 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1mishal
Bywalec

Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: z kątowni ;P Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:22, 07 Paź 2010 Temat postu: Czy to jest prostownik (fotka)? |
|
|
Siema!
mam takie pytanie: co to jest, to na pierwszym zdjęciu zaznaczone na czerwono i do czego to służy??
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
TAG-SYZ ELEK-LADO6
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:42, 07 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ten układ spełnia 2 funkcje:
- jest to prostownik i służy do ładowania akumulatora (kable czerwony, czerwono-zielony i czasem dodatkowo zielony)
- zabezpiecza żarówkę lampy tylnej przed nadmiernym napięciem z cewki przy wysokich obrotach (2 kable szaro-czarne)
Oryginalnie stosowany był w instalacji 6V.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1mishal
Bywalec

Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: z kątowni ;P Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:08, 08 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie, co do pierwszego punktu, kable czerwony i zielony są podłączone do bezpieczników, a kabel czerwono-zielony jest odłączony i nie wiem gdzie go podłączyć
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec

Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:32, 08 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
W tym przypadku - oprócz analizy schematu - trzeba trochę poczytać o sposobie działania tego układu prostowniczego.
Ma on 2 wejścia napięcia z cewki ładowania:
- częściowe (kabel zielony), mocniej ograniczające napięcie z cewki, przez co ładowanie jest słabsze
- pełne (zielono-czerwony), słabiej ogranicząjące napięcie, przez co łdowanie jest mocniejsze
Tak więc podłącza się do cewki (ewentualnie poprzez bezpiecznik) tylko jeden z tych dwóch kabli, w zależności od tego jak "mocno" chcemy ładować akumulator. Drugi kabel zostaje nie podłączony.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1mishal
Bywalec

Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: z kątowni ;P Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:19, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pinas
Nowicjusz

Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:42, 05 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jak go sprawdzić
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:12, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Prostownik diodowy (układ dławikowy) można sprawdzić miernikiem uniwersalnym (cyfrowym) ustawionym na zakresie z symbolem diody. Kabel czerwony miernika trzeba podłączyć do kabla czerwono-zielonego z prostownika (albo zielonego) , kabel czarny miernika do kabla czerwonego z prostownika - miernik pokaże wartość rzędu 400..600.
Potem kable podłącza się odwrotnie: miernik pokaże znak "1" (jeśli wskaże znowu jakąś inną liczbę, to dioda jest uszkodzona).
Na czas pomiaru te 2 kable z prostownika powinny być odłączone od instalacji motoru (2 szaro-czarne mogą zostać podłączone).
Sprawdzenie miernikiem analogowym jest opisane tutaj
Przy braku miernika można użyć baterii płaskiej i żarówki podłączając kable j.w. prostownika szeregowo z żarówką. Przy zasileniu baterią z plusem od strony kabla zielono-czerwonego żarówka będzie świecić. Przy odwrotnym podłączeniu baterii żarówka nie powinna świecić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|