym poradzę i czy to będzie dobre ??


Ostatnio zmieniony przez ddaawwiidd1996 dnia Czw 13:47, 23 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:28, 23 Cze 2011    Temat postu:

Cewki ładowania masowe były tylko do iskrowników 6V. Jeśli kupowałeś nowy kompletny iskrownik, to zapewne będzie on na takie napięcie.
Aczkolwiek cewka zapłonowa jest taka sama do 6 i 12V, na cewce świetlnej przednie światło dobrze ci świeci, więc tak może zostać.
Cewkę ładowania kup u Kniazia albo w Stazecie (najlepiej firmy MZA), bo inni czasem mają problem z tym, co sprzedają.
Cewka masowa ma na metalowym korpusie wyraźny duży punkt lutowniczy, do którego jest przylutowany drut - tak można rozpoznać. Cewka z linku Gmoto tak jakby taki punkt miała i może być zła (dla 6V).
Jeśli chcesz obniżyć koszty, to można też obecną cewkę rozmasować (odlutować drut od masy i przylutować osobny kabel) albo przewinąć cewkę drutem emaliowanym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:51, 23 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
(odlutować drut od masy i przylutować osobny kabel)
ten osobny kabel to gdzie przylutować (do tego punktu??) i gdzie go zamocować ??
A gdyby chciał nawijać tym drutem to jak długi on ma być
i czy średnica ma być taka sama jak w tym starym ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:36, 23 Cze 2011    Temat postu:

Gdybyś chciał rozmasować, to trzeba odlutować drut od korpusu cewki oraz od cewki kabel czerwono-żółty i podłączyć go do drutu, który był przylutowany do rdzenia (masy). Oczywiście zaizolować miejsce połączenia np. koszulką termokurczliwą.
W przypadku przewijania: drut 0,7-0,8 mm emaliowany, sądzę, że ok. 150 zwojów (to będzie ok. 10m).
W dziale Patenty jest opis przewijania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:08, 23 Cze 2011    Temat postu:

Syzyf napisał:
Jeśli dobrze widzę, to z cewki kabel szaro-czerwony oraz żółto-czerwony są podłączone do styków AC mostka (są po przekątnej mostka). To jest OK pod warunkiem, że cewka jest bezmasowa.
Jeśli jest masowa, to ładowanie będzie do bani, mostek będzie się grzał i w końcu się spali.


Porównując kolory przewodów do schematu to kabel czerwono-szary jest do zasilania światła STOP a żółto-czerwony jest od ładowania.
Wiec cewka ma w sumie 3 odczepy:
-ładowanie
-stop
-masa.
Cewka jest masowa i nie możesz między przewody żółto-czerwony i czerwono-szary podłączyć mostka prostowniczego.


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Czw 21:08, 23 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:47, 23 Cze 2011    Temat postu:

Pustack jak trzy jak są dwa ??
w sumie z iskrownika wychodzą cztery odczepy
jeden od cewki zapłonowej drugi od cewki świetlnej a
trzeci i czwarty jest od ładowania
Syzyf
trochę przerobiłem moją instalację (ale na papierze) :] jest ona trochę uboższa
[link widoczny dla zalogowanych]
Na razie spróbuje wymienić tą cewkę i dam znać jak będą jakieś postępy. Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:18, 23 Cze 2011    Temat postu:

Podaję ci ten sam schemat tylko on jest dużo bardziej czytelny i przejrzysty.
[link widoczny dla zalogowanych]

PS:
Pustack: Coś ci się chyba pomieszało z tą cewką bez masową. Skoryguj to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin