Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Schemat instalacji - jaki dobrać do S51, 6V, platynki?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:38, 03 Paź 2010    Temat postu:

Zauważ, że na schemacie masz numery przy stacyjce oraz opisane kolory kabli (słownie na schematach czarno-białych albo kolorami linii na schematach barwnych).
Stacyjka powinna mieć od spodu na deklu naniesione numery styków. W oryginalnej DDR te numery są wytłoczone, natomiast w innych mogą być nadrukowane - sprawdź czy masz.
Numery są pod stykami, których dotyczą: te bliżej środka dotyczą styków bliżej dekla z numerami. Te dalej, bliżej obrzeża dotyczą styków dalszych (bliżej górnego dekla, w którym jest otwór na kluczyk).
Dzięki tym opisom możesz określić numer styku stacyjki, następnie patrzysz, jaki kolor kabla jest do niego podłączony, porównujesz to z kolorem kabla na schemacie i już wiesz wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawex09
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamosc
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:50, 03 Paź 2010    Temat postu:

tzn moj problem polega glownie na tym ze nie mam postojowek to pewnie kwestia zle podlaczonych kabli ale moj drugi problem to to ze mam strasznie slabe swiatla zarowka jest napewno dobra .jak sadzicie co to moze byc? moim zdaniem to nie kable bo jak by byly zle podlaczone to by wcale nie bylo.a wy co o tym sadzicie ? Co to moze byc przyczyna?

Ostatnio zmieniony przez Pawex09 dnia Nie 20:51, 03 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawex09
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamosc
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:48, 04 Paź 2010    Temat postu:

a co do mojej stacyjki to nie mam zadnych numerow na niej i zadnych naklejek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:07, 04 Paź 2010    Temat postu:

W takim razie musiałbyś sobie sam nanieść oznaczenia styków.
Poniżej są oznaczenia na mojej oryginalnej stacyjce. Punktem odniesienia jest charakterystyczny "styk potrójny" (3 styki połączone). Jak napisałem wyżej, niektóre numery są jeden nad drugim i wtedy ten na samym obrzeżu dekla dotyczy numeru położonego niżej (gdy trzymamy deklem do góry) albo inaczej: bardziej oddalonego od niego:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawex09
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamosc
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:08, 04 Paź 2010    Temat postu:

a mogl by mi ktos pomoc na wczesniejszy post?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawex09
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamosc
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:29, 05 Paź 2010    Temat postu:

problem z pozycja rozwiazałem były poprostu zle podłaczone kable. ale mam 2 problem bo mam strasznie słabe swiatła moj sim na platynach 88r instalacja 6v zarowka rowniez wstawiona 6v.jak by były zle podłaczone kable moim zdaniem to by wcale nie było a zarowka słabo swieci nawet bardzo co jest tego przyczyną??

Ostatnio zmieniony przez Pawex09 dnia Wto 19:30, 05 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:38, 05 Paź 2010    Temat postu:

Pawex09 napisał:
jak by były zle podłaczone kable moim zdaniem to by wcale nie było

Niekoniecznie, bo możesz mieć żarówkę przednią podlączoną np. do cewki ładowania. Sprawdź, czy na styku 59 stacyjki masz podłączony kabel czerwono-biały (z cewki swietlnej) a na styku 56 czarno-biały (do lampy).
Przyczyną mogą być zaśniedziałe styki albo kiepska masa: z lampy wychodzi kabel brązowy, który jest podłączony do masy (ramy) chyba pod bakiem. Może tam być zaśniedziały, ale sprawdzenie jest kłopotliwe, bo trzeba ściągać bak.
Najlepiej najpierw podłącz żarówkę wprost do cewki, czyli tego kabla podłączonego na styk 59. Jeśli będzie lepiej świecić, to znaczy, że straty napięcia są na drodze między stykiem 59, 56, przełącznikiem na kierownicy, żarówką a masą .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawex09
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamosc
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:47, 06 Paź 2010    Temat postu:

problem rozwiazany miałem zle podłaczone kable . ale mam jeszcze jeden problem moze to cos z elektryką??? kupiłem sobie nowy gaznik ustawiłem i zlikwidowałem wczesniejszy problem pali z pierwszeo chodzi na wolnych obrotach . dzisiaj zapaliłem motor przejechałem 1,5 km nagle zaczał gasnac mulic sie ale na zamule dojechałem potem poczekałem zapałił z pierwszego przejechałem 2km znowu nie chciał jechac gasł postał pare sekund zapaliłem przejechałem 0,5 km i niby jedzie ale co dalej to nie wiem
. ostatnio przejechałem jakies 7km i nic a wczoraj w podwórka nie mogłem wyjechac ale co to moze sie dziać??mysle ze nie gaznik bo jezdziłem juz dłuższy czas jest nowy dobrze ustawiony.przez ostatni tydzien przejechałem jakies 50 km i nic nie było az dopoki nie jechałem we dwoch i znowu to sie robiło?o co chodzi??co sie dzieje ?? on poprostu chodz jak mu podejdzie .jaka przyczyna wiec ?


Koloru czerwonego i zielonego mogą używać tylko osoby zarządzające Forum - zmienilem. Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iaross
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:30, 20 Paź 2010    Temat postu:

Moje pytanie też dotyczy schematu więc nie chciałem zakładać nowego tematu. Będę robić elektrykę według tego schematu
http://www.akf-shop.de/moser/s51-1c1.png
1. Styki przy stacyjce na tym schemacie np. 56 jest pojedynczy a na mojej stacyjce jest podwójny, nic nie będzie przeszkadzać jak jeden zostanie wolny?
2. Sytuacja przeciwna na schemacie styk 59b jest podwójny a przy stacyjce u mnie jest pojedynczy, po mam połączyć w konektorze 2 kable?
3. Styki 57a , 86 i 57 zostają wolne??
4. Na co uważać przy robieniu instalacji żeby nie spalić ani elby ani ewr? Kiedy podłączyć akumulator??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:02, 20 Paź 2010    Temat postu:

1. Na tych schematach nie jest rozrysowane ile styków jest na danym numerze. Może więc tak być, że styk zostanie wolny. Podobnie podwójny styk jest na 15/51 i 2, choć wykorzystasz tylko jeden.
2. Tak, mają być 2 kable dołączone do jednego konektora (wtyku)
3. Tak
4. Rób instalację "na raty": najpierw podłącz zapłon i odpal silnik. Potem światła a na końcu ładowanie i akumulator. Każda z tych części instalacji jest niezależna od innej, można je więc uruchamiać oddzielnie.
Styki na stacyjce są blisko siebie - możesz konektory osłonić koszulkami termokurczliwymi (do kupienia w sklepach elektrotechnicznych - ok. 2 zł za 1m co wystarczy na całość). W miejscach podłączenia styków do ramy oczyść je papierem ściernym. Koniecznie podłącz akumulator poprzez bezpiecznik.
Jeśli podłączysz ELBĘ do styku 59ab modułu EWR, to od razu podłącz styk 49 ELBY do akumulatora. Styk 49 musi być podłączony do plusa aku a jeśli nie, to trzeba 49 podłączyć do masy - pozostawienie 49 "luzem" może uszkodzić ELBĘ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawex09
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamosc
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:52, 24 Paź 2010    Temat postu:

jednak nie jest jeszcze wszystko w porzadku zauważyłem jeszcze 1 problemu otóz nie mam tylnego swiatla. swiatło stop i pozycje przód i tył mam oraz przednie swiatła ale nie mam tylnych swiateł co to może byc??napewno nie żarówka bo kupiłem nowa a po 2 na tej samej zarowce swieci pozycja a ona działa??co to jest nie tak??

Ostatnio zmieniony przez Pawex09 dnia Nie 17:01, 24 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qurier92
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Stalowej Woli
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:40, 24 Paź 2010    Temat postu:

Ktoś coś rozumie z tego co "napisał" ten użytkownik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:58, 24 Paź 2010    Temat postu:

Coś tam zrozumieć można Wink (1)
Wyżej podałeś link do schematu, na podstawie którego robisz elektrykę i on nie przewiduje światła postojowego z tyłu (jest na nim zresztą błąd, bo postojowe przednie jest podłączone na styku 59b, zamiast na 57a).
Masz więc coś źle podłączone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawex09
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zamosc
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:36, 25 Paź 2010    Temat postu:

a zeby miec wszystko to da sie to jakos podlaczyc?albo chociaz zebym mial przednie pozycje i swiatla przod i tyl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:48, 25 Paź 2010    Temat postu:

Skoro robisz instalację wg tego schematu, to kabel szary od lampy tylnej powinien być podłączony na styk potrójny stacyjki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin