Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z przepalanym kondensatorem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:21, 19 Paź 2013    Temat postu:

No więc tak.Wymieniłem cały stator( platyny i kondensator na chodzie) i o dziwo iskra była lecz słaba ale była i myślę odpalę i kapa.Gdy wyciągnąłem świecę to jeszcze była ale taka przerywana i h... Iskry brak.Myślę że został tylko schemat do ręki ale problem z kolorami, bo wchodzą do osłony jedne kolory a na wyjściu już jakiś inny wychodzi.Cuż ja mam począć- chyba zamówię jutro mszę za tego simka :-)

Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Sob 22:29, 19 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:18, 20 Paź 2013    Temat postu:

Na początek połącz tymczasowo silnik z ramą (masą) osobnym grubszym kablem (min 1,5mm średnicy), np. pod śrubę pokrywy bocznej silnika (aby było mocno połączone) i ramę w miejscu, gdzie przykręcony jest kabel od cewki butelkowej.

Sprawdzaj od końca, czyli od cewki butelkowej. Odchodzą od niej 2 kable: jeden do masy (ramy) drugi do listwy zaciskowej (styk 2). Ten drugi odłącz od listwy - będziesz nim dotykał do plusa aku (naładowanego!). Wcześniej trzeba zdjąć fajkę ze świecy, zdjąć ją z kabla i zbliżyć do cylindra goły koniec kabla na odległość ok. 10mm. Przy dotykaniu kabla od cewki do plusa aku powinna przeskakiwać iskra. Jeśli tak, to spróbuj to samo po odłączeniu tego dodatkowego kabla silnik-rama. Potem to samo, ale z fajką i świecą tzn. dotykaj obudową swiecy do cylindra i sprawdź iskrę dotykając kablem do plusa aku.
Jeśli iskra będzie, to podłącz do cewki butelkowej kondensator: jeden styk (obudowa) do masy, drugi (kabelek) do cewki butelkowej do tego styku z kablem, którym dotykałeś do plusa aku. Potem znowu sprawdź iskrę dotykając do plusa.
Po tych zabiegach, jeśli iskra będzie, to znaczy że cewka but. i kondenstaor będą na 99% OK.

Pozostaje cewka NN w statorze i przerywacz. Cewkę łatwo sprawdzisz miernikiem, tzn. podłącz go między masę a kabel wychodzący z silnika (ten, który idzie na styk 2 listwy zaciskowej). Miernik na zakresie pomiaru oporności do 200 omów, powinien pokazać ok. 0 (może być max ok 3 ze względu na oporność kabli). Obracaj powoli wałem silnika i patrz, czy się zmienia ten pomiar. Teoretycznie powinien minimalnie się zmieniać, bo przerywacz zwiera/rozwiera kabel do masy, ale ciągle powinno to być w granicach 0. Gdyby skoczyło do "1", czyli rozwarcia, to coś nie tak z cewką NN.
Przerywacz sprawdzić wizualnie czy zwiera/rozwiera, przeczyścić styki drobnym papierem ściernym i przemyć benzyną ekstrakcyjną, spirytusem itp. Przy ewentualnym dalszym sprawdzaniu warto go przetestować miernikiem (trochę kłopotliwe, bo trzeba odkręcić kabelek w statorze).
Na koniec jeszcze można odłączyć kabel od styku 2 stacyjki, aby wykluczyć zwarcie w niej i zanik iskry z tego powodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:25, 20 Paź 2013    Temat postu:

O ludzie oki Syzyf popróbuje ale tak dopiero w środę i dam znać.Jak narazie to dzięki bardzo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:52, 22 Paź 2013    Temat postu:

Więc tak.Gdy przykładałem od cewki( tak jak pisałeś Syzyf) to iskra wcale nie przeskakiwała.Gdy jeździłem kabelkiem po + aku to wtedy iskrzyło, ale gdy był nawet 1 mm odstęp to nie skakała iskra.Zauważyłem że styki były pomieszane od cwn.Po kilku wymianach kondensatora i platyn wreszcie znalazłem iskrę i jakby chciał do mnie zagadać lecz brakło czasu na dokładne regulacje zapłonu.I tu moje pytania- czy mogą być podłączone 2 kondensatory( bo jeden jest w statorze i drugi w schowku- lecz iskrzy bez tego co jest w schowku).Czy bez kondensatora wystąpi iskra?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:13, 22 Paź 2013    Temat postu:

Dwa kondensatory mogą być. A iskrzy na przerywaczu coś ? A bez kondensatora nie ma iskry w ogóle, przynajmnej u mnie nie było iskry bez kondensatora
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:23, 22 Paź 2013    Temat postu:

toncio20 napisał:
Gdy przykładałem od cewki (...), to iskra wcale nie przeskakiwała.

Rozumiem, że przykładałeś kabel od cewki do plusa aku. Jeśli tak i iskry nie było, to znaczy, że:
- drugi kabel od cewki nie miał dobrego podłączenia do masy
- albo cewka jest uszkodzona
- albo aku nie był dobrze naładowany

toncio20 napisał:
Gdy jeździłem kabelkiem po + aku to wtedy iskrzyło, ale gdy był nawet 1 mm odstęp to nie skakała iskra.

Gdzie iskrzyło? Między kablem WN a cylindrem (albo na świecy), czy na plusowym zacisku akumulatora?
Jeśli na zacisku aku, to jest to normalne i przy okazji świadczy o przepływie prądu przez uzwojenie pierwotne cewki butelkowej. Ale jeśli jednocześnie nie było iskry na końcu kabla WN zbliżonego do cylindra, to wracamy do cytatu pierwszego.

toncio20 napisał:
czy mogą być podłączone 2 kondensatory( bo jeden jest w statorze i drugi w schowku- lecz iskrzy bez tego co jest w schowku).Czy bez kondensatora wystąpi iskra?

Rola kondensatora nie polega tylko na zmniejszeniu iskrzenia na platynkach. Tworzy on razem z cewką obwód (tzw. rezonansowy), który powoduje wzmocnienie iskry i wydłużenie czasu jej trwania, co przekłada się na łatwiejszy zapłon mieszanki. Sama cewka zasilona z aku również wywoła iskrę, ale może być zbyt słaba do zapłonu. Można to porównać do gry w tenisa ziemnego: rakietę można wystrugać z litej deski i też grać. Jednak rakieta z naciągiem pozwala uzyskać o wiele mocniejsze odbicie piłki. Rama + naciąg to jest para, polepszająca efekt końcowy. Tu również para cewka+kondensator pozwala osiągnąć lepszy efekt.
Czy 2 kondensatory są lepsze niż 1? Oczywiście nie powinno tak być, bo parametry układu zostały obliczone dla określonych warunków pracy i 2 kondensatory nie muszą oznaczać, że iskra będzie lepsza. Czy tenisista grający 2 rakietami będzie grał lepiej?
Oczywiście nie można wykluczyć, że dla danej cewki, która ma inne parametry niż oryginalna, dołożenie drugiego kondensatora przyniesie poprawę. Ale aby to wykazać, trzeba by taki układ pomierzyć specjalistycznym sprzętem.
Ogólnie jestem zdania, że 1 kondensator o typowej pojemności 0,22uF powinien być OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:33, 22 Paź 2013    Temat postu:

Aku był ładowany 2 dni temu.Tak iskrzyło na + aku ( też myślałem że to normalne ale napisałem).Syzyfie wiem że 2 kondensatory nie zwiększą iskry.Poprostu zapytałem z ciekawości czy może to tak zostać- czy nie będzie jakiś zakłóceń.Dodam też że iskra często pojawiała się jak robiłem coś przy statorze( wymiana kondensatora czy platyn).Na moje oko mam wrażenie że ta iskra jest jakby słaba- nie wystarczająca.Podłączę cewkę but z mojej srki i zobaczę czy będzie lepiej.Mam wrażenie że to wina kondensatora ( wymieniałem ze 4 ,ale są one wiekowe i nie pewne). Kupię nowy i też sprawdzę.DOBRA ISKRA JEST ALE JAKBY NIE STABILNA-RAZ JEST ŁADNA CIĄGŁA A RAZ PRZERYWANA JAKBY - czym się zainteresować?

Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Nie 14:50, 27 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin