 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zgredeg55
Bywalec

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:09, 20 Sie 2011 Temat postu: Podłączenie ładowania w s70 ze stacyjką od sr. |
|
|
Witam
Mam simka s70 elektronik 6v.
Jak mam podłączyć lądowanie a konkretnie ten moduł ładowania ( tryzystor czy jakoś tak ) do stacyjki od sr.
Podłączyłem według tego schematu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam że bezpieczniki są dobre.
Edit na schemacie źle napisałem mam być odwrotnie
TAG-SYZ ELEK-LADO6
Ostatnio zmieniony przez zgredeg55 dnia Sob 13:01, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ddaawwiidd1996
Bywalec

Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Sucha B. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:12, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
co to jest ten dławik ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zgredeg55
Bywalec

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:38, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
To jest właśnie ten TYRYSTOR .
Sprawdziłem u kumpla i tez nie ląduje wiec padł.
Można naprawiać te tyrystory ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ddaawwiidd1996
Bywalec

Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Sucha B. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:53, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem kto to rysował ale tyrystora tak się nie oznacza
To całe to jest tyrystor ?? ta kostka ?? dziwne bo tyrystor
ma 3 odczepy a ten ma 5.
W oryginalnych schematach sr jest zaznaczony TRANZYSTOR a nie tyrystor
Ostatnio zmieniony przez ddaawwiidd1996 dnia Sob 17:06, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zgredeg55
Bywalec

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:39, 20 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Pomoże ktoś ?
Czy jak bym na krótką podłączył po kabel z iskrownika od ładowania do zasilania kierunkowskazów to spali żarówki czy nie ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ddaawwiidd1996
Bywalec

Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Sucha B. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:42, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Cewka od ładowania ma dwa od czepy i te dwa od czepy muszą być
poprowadzone do mostka prostowniczego czego na tym schemacie nie
ma nie wiem dlaczego ?? mostek graetza to jest coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych] na tym będzie
pisało z jednej strony AC czyli prąd zmienny a obok będzie +
podepniesz wg. schematu z wiki po przekątnej minus do masy
a plus albo do elby do styku 59a i wychodzi 49 i leci do stacyjki
do styku 15 jak nie masz elby to wepnij do 15 w stacyjce ale wg.
tego schematu to nic nie rozumie :P z tego twojego
chyba że GURU Syzyf się zjawi :P
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:42, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli rysujesz schematy staraj się aby linie przewodów się nie przecinały i były do siebie równoległe i prostopadłe a nie po skosem.
Co do tematu, piszesz że masz instalacje 6V a na schemacie masz cewkę bezmasową.
Bezmasowe były w instalacji 12V. Więc ?
Jeśli już masz cewkę bezmasową 12V to podłącz ją do mostka prostowniczego jak pisał mój poprzednik z tym że plus z mostka daj albo do elby albo do jakiegoś regulatora.
Jeśli się nie mylę to dławik jest to zwykła dioda prostownicza. Używany był w instalacjach 6V do prostowania jednopołówkowego. Wiec podłączenie plusa mostka do dławika jest bez sensu.
Plus z mostka daj do elby lub do regulatora. Podłączenie plusa mostka na styk 15/51 stacyjki tak jak pisał ddaawwiidd1996 jest kiepskim pomysłem. Chociażby z uwagi na to że akumulator będzie ładowany bez przerwy co może wiązać się z jego uszkodzeniem - przeładowaniem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zgredeg55
Bywalec

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:35, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ja nie robiłem tego schematu , tylko na nim sie wzorowałem podliczając stacyjkę od sr
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:02, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ten schemat generalnie jest poprawny, choć Pustack słusznie podpowiada, że lepiej rysować go staranniej. Możesz nie podłączać światła "stop" poprzez dławik, bo on służył do ograniczenia napięcia na żarówce pozycyjnej - po prostu podłącz "stop" wprost z cewki ładowania ze styku 59b. Dławik zostanie nie używany, bo pozycję tylną masz z aku.
Zakładam, że cewka ładowania jest masowa skoro instalacja 6V, tylko tego nie narysowałeś na schemacie.
Bezpiecznik 15A jest za duży - powinien być 3-4A (oryginalnie 3,15A).
Odnośnie "tyrystora"... Nazwa tyrystor jest niepoprawna i całkowicie bez sensu, bo z tyrystorem to nie ma nic wspólnego; nie wiem co za matoł to tak ochrzcił. Jest to zwykła dioda prostownicza podłączona czasem szeregowo z dławikiem ograniczającym napięcie przy wyższych obrotach. Najlepiej to więc nazywać prostownikiem diodowym albo układem dławikowym, choć czasem dławika brak (np. mój oryginalny nie ma).
W przypadku uszkodzenia można ten "układ" zastąpić zwykłą diodą prostowniczą na prąd co najmniej 6A (cena 2-3 zł).
Sprawdza się taki układ miernikiem: OPIS.
Nie wiem, co miałeś na myśli, że na bezpieczniku 15A "nie masz zasilania". Jeśli mierzyłeś napięcie przy zgaszonym silniku, to go tam nie będzie, bo od strony aku blokuje go dioda prostownicza. Przy pracującym silniku jest tam napięcie przemienne i trzeba miernik ustawić na taki zakres pomiaru.
Można mierzyć napięcie stałe na aku przy pracującym silniku: przy sprawnym ładowaniu powinno wzrastać przy wysokich obrotach.
Jeszcze lepiej jest podłączyć miernik szeregowo z plusem aku (na zakresie amperomierza do 10A) i zmierzyć prąd ładowania.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zgredeg55
Bywalec

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:50, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem żarówka. Z cewki idzie prąd bo zaświeciła ale jak przejdzie przez ten prostownik to już nie świeci żarówka
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:58, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Po przejściu przez prostownik powinna świecić słabiej - jeśli nie świeci wcale, to może rzeczywiście jest uszkodzony. To znaczy, jeśli podłączałeś żarówkę między wyjście prostownika a masę a nie plus aku.
Lepiej to sprawdzić miernikiem wg linku jak wyżej podałem.
W razie uszkodzenia zastąp go diodą prostowniczą i po sprawie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ddaawwiidd1996
Bywalec

Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Sucha B. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:10, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
No tak bez sensu na kródko;] jeśli cewka jest masowa i mostek prostowniczy nie ma sensu .Ty będziesz pewnie miał coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko tu jest cały ten prostownik
[link widoczny dla zalogowanych]
on jest dość drogi. Ale da się zastąpić go diodą prostowniczą.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zgredeg55
Bywalec

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:52, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Kupiłem zamiast tego prost5ownik regulator napięcia od kolegi Chmielu .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:02, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Napisz jeszcze raz, co kupiłeś ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zgredeg55
Bywalec

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:06, 23 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Sorki mały błąd.
Kupiłem regulator napięcia i teraz ładowanie będę miał z cewki ładowania i świateł . A wszystko zasilenie będzie z aku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|