Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podłączenie ładowania w s70 ze stacyjką od sr.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:09, 20 Sie 2011    Temat postu: Podłączenie ładowania w s70 ze stacyjką od sr.

Witam
Mam simka s70 elektronik 6v.
Jak mam podłączyć lądowanie a konkretnie ten moduł ładowania ( tryzystor czy jakoś tak ) do stacyjki od sr.
Podłączyłem według tego schematu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam że bezpieczniki są dobre.

Edit na schemacie źle napisałem mam być odwrotnie

TAG-SYZ ELEK-LADO6


Ostatnio zmieniony przez zgredeg55 dnia Sob 13:01, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:12, 20 Sie 2011    Temat postu:

co to jest ten dławik ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:38, 20 Sie 2011    Temat postu:

To jest właśnie ten TYRYSTOR .
Sprawdziłem u kumpla i tez nie ląduje wiec padł.
Można naprawiać te tyrystory ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:53, 20 Sie 2011    Temat postu:

Nie wiem kto to rysował ale tyrystora tak się nie oznacza :!
To całe to jest tyrystor ?? ta kostka ?? dziwne bo tyrystor
ma 3 odczepy a ten ma 5.
W oryginalnych schematach sr jest zaznaczony TRANZYSTOR a nie tyrystor


Ostatnio zmieniony przez ddaawwiidd1996 dnia Sob 17:06, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:39, 20 Sie 2011    Temat postu:

Pomoże ktoś ?
Czy jak bym na krótką podłączył po kabel z iskrownika od ładowania do zasilania kierunkowskazów to spali żarówki czy nie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:42, 22 Sie 2011    Temat postu:

Cewka od ładowania ma dwa od czepy i te dwa od czepy muszą być
poprowadzone do mostka prostowniczego czego na tym schemacie nie
ma nie wiem dlaczego ?? mostek graetza to jest coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych] na tym będzie
pisało z jednej strony AC czyli prąd zmienny a obok będzie +
podepniesz wg. schematu z wiki po przekątnej minus do masy
a plus albo do elby do styku 59a i wychodzi 49 i leci do stacyjki
do styku 15 jak nie masz elby to wepnij do 15 w stacyjce ale wg.
tego schematu to nic nie rozumie :P z tego twojego
chyba że GURU Syzyf się zjawi :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:42, 22 Sie 2011    Temat postu:

Jeśli rysujesz schematy staraj się aby linie przewodów się nie przecinały i były do siebie równoległe i prostopadłe a nie po skosem.
Co do tematu, piszesz że masz instalacje 6V a na schemacie masz cewkę bezmasową.
Bezmasowe były w instalacji 12V. Więc ?
Jeśli już masz cewkę bezmasową 12V to podłącz ją do mostka prostowniczego jak pisał mój poprzednik z tym że plus z mostka daj albo do elby albo do jakiegoś regulatora.
Jeśli się nie mylę to dławik jest to zwykła dioda prostownicza. Używany był w instalacjach 6V do prostowania jednopołówkowego. Wiec podłączenie plusa mostka do dławika jest bez sensu.
Plus z mostka daj do elby lub do regulatora. Podłączenie plusa mostka na styk 15/51 stacyjki tak jak pisał ddaawwiidd1996 jest kiepskim pomysłem. Chociażby z uwagi na to że akumulator będzie ładowany bez przerwy co może wiązać się z jego uszkodzeniem - przeładowaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:35, 22 Sie 2011    Temat postu:

Ja nie robiłem tego schematu , tylko na nim sie wzorowałem podliczając stacyjkę od sr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:02, 22 Sie 2011    Temat postu:

Ten schemat generalnie jest poprawny, choć Pustack słusznie podpowiada, że lepiej rysować go staranniej. Możesz nie podłączać światła "stop" poprzez dławik, bo on służył do ograniczenia napięcia na żarówce pozycyjnej - po prostu podłącz "stop" wprost z cewki ładowania ze styku 59b. Dławik zostanie nie używany, bo pozycję tylną masz z aku.
Zakładam, że cewka ładowania jest masowa skoro instalacja 6V, tylko tego nie narysowałeś na schemacie.
Bezpiecznik 15A jest za duży - powinien być 3-4A (oryginalnie 3,15A).
Odnośnie "tyrystora"... Nazwa tyrystor jest niepoprawna i całkowicie bez sensu, bo z tyrystorem to nie ma nic wspólnego; nie wiem co za matoł to tak ochrzcił. Jest to zwykła dioda prostownicza podłączona czasem szeregowo z dławikiem ograniczającym napięcie przy wyższych obrotach. Najlepiej to więc nazywać prostownikiem diodowym albo układem dławikowym, choć czasem dławika brak (np. mój oryginalny nie ma).
W przypadku uszkodzenia można ten "układ" zastąpić zwykłą diodą prostowniczą na prąd co najmniej 6A (cena 2-3 zł).
Sprawdza się taki układ miernikiem: OPIS.
Nie wiem, co miałeś na myśli, że na bezpieczniku 15A "nie masz zasilania". Jeśli mierzyłeś napięcie przy zgaszonym silniku, to go tam nie będzie, bo od strony aku blokuje go dioda prostownicza. Przy pracującym silniku jest tam napięcie przemienne i trzeba miernik ustawić na taki zakres pomiaru.

Można mierzyć napięcie stałe na aku przy pracującym silniku: przy sprawnym ładowaniu powinno wzrastać przy wysokich obrotach.
Jeszcze lepiej jest podłączyć miernik szeregowo z plusem aku (na zakresie amperomierza do 10A) i zmierzyć prąd ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:50, 22 Sie 2011    Temat postu:

Sprawdzałem żarówka. Z cewki idzie prąd bo zaświeciła ale jak przejdzie przez ten prostownik to już nie świeci żarówka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:58, 22 Sie 2011    Temat postu:

Po przejściu przez prostownik powinna świecić słabiej - jeśli nie świeci wcale, to może rzeczywiście jest uszkodzony. To znaczy, jeśli podłączałeś żarówkę między wyjście prostownika a masę a nie plus aku.
Lepiej to sprawdzić miernikiem wg linku jak wyżej podałem.
W razie uszkodzenia zastąp go diodą prostowniczą i po sprawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:10, 22 Sie 2011    Temat postu:

No tak bez sensu na kródko;] jeśli cewka jest masowa i mostek prostowniczy nie ma sensu .Ty będziesz pewnie miał coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko tu jest cały ten prostownik
[link widoczny dla zalogowanych]
on jest dość drogi. Ale da się zastąpić go diodą prostowniczą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:52, 23 Sie 2011    Temat postu:

Kupiłem zamiast tego prost5ownik regulator napięcia od kolegi Chmielu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:02, 23 Sie 2011    Temat postu:

Napisz jeszcze raz, co kupiłeś ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:06, 23 Sie 2011    Temat postu:

Sorki mały błąd.
Kupiłem regulator napięcia i teraz ładowanie będę miał z cewki ładowania i świateł . A wszystko zasilenie będzie z aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin