Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy można dać słabsze żarówki w kierunkach?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:53, 14 Maj 2010    Temat postu: Czy można dać słabsze żarówki w kierunkach?

Hej... Mogę do kierunków dać jakieś słabsze żarówki powiedzmy 10-15W?
Wiem że powinny być 21W ale słabo świecą.

TAG-SYZ ELEK-KIER
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:57, 14 Maj 2010    Temat postu:

Możesz.
Ale 21W powinny Ci dobrze świecić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:09, 14 Maj 2010    Temat postu:

Tylko, że jak dasz o mniejszej mocy, to będą świeciły jeszcze słabiej Wink (1)
Tradycyjnie - jak większość :/ - nic nie piszesz o typie Simsona i napięciu w instalacji, więc trudno coś więcej powiedzieć.
Na pewno warto przeczyścić styki, konektory czy gniazda żarówek w oprawkach.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 22:10, 14 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:53, 15 Maj 2010    Temat postu:

Typ jest w podpisie jakbyś nie zauważył!!! Czyściłem już styki i dalej tak świeci!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:52, 15 Maj 2010    Temat postu:

No racja:)
Weź jedną żarówkę z kierunkowskazu, do jednego styku daj przewód z plusem akumulatora a drugi styk daj do masy.
Minus akumulatora oczywiście do masy.
Sprawdź jak świeci. Jeśli świeci dobrze to pewnie masz zwarcie, albo źle podłączone przewody.

PS. Co do podpisu widziałeś kiedyś NIEczerwonego diabła?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:59, 15 Maj 2010    Temat postu:

Mateo101 napisał:
Typ jest w podpisie jakbyś nie zauważył!!!

Rzeczywiscie nie zauważyłem - przepraszam.

Sprawdź jak radzi Pustack, choć lepiej z 2 żarówkami. Będzie przynajmniej wiadomo, czy to aku nie ma wystarczającej wydajności. To znaczy trzeba by je podłączyć tak na 1 minutę i zobaczyć, czy przygasną.
Skoro masz ELBĘ (sądząc ze schematu S-51B 1-4), to raczej odpada przerywacz, jako przyczyna. Gdybyś miał przerywacz bimetaliczny (2-stykowy), to on mógłby być źródłem problemów.
Mimo ELBY nadal jest przy tej instalacji ładowanie jednopołówkowe (słabsze) i jeśli przeczyściłeś styki, to może po prostu ładowanie aku jest słabe i przy częstym używaniu kierunków akumulator się rozładowuje.
Tutaj ewentualną przyczyną mogłaby być cewka ładowania/stopu.
Czy światło "stop" dobrze świeci?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek1gy1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:21, 15 Maj 2010    Temat postu:

może masz 24v żarówki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:33, 16 Maj 2010    Temat postu:

Może masz przerywacz 1x18W - u mnie tak było.
Świeciły przednie jako tako, tylne słabiej. Wymieniłem kable - to samo. Zrobiłem białe klosze było lepiej, przy przesiadce na 12V patrze a tu 1x18W...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:20, 23 Maj 2010    Temat postu:

Sprawdzę wszystko jak mówicie! Mam jeszcze jedno pytanie: widziałem w patentach temat o diodowych kierunkach, mógłbym na simsonowskim przerywaczu i oryginalnej instalacji zamienić żarówki na zestaw diod?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:37, 23 Maj 2010    Temat postu:

Instalacja będzie OK, ale na oryginalnym przerywaczu diody nie będą mrugać, bo żarówki muszą mieć odpowiednią moc (zazwyczaj 2x21W).
Na diodach będzie dużo mniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:40, 24 Maj 2010    Temat postu:

Hey. Sprawdzałem akumulator 2 żarówkami 21W i tyle ile były podłączone świeciły jasno. Sprawdzałem też przerywacz jest 6v 2x21W
[link widoczny dla zalogowanych]
ale jakiś nowy włożony w obudowę starego w ten sposób
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam jeszcze jedno pytanie, bo wcześniej zauważyłem, że na bezpiecznikach były źle podpięte kable, podłączyłem tak jak na schemacie
[link widoczny dla zalogowanych]
i trochę pomogło ale dalej to samo. Tylko jak dam gazu to trochę zajarzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:17, 24 Maj 2010    Temat postu:

Jeśli 2 żarówki podłączone wprost do aku świeciły dobrze, a w instalacji już nie, to znaczy że gdzieś po drodze napięcie spada.
Zapewne przyczyną będzie przerywacz. Przy okazji: ten zewnętrzny walec jest tylko obudową/uchwytem samego przerywacza, którym jest ten mniejszy element z napisem 6V 2x21W.
Pytanie gdzie napięcie ginie. Najprościej to stwierdzić w ten sposób: włóż żarówki na jedną stronę kierunków (albo dwie). Odłącz kable od 2 styków przerywacza i zewrzyj je ze sobą. Teraz "włącz" kierunki przełącznikiem na kierownicy - powinny świecić się światłem ciągłym.
Jeśli świecą tak samo jasno jak przy podłączeniu do aku, to winny jest przerywacz. Jak świecą słabo, to coś w samej instalacji (zaśniedziałe styki itp).

Jeśli wyjdzie, że to przerywacz, to nie musi to świadczyć o jego uszkodzeniu. To jest przerywacz mechaniczny, starego typu i z samej zasady jego działania wynika, że "pożera" trochę prądu.
Niestety nie wiem czy one z powodu takiej konstrukcji są na tyle lipne, że nawet kupno nowego niczego nie zmieni.
Tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto ma taki na 6V.
Sprawdź najpierw to, co napisałem wyżej i napisz - potem zobaczymy co dalej.

Z bezpiecznikami nie bardzo mi coś pasuje - musiałbyś napisać, który kabel z tych czterech od czego idzie (od cewki, aku, prostownika itd).
Np. ten po prawej na dole jest czerwono-czarny a takiego na schemacie tam nie powinno być (tego koloru idzie na światło "stop")
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:02, 25 Maj 2010    Temat postu:

Biały od aku, czerw-czarny od cewki, czerwony i zielony od prostownika, czarny na stacyjke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:53, 26 Maj 2010    Temat postu:

Jeśli czarny idzie na styk 30 stacyjki, to bezpieczniki podłączone są dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:27, 26 Maj 2010    Temat postu:

Próbowałem kierunki z ominięciem przerywacza, ten sam problem kierunki się nie odzywają jak zgaszony (z załączonym zapłonem oczywiście), świecą w miare dobrze jak simek ma bardzo wysokie obroty ( tak samo z przerywaczem). Czyściłem też styki w przełącznikach i mase i dalej to samo, więc pewnie jakiś błąd w instalacji, prawda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin