Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czy można dać słabsze żarówki w kierunkach?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:21, 27 Maj 2010    Temat postu:

To może być prawda Wink (1)
Przeczytaj jeszcze raz, co napisałem wyżej (ominięcie przerywacza). Kierunki powinny się dobrze świecić na zgaszonym silniku (pozycja stacyjki na 1), skoro żarówki dobrze świeciły przy podłączeniu do aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brozek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: .. z daleka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:20, 27 Maj 2010    Temat postu:

Ja swoim też miałem ten problem więc zastosowałem białe klosze + żarówki 6V5W psiknięte pomarańczowym sprejem. Efekt jest naprawdę dobry, kierunek świeci na całej powierzchni szkiełka chociaż w słoneczny dzień nie są zbyt widoczne. Miga a nie jak przedtem (na 21W) niemalże świeciły i małymi przerwami i to bardzo słabo) Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:41, 27 Maj 2010    Temat postu:

Syzyf właśnie próbowałem bez przerywacza i nie świecą na zagaszonym simku. Pewnie posłucham rady brozka i włoże słabsze żarówki tak około 10W i zobacze jak będą świecić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:35, 01 Lis 2010    Temat postu:

Sorry za OT! Ale mój aku ma 4Ah a powinien mieć 12Ah prawda?
Ostatnio się zdenerwowałem, bo miałem robić elektroniczny przerywacz ale brakuje mi jednej części i nigdzie nie mogę znaleźć. Teraz się wożę praktycznie bez kierunków a w mojej okolicy coraz częściej widuje niebieskich.


Ostatnio zmieniony przez Mateo101 dnia Pon 23:17, 01 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:32, 02 Lis 2010    Temat postu:

Lepiej, gdyby miał 10 czy 12Ah ale wcześniej pisałeś, że żarówki kierunków świecą dobrze, czyli ma chwilową wydajność prądową odpowiednią.
Wszystko więc zależy od tego, jak często używasz kierunków i czy aku zdąży się naładować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:30, 02 Lis 2010    Temat postu:

W tym sęk, że to 4Ah a nie wymagane ... i nie potrafi zgromadzić wystarczająco dużo prądu do dłuższej pracy kierunków. Zrobiłem ten przerywacz kierunków na 6V twojego projektu do samodzielnego zrobienia tylko nigdzie nie moge dostać przekaźnika Aktualnie przerabiany z 24V na 6,5V. A on ma być na 5V jak na schemacie czy 6V?

Ostatnio zmieniony przez Mateo101 dnia Wto 22:32, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:16, 03 Lis 2010    Temat postu:

Przekaźnik bez problemu kupisz za 2-3 zł na Allegro (np. KLIK). Zapewne może być też na 6V, czy nawet więcej - chodzi tylko o to aby działał przy napięciu 6V.
Napisałem 5V na schemacie, bo takie są typowo produkowane (nie widziałem na 6V).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:15, 03 Lis 2010    Temat postu:

Dzięki wielkie Syzyf, ty to masz łeb :P Ale od razu widać różnice ile prądu potrzebował ten mechaniczny przerywacz bo nawet z tym przekaźnikiem całkiem inaczej chodzi tylko muszę go wkręcać na obroty by aku miał napięcie powyżej 6,5V.

Ostatnio zmieniony przez Mateo101 dnia Śro 19:20, 03 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Akerav
Gość





PostWysłany: Czw 20:28, 04 Lis 2010    Temat postu:

Jeśli aku ma 4Ah, znaczy to, że powinien przez godzinę zasilać urządzenie o napięciu 6V i pobieranym prądzie 4A. Kierunkowskazy pobierają 42w, co w przypadku 6V daje nam wymagane natężenie prądu 7A. Czyli: 4Ah nie ma wystarczającej wydajności, aby dać prąd na kierunki, ale klakson jest nieco słabszy, więc działa. Tak więc przede wszystkim trzeba zainwestować w aku 6V 11Ah. A w samodzielne robienie przerywaczy bym się nie bawił, tylko jeśli masz kasę kupił przerywacz i układ ładowania zwany ELBA lub przerywacz od Malucha, który od ELBY jest tańszy.

Ostatnio zmieniony przez Akerav dnia Czw 20:37, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:04, 04 Lis 2010    Temat postu:

To nie jest tak, że maksymalny prąd, który może być pobierany z akumulatora o pojemności 4Ah wynosi 4A. Owszem teoretycznie pojemność aku, to iloczyn prądu i czasu, w jakim ten prąd może być pobierany.
A więc przy 4Ah może to być np. 4A przez 1 godzinę albo 0,5A przez 8 godzin.

Natomiast maksymalny prąd ciągły można przyjąć jako 3-krotną pojemność, czyli w tym przypadku 12A. Zatem aku 4Ah powinien wydolić.
Coś na ten temat: KLIK
Prąd chwilowy (do 5 sek.) może wynosić podobno nawet 15 x pojemność.

P.S. Jest człowiekowi dużo przyjemniej, gdy kierunki migają dzięki własnoręcznie zrobionemu przerywaczowi. O ile migają Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 21:06, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:42, 07 Lis 2010    Temat postu:

Syzyf:
Migają, migają Happy tylko jeszcze zmienie przekaźnik i powinny działać jak należy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin